اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار فرمانده کل سپاه درباره حمله به سوریه



فرمانده کل سپاه پاسداران ,اخبار سیاسی جهان

هشدار فرمانده کل سپاه درباره حمله به سوریه

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: تصور آمریکا از توانایی محدودسازی مداخله نظامی در سوریه توهمی بیش نیست و واکنش ها فراتر از مرزهای سوریه خواهد بود.

سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در حاشیه جلسه شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تهدیدهای اخیر آمریکا مبنی بر حمله نظامی به سوریه، گفت: آشکار شدن علایم ناکامی سردمداران کاخ سفید در ائتلاف سازی مورد نظر برای جنگ افروزی جدید در منطقه، آمریکایی ها را به اتخاذ موضع مداخله و حمله نظامی محدود به سوریه واداشته است.

وی افزود: در عین حال کسانی که در این مداخله با آمریکا مشارکت نمایند، دچار بحران‌های زودرس در امنیت ملی خود خواهند شد.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه "جنگ و ناامنی پدیده‌هایی سیال و غیر قابل کنترل هستند" تأکید کرد: جنگ در کنار رژیم صهیونیستی پتانسیل انتقال بحران به درون این رژیم را تشدید می‌کند.

عضو شورای عالی امنیت ملی با هشدار به جنگ افروزان برای اندیشیدن پیرامون پیامدهای لشکرکشی‌های گذشته به کشورهای اسلامی منطقه و عبرت گرفتن از تجربه عراق و افغانستان گفت: همانگونه که مداخله آمریکا در جهان اسلام تا به امروز موجب توسعه افراط گرایی، خشونت و تروریست شده است، تهاجم به سوریه نیز روند توسعه افراط گرایی را تشدید خواهد کرد و به مانند افغانستان و عراق جز رنج، محنت، آوارگی و کشتار مردم بی گناه ره‌آوردی نخواهد داشت./تسنیم


ویدیو مرتبط :
هشدار فرمانده سپاه به آمریکایی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش فرمانده کل سپاه به حمله احتمالی به سوریه



جنگ درسوریه,حمله امریکا به سوریه, حمایت رژیم‌های مرتجع عربی از حمله نظامی به سوریه

واکنش فرمانده کل سپاه به حمله احتمالی به سوریه

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: صهیونیست‌ها باید بدانند که حمله نظامی آمریکا به سوریه نه تنها به نجات این رژیم جعلی از چنگ مقاومت منجر نخواهد شد، بلکه حمله به سوریه به معنای نابودی قریب‌الوقوع اسرائیل خواهد بود.

سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به تهدیدهای اخیر آمریکا مبنی بر حمله نظامی به سوریه گفت: دولت آمریکا و برخی متحدانش طی سالهای اخیر از طریق حمایت‌های همه‌جانبه و مجهز کردن تروریست‌ها به انواع و اقسام سلاح‌ها به دنبال ضربه‌زدن به خط مقاومت در منطقه بودند و هم‌اکنون به نظر می‌رسد پس از شکست مفتضحانه سناریوی جنگ نیابتی از سوی تروریست‌ها از ملت مقاوم سوریه، به تهدید نظامی مستقیم روی آوردند.
 
وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها علیرغم تجربه‌های تلخ فراوان در افغانستان و عراق، در صورت اقدام نظامی علیه سوریه، دومینوی شکست‌های خود را تکمیل کرده و فضاحت‌بارترین شکست تاریخی را تجربه خواهند کرد و سوریه به قتلگاه و معرکه‌ای بسیار خطرناک‌تر از ویتنام و در واقع مبدل به ویتنام 2 برای آمریکا خواهد شد.
 
فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد دولت آمریکا بار دیگر تحت تاثیر لابی صهیونیست‌ها وارد تهدید به حمله نظامی شده است، گفت: صهیونیست‌ها باید بدانند که حمله نظامی آمریکا به سوریه نه تنها به نجات این رژیم جعلی از چنگ مقاومت منجر نخواهد شد بلکه حمله به سوریه به معنای نابودی قریب‌الوقوع اسرائیل خواهد بود.
 
سرلشکر جعفری با اشاره به بهانه‌جویی آمریکا در تهدید دروغین استفاده از سلاح‌ شیمیایی توسط دولت سوریه گفت: مردم جهان به ویژه مسلمانان منطقه هنوز بهانه دروغین آمریکا برای حمله نظامی به عراق را فراموش نکرده‌اند، آنجا که آمریکا با ادعای وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق به این کشور حمله کرد و پس از سالها حضور نظامی و قتل‌عام هزاران نفر از مردم غیرنظامی و بیگناه عراق اعلام کرد که در برآورد اطلاعاتی خود اشتباه کرده و چنین سلاح‌هایی در عراق وجود خارجی نداشته و در نهایت مجبور به عذرخواهی از افکار عمومی دنیا شد.
 
وی اضافه کرد: برخی دولت‌های منطقه و رژیم‌های مرتجع عربی که از حمله نظامی به سوریه حمایت می‌کنند نیز باید بدانند که آتش این جنگ‌طلبی تنها به سوریه محدود نخواهد شد و دامن همه جنگ‌افروزان و حامیان آنها را خواهد گرفت./تسنیم