اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار رادان درمورد تبلیغات جذب دختران



رادان: طرحی برای برخورد با هنرمندان نداریم/پلیس اجازه نمی‌دهد با زنان مانند كالا رفتار شود

 

برخورد با بدحجابی, سردار احمدرضا رادان

 

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در تشریح عملكرد ناجا در پدیده برخورد با بدحجابی و مانكنیزم گفت: بر اساس دستورالعمل‌ و راهكارهای اجرایی فرهنگ عفاف و حجاب 26 دستگاه در این امر مسئولیت دارند كه نیروی انتظامی با به جان خریدن ناملایمات به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل كرده و می‌كند.

 

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار احمدرضا رادان صبح امروز در تشریح عملكرد نیروی انتظامی در پدیده برخورد با بدحجابی و مانكنیزم گفت: ایران اسلامی در تمدن دیرین خود به بحث پاسداشت و حفظ ارزش‌ها توجه ویژه‌ای داشته و طبیعی است بعد از انقلاب اسلامی بحث پاسداشت ارزش‌ها به واسطه انقلاب شدت بیشتری به خود بگیرد.

 

وی با بیان اینكه موضوع پوشش و بدحجابی اصل ارزش‌های انقلابی و دینی را مورد هدف قرار گرفته است، گفت: در طول دولت‌های گذشته راهكارهای اجرایی فرهنگ عفاف و حجاب تدوین كه در دولت محمود احمدی‌نژاد به دستگاه‌های متولی ابلاغ شد.

رادان با بیان اینكه در تعیین راهكارهای اجرایی عفاف و حجاب در جامعه وظیفه 26 دستگاه متولی در این امر مشخص شده است گفت: متاسفانه تعدادی از این دستگاه‌ها نه تنها به وظیفه خود عمل نكرده‌اند، بلكه در جرگه منتقدان دیگر دستگاه‌هایی كه این راهكارها را اجرایی می‌كردند، پیوستند.

 

پلیس در بحث برخورد با بدپوششی ناملایمات را به جان خرید

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینكه نیروی انتظامی بدون در نظر گرفتن اینكه چه دستگاهی در این راستا به وظایف خود عمل كرده یا نكرده است وظیفه شرعی و قانونی خود را در بحث برخورد با بدپوششی و پدیده مانكنیزم انجام می‌دهد گفت: پلیس در این راه ناملایمات را به جان خرید.

رادان با بیان اینكه بر اساس قضاوت دیگران نیروی انتظامی از میان 26 دستگاه متولی عملكرد قابل قبولی در بحث برخورد با بدپوششی داشته است گفت: پس از نیروی انتظامی، صدا و سیما، جراید و پس از آن دستگاه قضایی عملكرد مناسبی در این خصوص داشته‌ است و عملكرد سایر دستگاه‌ها به شدت كمرنگ یا حتی بی‌رنگ بوده است.

 

وی با بیان اینكه وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت بازرگانی، نیروی انتظامی، صدا و سیما، سازمان ملی جوانان، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت اقتصاد، وزارت علوم، مركز ملی زنان، وزارت ارتباطات،‌ تربیت بدنی، شهرداری‌ها، وزارت بهداشت، ستاد امر به معروف و نهی از منكر، وزارت امور خارجه، وزارت كار و امور اجتماعی، مجلس، سازمان بهزیستی، وزارت مسكن، سازمان میراث فرهنگی، بسیج، راه و ترابری و غیره در مصوبه راهكارهای اجرایی فرهنگ عفاف و حجاب موظف هستند گفت: این سازمان‌ها در مقوله برخورد با بدحجابی و گسترش فرهنگ و عفاف در جامعه وظایفی را بر عهده دارند.

 

رادان در پاسخ به این سوال كه در طول یك سال گذشته عملكرد این سازمان‌ها در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب چگونه است؟ گفت: امروز من برای اینكه چه سازمانی وظایف خود را انجام داده و چه سازمانی انجام نداده است اینجا نیستم اما باید بگویم انجام ندادن وظایف گناه است و گناه بالاتر از این است كه سازمانی وظایفش را انجام دهد، اما دیگران انتقاد كنند.

وی با بیان اینكه امروزه دغدغه مردم و خانواده‌ها این است كه اگر جوانانشان از خانه خارج می‌شوند آیا از سلامت روحی و روانی درستی در جامعه برخوردار می‌شوند، یا نه گفت: یكی از معیارهای سلامت روحی هنجارهاست كه باید این مسئله در جامعه عملی شود.

 

حجاب را به راحتی می‌توان در جامعه كنترل كرد

رادان گفت: اعتقاد داریم به راحتی می‌توان مسئله حجاب را در جامعه اجرا و كنترل كرد.

جانشین فرمانده ناجا در مورد تعیین مصادیق بدحجابی گفت: یكی از ظرافت‌هایی كه در دستورالعمل اجرایی عفاف و حجاب تعیین شد مشخص‌كردن مصادیق بود كه اگر این مهم مشخص نمی‌شد هر فردی از بدپوششی یك برداشتی داشت.

رادان با بیان اینكه تعیین مصادیق یك ظرافت بود، گفت: اما توجه به فرهنگ‌ها و رفتارها همواره مورد توجه نیروی انتظامی بوده است.

 

توجه ناجا به فرهنگ‌های مختلف در طرح امنیت اخلاقی

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینكه ما در استان‌های مختلف حداقل‌ها را مورد توجه قرار داده‌ایم، گفت: مصادیق بدپوششی كه در برخی استان‌ها همچون تهران، اصفهان و شیراز عمومیت دارد اساسا در برخی از استان‌ها موجودیت ندارد. به عنوان مثال مصداق لباس‌های تنگ و چسبان در برخی از استان‌ها معنا ندارد و نیروی انتظامی بنا به فرهنگ و رفتار مردم در هر استان حداقل‌ها را در نظر گرفته است.

 

رادان در ادامه در پاسخ به این سوال كه برای محافل عمومی همچون پارك، تفرجگاه و كوهستان‌ها چه تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته‌اید، گفت: در بحث امنیت اخلاقی سعی شده است كه به حلقه‌های به هم پیوسته طرح توجه ویژه‌ای شود. به عنوان مثال در بحث بدپوششی اگر تنها به نقش مصرف‌كننده توجه می‌شد، نقش مهم تولید و توزیع‌كنندگان مورد بی‌توجهی قرار می‌گرفت.

 

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینكه در اجرایی‌شدن طرح امنیت اخلاقی باید به حلقه‌های به هم پیوسته توجه كرد، گفت: در بحث مجامع عمومی معتقدیم كه همه مردم حق ورود به پارك‌ها، تفرجگاه‌ها، سینما، پاساژ و غیره را دارند و نباید یك عده محل را در انحصار خود بگیرند.

وی افزود: مثلا در تفرجگاه‌ها مردم به دلیل احساس ناامنی رغبت به استفاده از این مكان نمی‌كنند و البته نباید در نظر گرفت كه منظور از ناامنی تنها وجود اراذل و اوباش است بلكه برخی از مردم به دلیل وجود افراد بدحجاب و بی‌حجاب در این محل‌های عمومی احساس ناامنی می‌كنند.

رادان با بیان اینكه در بحث كنترل تفرجگاه‌ها سعی شده است كه مسئولیت‌سازی كنیم گفت: در بحث تفرجگاه‌ها و محل‌های عمومی شهری با شهرداری‌ها رایزنی‌هایی شده است كه خوشبختانه شهرداری تهران نیز همكاری نزدیكی با پلیس داشت و در مرحله بعد مسئولان و مدیران مراكز را مورد توجه قرار داده‌ایم و پلیس به گونه‌ای عمل كرد كه مراكز برای استفاده تمام عموم مهیا شود.

 

به گزارش ایسنا، وی افزود: البته هنوز هم تعدادی از خانواده‌ها هستند كه از عدم برقراری امنیت ابراز نگرانی می‌كنند و پلیس تلاش دارد محل‌های عمومی را به گونه‌ای مدیریت كند كه برای عموم مردم قابل استفاده باشد.

رادان در ادامه سخنان خود در برنامه تلویزیونی در مورد نظارت بر واحدهای تولیدی عرضه‌كننده لباس و پوشاك گفت: امروز به دلیل ضعف كاركرد برخی از سازمان‌ها پلیس به تولیدی‌ها ورود می‌كند در حالی كه برخورد و ورود با تولیدی‌ها در وظایف سازمان دیگری است.

وی با بیان اینكه پس از اجرای طرح‌های مختلف رییس صنف پوشاك رسما اعلام كرد كه ذائقه مردم در حال تغییر است، گفت: امیدواریم برخی از سازمان‌ها در این امر ورود كنند.

رادان درباره اینكه پلیس با بدحجابان چگونه برخورد می‌كند؟ گفت: ما معتقد هستیم تعدادی از بدپوششان اساسا بی‌اطلاع هستند اگرچه ما وظایف خود را اطلاع‌رسانی كردیم اما برخی غافل و برخی ملاك‌ها را نمی‌دانند.

 

كمتر از 10درصد از بدپوششان به مقام قضایی معرفی می‌شوند

رادان با بیان اینكه درصد تذكر نسبت به دستگیری اساسا قابل قیاس نیست گفت: خوشبختانه درصد دستگیری بدپوششان نسبت به افرادی كه پرونده برای آنان تشكیل و به مقام قضایی معرفی می‌شوند، قابل قیاس نیست به گونه‌ای كه این میزان به عدد انگشتان دست نمی‌رسد اما پلیس در اجرای این طرح بسیار جدی است و با وجود تمامی ناملایمات ما از وظیفه قانونی و شرعی خود كوتاه نمی‌آییم.

 

به گزارش ایسنا جانشین فرمانده ناجا با بیان اینكه برخورد با بدپوششی و بدحجابی یكی از مطالبات جدی مردم است گفت: پلیس در مقابل مطالبات مردم پاسخگو است.

وی در مورد وضعیت عفاف و حجاب در كیش گفت: من به همه این مكان‌ها مراجعه كرده و مدتی پیش نیز برای بررسی عملكرد فرماندهی كیش به این منطقه سفر كردم.

رادان، فرمانده پیشین كیش را فردی ارزشی دانست و گفت: وضعیت كیش نسبت به گذشته بسیار تغییر كرده است به گونه‌ای كه در گذشته برخی معتقد بودند اگر وضعیت كیش این گونه باشد باید آن را تعطیل كرد و این به آن معنا بود كه بازبودن كیش به معنای فساد است و خوشبختانه وضعیت امروز كیش قابل قبول است و فرمانده جدید كیش نیز ادامه دهنده راه فرمانده پیشین خواهد بود.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت سینماها گفت: سینما محلی برای تولید و نمایش فیلم است و چندی پیش یكی از بحث‌های مطرح شده در مورد سینماها كه سر و صداهایی نیز در حاشیه آن بود و نمی‌دانیم چرا این سر و صداها ایجاد شد، پخش فوتبال بود كه آیا واقعا سینما جایی برای پخش فوتبال است؟

جانشین فرمانده ناجا گفت: حرف ما این بود كه اگر سینماها كم رونق هستند باید این مسئله را در تولید و وضعیت فیلم‌ها جستجو كرد و آیا پخش فوتبال می‌تواند به وضعیت كم رونق سینماها كمك كند؟ با این وجود حتما فردا نیز باید سمینار و همایش در سینماها برگزار شود تا افراد پول بگیرند.

 

تماس تعدادی از سینماداران در مورد اینكه پخش فوتبال از سینما بدون وجود دختران فایده ندارد

رادان با بیان اینكه عمق فاجعه كجاست گفت: چندی پیش ما اعلام كردیم كه تنها آقایان می‌توانند فوتبالی را كه از تلویزیون هم پخش می‌شود از سینما ببینند اما تعدادی از سینماداران تماس گرفتند كه اگر دختر نباشد فایده‌ای ندارد! حال جای سوال است كه در وجود دختر و پسر در سینماها برای پخش فوتبال چه اتفاقی می‌افتد كه اگر دختر نباشد نمی‌شود.

وی افزود: اساسا آن چیزی از سینماها پخش می‌شود كه از تلویزیون پخش نشود و ما در این مسئله جدی هستیم و دقت لازم را داریم.

رادان همچنین در مورد نظارت بر نمایشگاه‌ها گفت: پلیس چندی پیش بنا به درخواست‌های مردمی مجبور شد یك نمایشگاهی را كه از طرف یكی از سازمان‌ها برگزار شده بود، تعطیل كند.

جانشین فرمانده ناجا افزود: این نمایشگاه وضعیت بسیار بد و ناهنجاری داشت و تمام غرفه‌داران بدون استثنا با فرم مشخص و بدپوششی در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا چارچوب‌های برگزاری نمایشگاه‌ها از سوی سازمان‌ها مشخص می‌شود، گفت: اگر فكر ما ارزشی باشد لازم به چارچوب نیست اما پلیس حتی در اماكن كه مجوز برگزاری نمایشگاه‌ها را می‌دهد بارها به این مسئله تاكید كرده است كه رعایت هنجارها الزامی است.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینكه چارچوب‌ها برگرفته از قانون، ارزش و هنجارهاست گفت: فردی كه در مسند دولتی و مسئولیتی قرار می‌گیرد باید همواره فكرش به دنبال بایدها و نبایدهای نظام ارزشی باشد اما فاجعه اینجاست كه در برخی از مطبوعات و جراید تبلیغ می‌شود كه دختری با روابط عمومی و اندام مناسب نیازمند هستیم.

رادان افزود: فاجعه اینجاست كه چه می‌شود كه دختران ما باید كالا باشند و ما این اجازه را نخواهیم داد.

 

افشای پشت پرده استخدام برخی دختران در شركت‌ها توسط جانشین فرمانده ناجا

پلیس اجازه نمی‌دهد با دختران و زنان به مانند كالا رفتار شود

رادان افزود: بررسی‌ها نشان داده كه برخی شركت‌ها با دادن حقوق كم و استعمارگونه كه نه با قانون انصاف، عدل و كار متناسب است دختران را به كار می‌گیرند به گونه‌ای كه افراد احساس كنند كه شغلی دارند و در كنار آن آمده‌اند گفته‌اند مبلغی برای آرایش و فلان لباس به شما داده می‌شود به گونه‌ای كه اگر شما آرایش كنید یا فلان لباس را بپوشید مبلغی به حقوقتان اضافه می‌شود و ما اجازه نمی‌دهد با دختران و زنان به مانند كالا رفتار شود.

وی در ادامه افزود: اصطلاح غلطی در میان مردم رواج پیدا كرده است مبنی بر فعالیت شركت‌های خصوصی و این در حالی است كه اساسا در قانون شركت خصوصی نداریم چرا كه قانون هفت مدل شركت را معرفی كرده و اساسا چیزی به نام شركت خصوصی نداریم.

جانشین فرمانده ناجا افزود: بعضی تصور می‌كنند چون اسم خصوصی بر شركتی گذاشته شده است هر كاری كه دلشان خواست می‌توانند در این شركت‌ها انجام دهند و این غلط است.

طرح امنیت اخلاقی بهار، تابستان، پاییز و زمستان نمی‌شناسد

رادان در ادامه در مورد برخی انتقادات مبنی بر مقطعی‌بودن طرح امنیت اخلاقی در جامعه گفت: بحث امنیت اخلاقی همواره و در طول چهار سال اخیر در دستور كار نیروی انتظامی بوده است و ما خوشحال می‌شویم كه یك روز امنیت اخلاقی را به این دلیل كه دیگر مصداق بدپوششی و بدحجابی در جامعه نیست، تعطیل كنیم.

وی با بیان اینكه فرمانده ناجا اهتمام جدی به طرح امنیت اخلاقی دارد، گفت: روز گذشته كه جلسه‌ای با مسئولان و مجریان این طرح داشته‌ایم بار دیگر به اهتمام ویژه اجرای طرح امنیت اخلاقی به شدت تایید شد.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینكه طرح امنیت اخلاقی، زمستان، بهار، تابستان و پاییز ندارد گفت: البته ممكن است در فصلی همچون تابستان طرح شدت و حدت یابد.

رادان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد برخورد با برخی هنرمندان، ورزشكاران و فرهنگیان كه الگوی جوانان و همچنین نمادهای ارزشی به شمار می‌آیند به دستگیری یكی از هنرمندان اشاره كرد و گفت: ماموران پلیس اساسا از هنرمندبودن این فرد اطلاعی نداشتند و تنها به این دلیل كه این فرد مقداری پوشش را رعایت نكرده بود به او تذكر دادند كه بعد از آن نیز اتفاقاتی رخ داد كه ماموران كار قانونی خود را انجام دادند.

وی افزود: اگر این افراد الگوی جامعه هستند چرا باید در طرح امنیت‌اخلاقی مورد نظر پلیس قرار گیرند و شاید باید در الگوسازی این افراد تاملی كرد.

 

پلیس طرحی برای برخورد با هنرمندان نگذاشته است

ماموران گشت امنیت اخلاقی از هنرمندبودن، هنرمند دستگیرشده اطلاعی نداشتند

رادان افزود: پلیس طرحی نگذاشته است كه با هنرمندان برخورد كند بلكه ارزش زیادی برای آنان قائل است و معتقد هستیم این افراد می‌توانند برای الگوسازی نقش موثری ایفا كنند. اما این بدان معنا نیست كه چراغ سبزی برای آنان روشن است تا هر رفتاری كه می‌خواهند، انجام دهند.

جانشین فرمانده ناجا افزود: پلیس در بحث امنیت اخلاقی با هر فردی كه در دایره ناهنجاری‌ها قرار گیرد، برخورد می‌كند.

رادان در پاسخ به سوالی مبنی بر برخورد پلیس با افرادی كه در خودروها كشف حجاب می‌كنند، گفت: در بحث خودروهای دارای افراد بدپوشش كه بعضا افراد كشف حجاب می‌كنند، پلیس برخورد شدیدی داشته است به گونه‌ای كه خودرو برای مدتی متوقف می‌شود و پس از آن نیز پلیس ملاحظاتی برای برگرداندن خودرو و گواهینامه به فرد بدحجاب دارد.

 

وی در پاسخ به این سوال كه اگر مردم اطلاعی از وضعیت بدسرنشینان یك خودرو داشتند، چه كنند؟ گفت: اگر مردم مستندی ارائه كنند پلیس این مستند را به عنوان یك خبر قابل بررسی، مورد بررسی قرار می‌دهد.

جانشین فرمانده ناجا افزود: مردم می‌توانند عكسی تهیه كنند اما پلیس به عنوان یك خبر این مسئله را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی در پایان ضمن تشكر از حمایت مسئولانه مردم از پلیس گفت: مردم در حمایت از پلیس مسئولانه ورود پیدا كردند و امید است ما اهداف مردم را پیش از گذشته انجام دهیم..../ایسنا


ویدیو مرتبط :
‫هشدار هشدار گول تبلیغات لاغری سریع و کوتاه مدت را نخورید تی وی پلاس اولین مجله ویدیویی ایران‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار درمورد ازدواج سالمندان با دختران جوان



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی , ازدواج

تصور عمده افراد در خصوص سالمندان و بالاخص زنان سالمند آن است که این قشر نیازهای عاطفی ندارند حال آنکه بسیاری از تنهایی رنج می‌برند؛ همین تصورات، ازدواج آنها را به تابویی تبدیل کرده که شکستن آن ضروری به نظر می‌رسد چرا که تعداد زنان تنهای سالمند حدود سه برابر مردان تنهای سالمند است که احتمال افزایش این آمار در سالهای آتی وجود دارد.

به گزارش ایلنا، فرید براتی سده، رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان ضمن تاکید برآنکه تابوی ازدواج سالمندی به خصوص ازدواج زنان سالمند تنها باید در کشور شکسته شود، ازدواج این قشر از جامعه را دارای دو سوی مثبت و منفی دانست و گفت: تعداد زنان و مردان سالمند تنها در کشور رو به افزایش است اما با این وجود تعداد زنان سالمند تنها حدود سه برابر مردان تنهای سالمند است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد آن هستیم که مردان سالمند راحت‌تر از زنان سالمند به ازدواج و یا ازدواج مجدد اقدام می‌کنند؛ این درحالیست که ازدواج در دوران سالمندی همواره برای زنان با موانعی همراه بوده و در حال حاضر نیز ازدواج مردان سالمند در کشور بیش از 4 برابر ازدواج زنان سالمند است.

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان افزود: به وی‍‍ژه در استان های محروم که دارای شاخص محرومیت بالا هستند نیز تعداد زنان سالمند تنها بیشتر از مردان سالمند تنها است.

براتی سده ادامه داد: به دلیل رشد روزافزون سالمندان تنها در کشور، معتقدیم ازدواج سالمندی، امر بسیار مثبتی است اما مشروط برآنکه مردان سالمند با زنان سالمند ازدواج کنند؛ زیرا در صورت ازدواج مردان سالمند با زنان و دختران جوان که دارای اختلاف سنی زیادی با آنها هستند، شاهد نتایج بسیار منفی آن در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و... خواهیم بود.

وی در این خصوص تصریح کرد: ازدواج مردان سالمند با زنان و دختران جوان یک مسئله فرهنگی است که باید در راستای آن فرهنگ سازی صورت گیرد.

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان افزود: این درحالیست که با وجود آنکه فرهنگ طبقه متوسط به بالا جامعه این مسئله را نمی پذیرد اما با توجه به آمار رسمی ثبت احوال کشور این مسئله در چند استان کم تر برخوردارهمچون سیستان بلوچستان، بخش‌هایی از خراسان رضوی و خوزستان بیش از سایر مناطق کشور است.

براتی سده در ادامه اظهار کرد: این مسئله نشان دهنده آن است که ازدواج مردان سالمند با زنان و دختران جوان و سپس فرزند آوری آنان در مناطقی که به لحاظ ضریب محرومیت بالاتر بوده و تفکر سنتی در آن مناطق بیشترحاکم است، بیش تر بوده و نیاز است در این مناطق توسط مسئولان محلی و کشوری فرهنگ سازی جدی صورت گیرد.

وی در ادامه به آمار رسمی سازمان ثبت احوال کشور در خصوص میزان زاد و ولد سالمندان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: براساس آمار رسمی سازمان ثبت احوال کشور در سال گذشته میزان زاد و ولد سالمندان بالای 60 سال بین 800 تا 900 نوزاد و افراد بالای 70 سال نیز حدود 100 نوزاد بوده است.

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان تصریح کرد: این رقم فرزند آوری سالمندان تامل برانگیز است، زیرا به هرحال نرخ مرگ و میر در میان افراد بالای 60 سال بسیار بیش تر از جوانان است و هرلحظه امکان فوت آنها وجود دارد به همین دلیل در صورت ادامه این روند شاهد افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار و ایتام در کشور خواهیم بود.

براتی سده ادامه داد: درچنین شرایطی با وجودآنکه ازدواج سالمندی را تشویق و آنان را به این امر ترغیب می‌کنیم، اما آن را دارای دو سوی مثبت و منفی در نظر گرفته و ازدواج سالمندی را تنها زمانی مثبت و سازنده ارزیابی میکنیم که در آن مرد سالمند با زن سالمند، اقدام به ازدواج کند و به هیچ وجه ازدواج آنان با زنان و دختران جوان را مصلحت ندانسته و همواره نسبت به آثار مخرب آن هشدار می‌دهیم.

 

 اخبار اجتماعی  - ایلنا