اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدارهای رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور به انصار حزب الله



اخبار,اخباراجتماعی, گشت های موتوری انصار حزب الله


 اخباراجتماعی - روح الله جمعه ای : انصارحزب الله برای اعزام گشت ارشاد به خیابان مجوز ندارد

موضوع این است که دولت وظایف مهمتری را بر عهده دارد. مسئولیتی که مردم سال گذشته به دولت محول کرده اند، به مراتب مهم تر است. دولت در عرصه های مختلف در حال نبرد است. برای اقتصاد و معیشت مردم در تلاش است. سعی می کند تا آرامش و ثبات را به مردم باز و اینها را نهادینه کند. وظایف سنگینی دارد به همین دلیل خود را درگیر مسائل حاشیه ای نمی کند.اما اگر کسی به هر دلیلی برای امنیت مردم مشکل ایجاد کند قطعا دولت با آن مقابله می کند.ترسی هم از هیچ گروهی ندارد

 از "تجمع حجاب" مقابل وزارت کشور تا رونمایی از گروه های موتور سوار "آمر به معروف و ناهی از منکر" در خیابان ها؛ "انصار حزب الله" بار دیگر فعال شده است.

می گویند دلواپسی هاشان را به خیابان می کشند. تهدید می کنند به منظور احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و جلوگیری از بدحجابی و ساپورت پوشی گشت موتور سوار به خیابان می فرستند.کار به جایی رسیده که در سایت رسمی شان فراخوان پیامکی می دهند تا نیروهای بیشتری برای اجرای طرح جدیدشان جذب کنند.

وعده داده بودند که با پایان ماه رمضان گشت های موتوری ارشاد را به خیابان ها می فرستند.

روح الله جمعه ای رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور به تدبیر می گوید: " تا به حال مجوزی برای اجرای چنین طرحی از وزارت کشور درخواست نشده است."

او تاکید می کند برای انجام فعالیت های سازمان یافته و تشکلی حتما باید از وزارت کشور درخواست مجوز شود.

 جمعه ای درباره اعلام  فرستادن گشت های موتوری انصار حزب الله برای امر به معروف و نهی از منکر در خیابان به تدبیر می گوید: ممکن است که ادعاهایی صورت گرفته باشد اما تا به حال گزارشی در این خصوص دریافت نکرده ایم. شکایت و یا گزارش مردمی در این باره نیامده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا گشت زدن در خیابان و تذکر دادن به مردم در صورتی که مجوزی وجود ندارد، قانونی است، عنوان می کند: "هر گونه اقدامی که دارای مجوز نباشد مورد تایید وزارت کشور نیست. توصیه می کنیم چنان که افراد، گروه ها یا تشکل ها نسبت به هر گونه فعالیت اجتماعی نقد یا اعتراضی دارند از مجاری قانونی اقدام کنند.همه ملتزم و معتقد به رعایت قوانین هستند و استثنایی وجود ندارد.تشکل انصار حزب الله هم باید توجه داشته باشند که در کشور قانون حاکم است ."

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور در پاسخ به این سوال که آیا به انصار حزب الله مجوزی برای حضور سازمان یافته در خیابان و تذکر دادن به مردم داده شده است یا خبر  "تدبیر" می گوید: " تا به حال هیچ درخواست مجوزی از ما نشده است و ما هم مجوز چنین فعالیت به هیچ کس نداده ایم."

جمعه ای در واکنش به این موضوع که ازانصار حزب الله مسئله امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه شرعی می داند و برای عمل به آن نیازی به مجوز وجود ندارد به تدبیر می گوید: "اگر حرکت به صورت تشکلی و یک اقدام سازماندهی شده و تشکیلاتی باشد که  قاعدتا باید مجوز داشته باشد. حالا فرقی نمی کند که از طریق پیامک فراخوان زده شود، یا از طریق پرسشنامه این کار انجام شود یا از طریق یک حزب سیاسی."

او درباره این موضوع که اگر این تذکر دادن های انصار حزب الله با واکنش مواجهه و منجر به روی دادن اتفاقی  شود وزارت کشور چه عکس العملی نشان می دهد مطرح می کند: "هر نوع خللی که نظم عمومی ایجاد شود قاعدتا مبادی ذیربط براساس قانون با آن رفتار می کنند، حتی اگرتجمع کنند یا باعث ایجاد ترافیک شوند."

رییس مرکز اطلاع رسانی وزات کشور در پاسخ به اینکه این طرح در دولت های قبل نیاز نبوده که حالا این تشکل تصمیم به اجرای آن گرفته توضیح می دهد: "وزارت کشور چون یک نقش حاکمیتی دارد بنابراین وارد مباحث حزبی یا تقسیم بندی دولتی یا دولت های گذشته و دولت های آینده نمی شود."

او درباره سیاسی بودن اینگونه اعمال به تدبیر می گوید: "هر برداشتی می توان از این حرکت داشت.از نظر وزارت کشور هر تجمع و اقدامی بدون مجوز و فراتر از قانون انجام شود مورد تایید نیست. از مراجع ذیربط هم انتظار می رود که با این اعمال برخورد قانونی شود. اما اینکه از کجا حمایت می شوند چون تا به حال درخواست رسمی به وزارت کشور ارائه نشده است بنابراین ما نمی توانیم تشخیص دهیم که به کجا وابسته هستند یا از کجا حمایت می شوند و نمی توانیم رسما اعلام کنیم."

جمعه ای درباره عکس العمل دولت نسبت به احتمال حضور انصار حزب الله در خیابان و دادن تذکر سازمان یافته به مردم به "تدبیر" می گوید: "دولت اصلا وارد بازی های این چنینی نمی شود. دولت گرفتار عملیات روانی و فضاهایی که برای ایجاد بحران ساخته می شوند، نمی شود.ما به انصار حزب الله و هر گروه دیگری هشدار می دهیم که باید در چارچوب قانون حرکت کنند."

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور در پاسخ به این سوال که آیا دولت از مواجهه با  گروه خاصی هراس دارد، عنوان می کند: "نه بحث ترس نیست. موضوع این است که دولت وظایف مهمتری را بر عهده دارد. مسئولیتی که مردم سال گذشته به دولت محول کرده اند، به مراتب مهم تر است. دولت در عرصه های مختلف در حال نبرد است. برای اقتصاد و معیشت مردم در تلاش است. سعی می کند تا آرامش و ثبات را به مردم باز و اینها را نهادینه کند. وظایف سنگینی دارد به همین دلیل خود را درگیر مسائل حاشیه ای نمی کند.اما اگر کسی به هر دلیلی برای امنیت مردم مشکل ایجاد کند قطعا دولت با آن مقابله می کند.ترسی هم از هیچ گروهی ندارد."

او درباره ورود پیدا کردن شورای تامین به موضوع حضور گشت های امر به معروف و نهی از منکر انصارحزب الله تاکید می کند:" تا به حال درخواستی نیامده  بنابراین اقدامی هم از جانب  صورت نگرفته است.تا زمانی که اتفاقی نیفتاده است، ما نمی توانیم در این خصوص اقدامی کنیم.البته وزارت کشور در حال حاضر اقدام های غیررسمی در این باره انجام داده است.از زمانی که این گروه ها دوباره فعال شده اند به رفتار آنها دقت کرده ایم. احیانا اگر این افراد و گروه هایی که مدعی شده اند این کار را انجام دادند،برخلاف قانون در بحث های حاکمیتی دخالت کنند دولت بر اساس قانون با آنها رفتار می کند."

او به تدبیر می گوید:"تذکرهای  لازم به انصار حزب الله درباره تذکر دادن به مردم  داده شده است.انصار حزب الله مجوز ایجادو اعزام  گشت های موتوری ارشاد برای تذکر دادن به مردم درخیابان را ندارد.نهادهای  انتظامی کشور به اندازه کافی قدرت دارند که بتوانند قانون رسمی را اجرا کنند."

جمعه ای درباره اینکه تذکراتی که تا به حال داده شده مورد توجه قرار گرفته است عنوان می کند: "امیدواریم که مورد توجه قرار بگیرد."

او  تاکید می کند: "مسئولیت همه این قضیه متوجه وزارت کشور نیست. وزارت کشور در حیطه وظایف خود عمل می کند. یک زنجیره وجود دارد، این زنجیره باید تکمیل شود تا همه بر اساس قانون حرکت کنند. وزارت کشور وظیفه خود را انجام می دهد، امیدواریم که بقیه هم این کار را انجام دهند و تقریبا هم مطمئن هستیم که این کار را می کنند."
 اخبار اجتماعی - تدبیر


ویدیو مرتبط :
مرکز اطلاع رسانی ملی معادن کشور به زودی راه اندازی می

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش وزارت کشور درباره فعالیت انصار حزب‌الله



اخبار,اخبار اجتماعی,,گشت های موتوری انصار حزب‌الله


 اخبار اجتماعی - واکنش وزارت کشور درباره فعالیت انصار حزب‌الله

معیار و ملاك وزارت كشور قانون است. هر تجمعی كه بخواهد صورت بگیرد نیاز به مجوز قانونی دارد. وزارت كشور سیاستگذاری لازم را انجام داده و اعطای مجوز را هم به استانداری‌ها واگذار كرده است.

در پی موضع‌گیری اخیر انصار حزب‌الله، حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت كشور در گفت‌وگویی كوتاه با «اعتماد» به سوالات این روزنامه درباره مواضع انصارحزب‌الله و فعالیت‌های این گروه توضیحاتی داد.

موضع وزارت كشور درباره اعلان جدید انصار حزب‌الله برای آغاز فعالیت‌های خیابانی این گروه چیست؟
معیار و ملاك وزارت كشور قانون است. هر تجمعی كه بخواهد صورت بگیرد نیاز به مجوز قانونی دارد. وزارت كشور سیاستگذاری لازم را انجام داده و اعطای مجوز را هم به استانداری‌ها واگذار كرده است. لذا هر تجمع بدون مجوزی از نظر ما غیرقانونی است و با برخورد نیروی انتظامی مواجه خواهد شد و نیروی انتظامی آن را جمع می‌كند. برای اقدامات و فعالیت‌های بدون مجوز هم وضعیت همین گونه است و ما هیچ اغماضی نداریم و اصلا هم مهم نیست كه چه گروهی با چه شعاری دست به اقدامات بدون مجوز می‌زنند.

 

در حكومت اسلامی كار بدون قانون معنا ندارد و اگر اعتقاد داریم كه در یك كشور اسلامی زندگی می‌كنیم باید بدانیم كه كار بدون مجوز در كشور خودش خلاف شرع است و این موضوعی است كه بارها مورد تاكید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری هم قرار گرفته است.

مساله این است كه انصار حزب‌الله معتقد هستند كه می‌خواهند با این كار خود یك وظیفه شرعی را انجام دهند. آنها می‌گویند انجام این وظیفه برایشان مهم‌تر از هر چیزی است.

ما قطعا هیچ نوع تجمع غیرقانونی را نمی‌پذیریم، ولو اینكه با عناوین شرعی باشد. به هر حال كار واجب نیاز به مقدمه مباح و مجاز دارد و نمی‌شود با مقدمه غیرقانونی و غیرشرعی كار شرعی انجام داد. الان خیلی‌ها در كشور هستند كه به برخی موارد انتقاد و تمایل هم دارند تا در آن حوزه وارد عمل شوند، ما كه نمی‌توانیم به یك گروه اجازه بدهیم و به یك گروه اجازه ندهیم. موضع ما این است كه هر كس مجوز گرفت می‌تواند فعالیت كند و هر كس نگرفت، اگر فعالیت كند با آن برخورد می‌شود. برای ما انصار حزب‌الله و هیچ گروه دیگری بالاتر از قانون و نظم جامعه نیست.

انصار حزب‌الله اعلام كرده‌اند كه تاكنون هم سطحی از فعالیت‌های خود را در این زمینه آغاز كرده‌اند. آیا شما در جریان این فعالیت‌ها هستید؟
من از این موضوع اطلاع ندارم. اما اگر تا الان هم اقدام فراقانونی صورت گرفته باشد و این مساله اثبات شود، قطعا مسببان آن باید جوابگو باشند. این مساله هم قطعا پیگیری می‌شود تا ببینیم كه ابعاد آن چه بوده و فعالیت‌هایی كه اشاره شده در چه سطحی بوده‌اند و من بدون در اختیار داشتن اطلاعات كامل نمی‌توانم در این زمینه اعلام نظر كنم. اما اگر فعالیت غیرقانونی و بدون مجوزی هم تا الان انجام شده باشد، وظیفه ذاتی ما ایجاب می‌كند كه جلوی آن را بگیریم و این كار را خواهیم كرد.


 اخباراجتماعی - اعتماد