اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار جلیلی به غربی‌ها درآستانه اجلاس بغداد



هشدار جلیلی به غربی‌ها درآستانه اجلاس بغداد

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به غربی‌ها هشدار داد که در اظهاراتشان دقت کرده و دچار اشتباه محاسباتی نشوند و تصریح کرد: زمان برای اعمال فشار به ملت ایران رو به پایان است.

فارس، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان امروز (پنجشنبه) در اولین همایش ملی اقتصاد مقاومتی که در دانشگاه علم و صنعت در حال برگزاری است، با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران طی 30 سال گذشته، گفت: آنهایی که احساس می‌کنند با تحریم‌ها می‌توانند به ملت ایران فشار وارد کنند، در زمین ما بازی می‌کنند؛ چرا که این حرکت باعث می‌شود شکل گیری طرح جدید جمهوری اسلامی و کارآمدی آن در عرصه‌های مختلف سرعت بیشتری بگیرد که پیشرفت‌های ما حاصل همان اندیشه تحریم است.

وی با اشاره به اظهارات مقامات غربی پس از گفت‌وگو‌های استانبول به آنها هشدار داد که در اظهاراتشان دقت کرده و دچار اشتباه محاسباتی نشوند.

جلیلی یادآور شد‌: آنچه در بغداد می‌توان پیش برد، گفت‌وگو برای همکاری و مبتنی بر حقوق مسلم ملت ایران است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اظهارات مطرح شده مبنی بر اینکه زمان برای گفت‌وگو در حال پایان است، اظهار داشت: آنچه رو به پایان است زمان برای فشار به ملت ایران است. چرا که بدون شک مسیر فشار به ملت ایران، موجب مقاومت و پیشرفت بیشتر ما خواهد شد.

وی گفت: ظرفیت‌های ایران برای جهان یک فرصت است تا آنها با استفاده از این ظرفیت‌ها فرصت‌های جدید را برای خود خلق کنند.


ویدیو مرتبط :
هشدار برای کبرا 11_قسمت ویروس(درآستانه مرگ)(4)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جلیلی: غربی‌ها حق غنی‌سازی را به‌رسمیت بشناسند/لزوم پایان رفتار خصمانه با ملت ایران



جلیلی: غربی‌ها حق غنی‌سازی را به‌رسمیت بشناسند/لزوم پایان رفتار خصمانه با ملت ایران

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان اظهار داشت: دو محور اساسی پیشنهادات این بود که آنها بایدحق غنی سازی را به رسمیت بشناسند و به رفتارهای خصمانه خود با ملت ایران پایان دهند.

 

غنی‌سازی اورانیوم,سعید جلیلی,نتایج مذاکرات آلماتی 2

به گزارش فارس ، سعید جلیلی، رئیس هیئت مذاکره کننده ایرانی با حضور در کنفرانس خبری در محل هتل اینترکنیننتال گفت: از دولت و ملت برادر، قزاقستان برای میزبانی شایستهت از دور دوم گفت‌وگوهای جمهوری اسلامی ایران با 6 کشور در آلماتی تشکر می کنم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران 10 ماه پیش در مسکو طرح جامعی برای پیشبرد روند گفت‌وگوها ارائه کرد. در این دور از گفت‌وگوها، جمهوری اسلامی ایران برنامه عملیاتی خود را در چارچوب طرح جامع مسکو ارائه کرد. در این برنامه عملیاتی پیشنهاد تجدیدنظر شده 1+5 در آلماتی و ملاحظات نشست کارشناسی را که در بین دو دور گفت وگوی آلماتی 1 و 2 برگزار شد، در نظر گرفته شده است.

جلیلی ادامه داد: بخشی از ابتکارات ما به طور مشخص در پاسخ به نظرات مطرح شده 1+5 در نشست آلماتی 1 ارائه شد که از ظرفیت تغییر برای حرکت به جلو برخوردار است. در 2 روز گذشته، بحث های محتوایی، تفصیلی و مشروح درباره ابعاد برنامه عملیاتی ارائه شده ایران صورت گرفت و نمایندگان 6 کشور ابهام ها و سوال های متعددی درباره برنامه عملیاتی ارائه شده توسط ایران مطرح کردند که به تفصیل پاسخ داده شد.

رئیس هیئت مذاکره کننده ایرانی اظهار داشت: البته بین نگاه های دو طرف فاصله هایی وجود دارد. جمهوری اسلامی ایران چنانچه بارها اعلام کرده است با تاکید بر حقوق مشروع ملت ایران از جمله حق غنی سازی از گفت‌وگو برای همکاری استقبال می کند. دو محور اساسی که در این گفت‌وگوها برای جلب اعتماد ملت ایران بیان شد عبارتند از شناسایی حق غنی سازی و خاتمه دادن به رفتارهایی که نشانه دشمنی با ملت ایران است. بر مبنای این دو محور پیشنهادهایی برای حرکت در مسیر سازنده ارائه کردیم.

سعید جلیلی بیان کرد: نمایندگان 1+5 با طرح نظرات دولت های خود خواهان ارزیابی های بیشتر از شرایط جدید ناشی از ابتکارات ایران شدند و به این خاطر خواستند نتایج گفت وگوها را به پایتخت های خود منتقل کنند و خانم اشتون پس از گفت وگو با وزرای خارجه 6 کشور درباره اینکه چگونه فرایند گفت وگوها به پیش برده شود و با اینجانب تلفنی گفت و گو کند.

وی گفت: ما فکر می کنیم که مذاکرات خوبی در این دور انجام شد و با ارائه پیشنهادات جدید ما، اکنون 1+5 باید اراده و صداقت خود را برای برداشتن گام های اعتمادساز متناسب در آینده نشان دهد./فارس