اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هر شانه تخم‌مرغ 9500 تومان/ قیمت کره دو برابر شد



قیمت هر شانه تخم‌مرغ ,قیمت کره

هر شانه تخم‌مرغ 9500 تومان/ قیمت کره دو برابر شد

گزارش حکایت از آن دارد که هر شانه تخم‌مرغ در خرده فروشی‌های سطح شهر، با اختلاف هزار تومانی نسبت به قیمت مصوب، به قیمت 9500 تومان عرضه می‌شود. همچنین خرده‌فروشان نسبت به دو برابر شدن قیمت انواع کره اعتراضاتی دارند.

 در حالی که به گفته مسئولان تخم‌مرغ با قیمت تنظیم بازار هر کیلوگرم 4250 تومان باید در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سایر مراکز توزیع عرضه شود اما ظاهراً در تأمین این کالاهای اساسی در شبکه خرده‌فروشی کشور مشکلاتی وجود دارد.

از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران امروز قیمت هر شانه تخم‌مرغ 9500 تومان و هر عدد تخم‌مرغ 350 تومان عرضه می‌شود.

بنا بر این گزارش، تخم‌مرغ در بسته‌بندی‌های 6 عددی و تاریخ‌دار به قیمت 2700 تومان عرضه می‌شود.

این در حالی است که قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ در نمایشگاه‌های پاییزه 4250 تومان و قیمت هر شانه تخم‌مرغ 8500 تومان است.

 یکی از خرده‌فروشان سطح شهر تهران از افزایش قیمت دو برابری کره اعتراض کرد و گفت: کره 50 گرمی که پیش از این 600 تومان را می‌فروختیم را باید به قیمت 1200 تومان عرضه کنیم. این موضوعی است که پیش از این فارس در گزارش‌هایی به آن پرداخته بود.

 صبح امروز علی‌اکبر پورکاوه مدیرکل تأمین و توزیع وزارت صنعت اعلام کرد: میانگین قیمت تخم‌مرغ در هر کیلوگرم در کشور 4200 تومان است./فارس

 


ویدیو مرتبط :
خوردن دو تا شانه تخم مرغ خام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرمول تعیین قیمت تخم‌مرغ اعلام شد: شانه‌ای 6000 تومان



فرمول تعیین قیمت تخم‌مرغ اعلام شد: شانه‌ای 6000 تومان

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم‌گذار ایران ضمن اعلام تهیه فرمول قیمت برآوردی تخم مرغ گفت: درحال حاضر قیمت هرشانه تخم‌مرغ در فروشگاه‌های سطح شهر حدود 6000 تومان است.

سیدفرزاد طلاکش در گفتگو با مهر درخصوص ساماندهی وضعیت قیمت تخم مرغ در بازار اظهارداشت: درحال حاضر با اقدامات کارشناسی براساس آنالیز هزینه های تولید تخم مرغ فرمول قیمت برآوردی تخم مرغ را تهیه کرده ایم و آن را به سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و ستاد تنظیم بازار ارائه داده ایم.

وی درعین حال تصریح کرد: البته فرمولی که تهیه کرده ایم فرمول برآورد قیمت تقریبی تخم مرغ است نه فرمول تعیین قیمت تمام شده تخم مرغ.

دبیر انجمن تولیدکنندگان تخم مرغ شناسنامه دار اضافه کرد: با توجه به نوسانات قیمت عوامل متعددی که در تعیین قیمت این محصول نقش دارند نمی توان بصورت دقیق قیمت تمام شده تخم مرغ را تعیین کرد.

وی با اشاره به اینکه 3 عامل "قیمت تمام شده دان مرغ، قیمت مرغ پولت (مرغ آماده تخم گذاری) و سایر هزینه ها اعم از هزینه های بهداشتی، پرسنلی و تاسیساتی" در قیمت برآوردی تخم مرغ نقش دارند، گفت: البته میزان 3 درصد ضایعات تخم مرغ از میزان 100 درصد تخم مرغ تولیدی و همچنین کارمزد 2 درصد سرمایه در گردش هم در این فرمول در نظر گرفته ایم.

طلاکش با بیان اینکه قصد داریم از این پس قیمت برآوردی تخم مرغ را بصورت ماهیانه بر روی سایت کانون قرار دهیم، گفت: درحال حاضر قیمت برآوردی هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری در حدود 3100 تومان است.

به گفته دبیر انجمن تولیدکنندگان تخم مرغ شناسنامه دار هم اکنون هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری با قیمت 2000 تومان به فروش می رود.

وی درعین حال تصریح کرد: البته این قیمت برآوردی تخم مرغ به میزان 3100 تومان مربوط به زمانی بود که نرخ هرکیلوگرم نهاده کنجاله سویا 1100 تومان و نرخ هرکیلوگرم نهاده ذرت 620 تومان بود اما الان نرخ هرکیلوگرم نهاده کنجاله سویا 1250 تومان و نرخ هرکیلوگرم نهاده ذرت 720 تومان است.

دبیرکل کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم گذار ایران درخصوص قیمت تخم مرغ در بازار نیز عنوان کرد: قیمت تخم مرغ در مناطق مختلف متفاوت است اما قیمت هر عدد تخم مرغ بطور میانگین در فروشگاههای سطح شهر در حدود 200 تومان، قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ در حدود 3000 تومان و قیمت هرشانه تخم مرغ در حدود 6000 تومان است./مهر