اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشت کشته در برخورد پراید و پژو



 

 

۸ کشته در برخورد پراید و پژو

 

شمار تلفات برخورد مهیب دو دستگاه خودروی سبک به یکدیگر در جنوب کشور به هشت نفر افزایش یافت.



ساعت ۲۰:۰۸ جمعه گذشته ، دو دستگاه پراید و پژو ۴۰۵ در شهرک صنعتی شماره یک بندرعباس به بدترین شکل ممکن به یکدیگر خوردند و متلاشی شدند.



به دنبال این رخداد دلخراش ، تمامی پنج سرنشین پراید و یکی از پژوسواران در دم جان سپردند و دو مسافر نگون بخت دیگر با تلاش کمک رسانان آتش نشانی ، اورژانس و پلیس به نزدیک ترین بیمارستان فرستاده شدند.



تلاش پزشکان برای نجات آنان اما نتیجه دلخواهی نداشت و با مرگ دو مسافر زخمی ، شمار تلفات به هشت نفر رسید.



شواهد نشان می دهد جنون سرعت و انحراف به چپ ، در بروز این رخداد مرگبار نقش پررنگی داشت.



یک کارشناس زبده راهنمایی و رانندگی با بررسی روانشناختی رخدادهای جاده ای اظهار داشت : رفتار تهاجمی یا پرخاشگری به هنگام رانندگی از جمله علت های مهم تصادف است.



سرهنگ حسینی - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان - تاکید کرد : سالانه بیش از ۲/۱ میلیون نفر در سراسر دنیا بر اثر رخدادهای رانندگی کشته و ۵۰ میلیون نفر زخمی می شوند.



وی ادامه داد : خصوصیات رفتاری از جمله اضطراب ، بی حوصلگی ، خستگی و خواب آلودگی ، خطاهای ادراکی ، مصرف مواد توهم زا ، ویژگی های شخصیتی و رشدی و نادیده گرفتن مقررات ، در بروز تصادف نقش بسیار مهمی دارند.



این کارشناس ، خاطرنشان ساخت : راننده متاثر از سلطه احساسات و هیجانات نامتعادل و نامعقول ، وسیله نقلیه خود را به صورت ناامن و خلاف مقررات هدایت می کند و در چنین شرایطی به توهین ، سرعت غیر مجاز ، ویراژ ، ترمز های مکرر و ناگهانی برای تنبیه راننده دیگر ، رعایت نکردن فاصله با سایر خودروها ، سبقت غیر مجاز ، بوق زدن های مکرر و نامعقول و ... رو می آورد که نتیجه ای جز تصادف ندارد.... / خبرگزاری ایسکانیوز

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
تصادف پراید با پژو پارس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۳ کشته و ۳ مجروح در حادثه برخورد پژو و پراید



۳ کشته و ۳ مجروح در حادثه برخورد پژو و پراید

رئیس مرکز کنترل و فرماندهی راهور ناجا صبح امروز از کشته شدن ۳ و مصدومیت 3 نفر در حادثه برخورد یک‌ دستگاه پژو روآ با یک‌ دستگاه پراید خبر داد.

به گزارش فارس، سرهنگ محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راه راهور ناجا اظهار داشت: ساعت 6 صبح امروز در کیلومتر 34 جاده طبس به اصفهان بر اثر برخورد یک‌دستگاه سواری پژو روآ با یک‌دستگاه سواری پراید 3 نفر جان خود را از دست دادند و 3 نفر مجروح شدند.

وی در ادامه گفت: علت این حادثه توسط کارشناسان پلیس راه تجاوز به چپ از جانب راننده سواری پراید اعلام شده است./فارس