اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشت پای پیش گو وارد عرصه سیاست شد!



 

هشت پای پیش گو وارد عرصه سیاست شد!

 

تاجران اسپانیایی ومالکان رستوران های این کشور پیشنهاد ۳۰ هزار یورویی برای خرید هشت پای (اختاپوس) پیش بینی کننده نتیجه مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ و قهرمانی اسپانیا در این جام را ارائه کرده اند.

 

به گزارش شبکه ایران این هشت پا به نام پل در یک آکواریوم در شهر اوبرهاوزن در غرب آلمان نگهداری می شود که با پیش بینی های صحیح درباره نتایج جام جهانی ۲۰۱۰ هزاران طرفدار فوتبال را شیفته خود کرده است.

 

این اختاپوس که به یک ستاره رسانه ای تبدیل شده، اکنون باسوال هایی مواجه است که مردم از طریق ایمیل، نامه و یا حتی تلفن خواستار پاسخگویی این هشت پا به آنها شده اند.

 

زنی از این اختاپوس پرسیده که آیا شوهرش به دنبال طلاق وی و ازدواج با زن دیگری است، فرد دیگری نیز درباره آینده دولت ائتلافی حاکم آلمان و دانش آموزی نیز درباره نمره ریاضیات خود سوالاتی را مطرح کرده است.

 

این در حالی است که گروهی از تاجران اسپانیایی حدود ۳۰ هزار یورو برای خرید این اختاپوس برای قراردادن آن در جشن لوگو رستوران های این کشور را ارائه کرده اند.طبق برخی خبرها حتی در اسپانیا بحث هایی برای ساخت مجسمه این اختاپوس و نصب آن در یکی از شهرها در جریان است.

 

رادیو اسپانیا نیز از مردم این کشور خواسته است تا به افتخار پل در پایان هفته جاری در رستوران ها اختاپوس بخورند.این درحالی است که این اختاپوس تهدید به مرگ هم شده و دشمنان آن در اینترنت اعلام کرده اند که می دانند محل نگهداری آن کجاست و حسابش را خواهند رسید.

 

این خطر وجود دارد که علاوه بر طرفداران شکست خورده تیم ملی آلمان، دوستداران تیم ملی هلند نیز که از باخت این تیم عصبانی هستند، به این آکواریوم حمله کرده و این اختاپوس را بکشند.


ویدیو مرتبط :
مدرس دیانت در عرصه سیاست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوادگان امام چرا وارد عرصه سیاست شدند؟


روزنامه ابتکار در گزارشی با عنوان «اندیشه‌های ثابت، تغییر در روش‌ها» به بهانه احتمال کاندیداتوری نوادگان امام خمینی(ره) و فرزندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عرصه انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به نگاه نسل تازه بزرگان انقلاب به حضور در عرصه سیاست پرداخته‌ است.

روزنامه ابتکار در گزارشی با عنوان «اندیشه‌های ثابت، تغییر در روش‌ها» به بهانه احتمال کاندیداتوری نوادگان امام خمینی(ره) و فرزندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عرصه انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به نگاه نسل تازه بزرگان انقلاب به حضور در عرصه سیاست پرداخته‌ و نوشت: در حالی که 36 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد، به تدریج نسل‌های دوم و سوم چهره‌های شاخص انقلاب نیز وارد عرصه سیاسی کشور شده‌اند.

بیت امام عضو هیچ یک از احزاب و جریان‌های سیاسی نیست

حجت الاسلام مرتضی اشراقی، نوه حضرت امام خمینی(ره) درباره اینکه اگر قرار باشد در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کند در لیست کدام گروه و جریانات سیاسی قرار خواهد گرفت، گفت: من معتقدم اعضا و شخصیت‌های بیت حضرت امام(ره) عضو هیچ‌یک از احزاب و جریانات سیاسی نبوده و نیستند. او در ادامه افزود: من تاکید می‌کنم خانواده امام خمینی(ره) جزء دسته‌ها و گروه‌های سیاسی نیستند و نگاه و تفکراتمان بر اساس اندیشه‌ها و آرمان‌های حضرت امام(ره) است.

اشراقی با بیان اینکه مبنای اعتقادی، منش و مشی سیاسیمان ادامه راه امام راحل است، تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم ادامه دهند راه ایشان در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی باشیم. او در خصوص علت اینکه چرا خانواده بیت حضرت امام(ره) تصمیم گرفته‌اند در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری حضور داشته باشند، تصریح کرد: در خواست‌های بسیاری از جانب توده مردم، سیاسیون از بیت امام شده است.

 بنابراین باتوجه به درخواست‌های مکرر، در انتخابات آینده شرکت می‌کنیم. اشراقی در ادامه به حضور آیت‌الله سید حسن خمینی و حجت الاسلام سید علی خمینی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: آیت‌الله سید حسن خمینی ممکن است برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت کند، اما بعید می‌دانم حجت الاسلام سید علی خمینی در انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا شود.

ادامه مشی سیاسی و اعتدالی آیت‌الله از سوی پسر

محسن هاشمی رفسجانی، فرزند آیت‌الله اکبر هاشمی رفسجانی نیز درباره حضور خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: کاندیدا شدن من در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی هنوز قطعی نشده است از همه مهمتر تا بحال شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی نسبت به نامزد شدن من در انتخابات اقدام کرده و نه احزاب و گروه‌های سیاسی دیگر.

او در این باره اضافه کرد: باید منتظر ماند و دید تا نظر بقیه بزرگان نسبت به کاندیدا شدن من در انتخابات چیست. به این معنا که بزرگان باید تصمیم بگیرند تا در لیست کدامیک از احزاب یا گروه‌های سیاسی قرار خواهم گرفت، اما اگر قصد شرکت در انتخابات را داشته باشم قطع به یقین در لیست تهران حضور خواهم داشت. به گفته محسن هاشمی، بعد از تصمیم‌گیری بزرگان می‌توان گفت در انتخابات حضور خواهم داشت یا خیر. وی نظر مردم را درباره کاندیدا شدن خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی را بسیار مهم دانست و درادامه تصریح کرد: باید بگویم نظرسنجی میدانی برای حضور من در انتخابات حائز اهمیت است.

بنابراین برای کاندیدا شدن من در انتخابات نظر مردم، نظر بزرگان و نظرسنجی‌های میدانی ملاک است. به دلیل اینکه حضور من در انتخابات مانند مراسم خواستگاری است یعنی در مراسم خواستگاری 50 درصد شرایط مهیاست و 50 درصد دیگر بستگی به نظر بزرگان دارد. بنابراین اگر صلاح باشد قطعا کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهم شد. هاشمی در ادامه بیان کرد: فردی مانند من آن هم با سابقه 28 سال کار اجرایی، تحصیلات آکادمیک دارای تفکرات مستقل در بحث قانونگذاری و ... هستم.

بنابراین اگر در انتخابات شرکت و نماینده ملت در مجلس شورای اسلامی شوم مسلما مشی سیاسی و اعتدالی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را در امور فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ادامه خواهم داد. وی با اینکه مجلس آینده، افراد مطیع دولت نمی‌خواهد گفت: مردم مجلسی عاقل، کارآمد، قدرتمند در امور اجرایی و قضایی می‌خواهند و باید مجلس آینده برای انجام این مسائل راه حل‌های مناسبی را ارائه دهد.

آغاز هجمه‌ها از ابتدای ورود به سیاست

همچنین، فاطمه هاشمی رفسنجانی، فرزند آیت‌الله اکبر هاشمی رفسجانی نیز درباره اینکه آیا در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا می‌شود یا خیر به «ابتکار» گفت: من قبلا گفته بودم احتمال دارد تا در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی کاندیدا شوم. متاسفانه برخی بعد از اعلام کاندیداتوری خویش به من و خانواده‌ام حملاتی را انجام دادند، چه برسد به اینکه بگویم 100 درصد در انتخابات شرکت می‌کنم آن وقت معلوم نیست دچار چه هجمه‌های از ناحیه مخالفان شویم.

 او در ادامه افزود: واقعیت این است در حال حاضر تصمیمی قطعی درخصوص کاندیدا شدنم نگرفته‌ام. هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این پرسش اگر قصد شرکت در انتخابات مجلس را داشته باشد در لیست کدام گروه و جریانات سیاسی قرار خواهید گرفت، بیان کرد: همان‌طور که پیشتر گفتم هنوز مشخص نیست در انتخابات کاندیدا شوم، اما در حال حاضر تصمیمی در این باره نگرفته‌ام تا در لیست کدام جریان سیاسی حضور پیدا کنم. وی در ادامه گفت: اگر قرار بر این باشد تا در انتخابات شرکت کنم قطعا راه، رسم و منش حضرت امام(ره) و پدرم را ادامه خواهم داد. او در ادامه گفت: فائزه هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندیدا می‌شود و او بارها به این موضوع تاکید داشته است.

مقصد یکی است

از سوی دیگر، سید احمد خمینی فرزند آیت‌الله سید حسن خمینی و نوه حضرت امام(ره) درباره تغییر نسل‌های بعد از انقلاب و قدرت پاسخ‌گویی مسئولان به جوانان به «ابتکار» گفت: نیازها و انتظارات هر نسلی نسبت به نسل‌های ماقبل خود دچار تغییر و تحول می‌شود، اما من به عنوان یکی از جوانان جامعه ایران به دنبال همان مقصدی هستم که حضرت امام داشت شاید راه‌های من با پدر و پدربزرگم متفاوت باشد، اما مقصدمان یکی است. او در ادامه افزود: نسل‌های امروز فرزندان کسانی هستند که پدرانشان در به وجود آمدن انقلاب اسلامی و پیروزی ایران در دفاع مقدس نقش داشتند.

خمینی با بیان اینکه شرایط نسل‌های امروز با چند دهه قبل متفاوت شده است، تصریح کرد: جوانان و نوجوانان ایرانی تا چشمشان را باز کردند با امنیت کامل مواجه شدند البته امنیتی که مدیون بزرگان و پدرانشان هستند. خمینی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه ارزش‌های انقلاب در هم نسلان من و حتی نسل‌های سوم بعد از انقلاب تبدیل به بی‌ارزشی شده است به دلیل اینکه مسئولان به خوبی وظایف خود را اجرایی نکردند. فرزند آیت‌الله سید حسن خمینی در این باره اضافه کرد: من در اینجا به جوانان و نسل‌های جدید انقلاب می‌گویم، باور کنید ولایت فقیه دیکتاتوری نیست و باور کنید اگر ولایت فقیه نباشد دیکتاتوری به وجود می‌آید.

خمینی با بیان اینکه هدف از انقلاب اسلامی برای رسیدن به آزادی و دموکراسی بوده است، گفت: با گذشت 36 سال از انقلاب اسلامی به طور 100 درصد به دموکراسی و آزادی نرسیده‌ایم و مسئولان باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند. بنابراین به جای آنکه ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را بشکنند بهتر است به فکر اجرایی کردن اهداف انقلاب اسلامی باشند.