اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار استاد انگلیسی: ایران، عراق نیست



 

 

 

هشدار استاد انگلیسی: ایران، عراق نیست

 

تهران - استاد روابط بین الملل در انگلیس به کاخ سفید هشدار داد که ایران، عراق نیست و هر گونه حمله احتمالی به این کشور توسط آمریکا یا اسراییل با مقابله به مثل مواجه خواهد شد.

"استفن ولف" استاد دانشگاه بیرمنگهام در بریتانیا در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا با بیان اینکه خاورمیانه توان تحمل تنش بیشتر و جنگ را ندارد، تاکید کرد: هیچ کس در غرب نمی تواند تصور کند که اسراییل دست به اقدامی خودسرانه علیه ایران بزند.

استاد روابط بین الملل در انگلیس با بیان اینکه عواقب حمله به ایران برای غرب فاجعه بار خواهد بود خاطرنشان کرد که هرگونه حمله به ایران با پاسخ و مقابله به مثل این کشور همراه خواهد بود که منحصر به خاورمیانه نخواهد بود.

وی ادامه داد: وضعیت ایران با عراق متفاوت است و اگر اقدامی تندی علیه ایران انجام شود ، مردم ایران به صورت متحد وارد عرصه خواهند شد...../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
ایران ۳-۳ عراق؛ گلهای بازی (گزارشگر انگلیسی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعاهای یک روزنامه انگلیسی درباره سیاست‌های ایران در عراق



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,روابط ایران و آمریکا

 

 اخبار سیاست  خارجی  - ادعاهای یک روزنامه انگلیسی درباره سیاست‌های ایران در عراق

تحلیل یک روزنامه منطقه‌ای درباره خطاهای دولت آمریکا در تعامل با ایران، مطلب توهین‌آمیز یک روزنامه انگلیسی درباره سیاست‌های ایران در عراق و موضوع مبارزه با داعش، بازتاب دستاوردهای جدید ایران در حوزه فن‌آوری و تمایل ایران به توسعه روابط صنعتی و معدنی با هند، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «خلیج تایمز» امروز با انتشار مطلبی، به بررسی روند و چشم‌انداز روابط ایران و آمریکا پرداخته و مواردی را که آمریکا باید در تعامل با ایران مدنظر قرار دهد، برشمرده است.

این روزنامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵ می‌نویسد، ایالات متحده و اتحادیه اروپا سال‌ها یک بحران ساختگی را در موضوع هسته‌ای ایران به وجود آورده و ادعای تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای را مطرح کردند.

این در حالی است که از دید جمهوری اسلامی ایران، استفاده از سلاح کشتار جمعی اصولاً خلاف اسلام است. نویسنده این مطلب در ادامه موارد دیگری ‌درباره ایران مطرح کرده و یکی از مواردی که درباره آمریکا اشاره می‌کند، ضرورت کنار گذاشتن سیاست «تغییر رژیم» از سوی این کشور در قبال ایران است.

اما در نقطه مقابل این تحلیل، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» با انتشار مطلبی توهین‌آمیز علیه ایران، به انتقاد از مشارکت غرب با ایران در مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق پرداخته است.

این روزنامه ظهور و شکل‌گیری داعش در عراق را به سیاست‌های دولت نوری مالکی در این کشور نسبت داده و می‌نویسد، سیاست غلط آمریکا در دوره پس از حمله به عراق، سبب شد، این کشور به دست «مزدوران» ایران بیفتد و این کشور بتواند با فراغ بال نسبت به صدور انقلاب اسلامی خود به عراق اقدام کند. نویسنده در ادامه مطلب تند و توهین‌آمیز خود، مدعی شده، ایران به‌‌ همان اندازه داعش برای غرب خطرناک است و آمریکا نباید اجازه دهد این کشور بیش از پیش در عراق فعال شود.

در میان دیگر مطالب، دستاوردهای جدید ایران در حوزه فن‌آوری مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است. سایت شبکه خبری «راشا تودی» می‌نویسد، دانشمندان ایرانی یک ردیاب راداری ساخته‌اند که قادر به شناسایی مواد مخدر و مواد منفجره است.

بنا بر ‌گزارش رسانه‌ها، این ردیاب همچنین ‌قابلیت شناسایی افراد را نیز دارد و می‌تواند افراد معتاد را از فاصله ۱۵۰۰ متری تشخیص داده و میزان مواد مخدر موجود در بدن آن‌ها را نیز برآورد کند. راشا تودی در ادامه مطلب خود، جزئیات بیشتری از این ردیاب و نحوه عملکرد آن را بر اساس مطالب منتشره در رسانه‌های ایرانی مورد اشاره قرار داده است.

در ‌‌نهایت، در مطلبی مربوط به حوزه روابط خارجی ایران، روزنامه «تایمز اقتصادی» هند از تمایل ایران به تقویت روابط با هند در بخش فولاد و همچنین معادن خبر داده است. این روزنامه می‌نویسد، غلامرضا انصاری، سفیر ایران در هند در دیدار با نارندرا سینگ تومار، وزیر صنایع فولاد و معادن هند ضمن اشاره به تمایل ایران به توسعه روابط با این کشور در حوزه مذکور، درباره همکاری‌های دو کشور در این حوزه با وی گفت‌و‌گو کرده است. مقام هندی نیز در این دیدار به تمایل دولت جدید این کشور برای ارتقای روابط دوجانبه و چندجانبه با دیگر کشور‌ها اشاره کرده است.


 اخبار سیاست  خارجی  - تابناک