اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هر ایرانی سالی چند نخ سیگار میکشد؟



اخبار ,اخبار اجتماعی ,تعدادسیگاری ها در ایران

اخبار اجتماعی - هر ایرانی سالی ۹۰۰ نخ سیگار می‌کشد

معاون توسعه مدیریت منابع و امور استان‌های وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: ۴۰ درصد واحدهای تولیدی لرستان تعطیل قطعی هستند.

علی ایزدی با اعلام این خبر در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به فرمایشات امام حسین (ع) مبنی بر اینکه از دست دادن فرصت‌ها غصه آور است، افزود: مدیرانی که از سمت‌های ریاست برکنار می‌شوند در صورتی بایستی نگران باشند که در طول مدت خدمت‎گزاری خود از دقایق به خوبی استفاده نکرده باشند.

 

وی با اشاره به اینکه مدیر سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌بایست خوشحال باشند که بار مسئولیت سنگینی از دوش آن‌ها برداشته شده است، بیان کرد: اگر رؤسای سابق فرصت‌های دوره ریاست خود را از دست داده باشند قطعاً می‌بایست از این قضیه ناراحت شوند.

 

معاون توسعه مدیریت منابع و امور میان فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی و تأکیدات ایشان بر تقویت‌های بنیان‌های اقتصادی کشور، اضافه کرد: طی ملاقات مقام معظم رهبری با مردم استان‌های کشور، ایشان نقشه مردمی را ترسیم کردند که تنها مختص سال ۹۳ نیست بلکه می‌توان در صورت همدلی و اتحاد برای سالیان متمادی این مهم را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 

یزدانی با یادآوری اینکه یکی از مهم‌ترین محورهای مورد نظر رهبر برای پیاده‎سازی اقتصاد مقاومتی، بحث بهره‎وری است، خاطرنشان کرد: بهره‎وری به معنای خوب کار کردن و کار خوب کردن، افزایش کیفیت، کاهش هزینه‌های اضافی و افزایش تولید است.

 

وی با تأکید بر اینکه تولیدی که قابلیت عرضه در محیط رقابتی نداشته باشد وضعیت کنونی کشور را به توفیق نخواهد رساند، اضافه کرد: اگر در چنین وضعیتی بخواهیم حرکت کنیم می‌بایست همه دست در دست هم دهیم وگرنه در یک مدت زمان کوتاه نمی‌توان همهٔ شاخص‌های نامطلوب را به حالت تعادل برسانیم.

 

معاون توسعه مدیریت منابع و امور استان‎های وزارت صنعت معدن و تجارت همچنین با ذکر تأکیدات دکتر روحانی بر افزایش بهره‎وری برای کنترل قیمت‌ها، خاطرنشان کرد: یک هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی دارای مجوز بهره‎برداری در لرستان وجود دارد که ۴۰ درصد آن‌ها به طور قطع تعطیل بوده و مابقی زیر ۵۰ درصد در حال تولید هستند.

 

یزدانی با تأکید بر اینکه این آمار نشان می‌دهد که وظیفه ما بیش از پیش سنگین است، اظهار کرد: در مورد تحقیق یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در استان، اشتغال ۵۰ هزار نفر تضمین و ۱۵ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‎گذاری خواهد شد و این مهم در صورتی امکان‎پذیر است که مدیران از روزمرگی خارج شوند.

 

وی با بیان اینکه شرکت دخانیات بیش از ۵ هزار میلیارد تومان دارایی دارد، ادامه داد: این شرکت با ۷ هزار و ۵۰۰ نفر نیرو سالانه ۲۵ میلیارد نخ سیگار تولید می‌کنند و این یعنی هر ساله ۶۰ میلیارد نخ سیگار در کشور دود می‌شود.

 

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه سطح اشتغال در چند سال اخیر هیچ تغییری نکرده است، گفت: دولت تدبیر و امید در قانون بودجه امسال پتانسیل خوبی برای استان‌های کمتر توسعه یافته فراهم کرده تا وضعیت اشتغال بالا رود.

 

یزدانی افزود: امیدواریم طی سفرهای آینده شاهد رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری و تورم باشیم.

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
این بار هم سیگار میکشد.اما با روشی دیگر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایرانی ها سالانه چند میلیارد نخ سیگار دود می کنند؟



اخبار,اخبار اجتماعی,میانگین سرانه مصرف سیگار در کشور


اخبار اجتماعی - ایرانی ها سالانه 62 میلیارد نخ سیگار دود می‌کنند

رئیس اداره‌ی دخانیات استان کرمانشاه گفت: 40 درصد بازار سیگار کشور در اختیار محصولات داخلی قرار دارد.


«مرتضی اعظمی» در گفت‌وگو با ایسنا ، منطقه‌ی کرمانشاه، میانگین سرانه مصرف سیگار در کشور را حدود 2.2 نخ در روز برشمرد و تصریح کرد: در استان کرمانشاه نیز میزان مصرف در همین حدود است.

وی با اشاره به تولید بهداشتی سیگار در داخل کشور گفت: سیگار همواره مضرات خود را داشته و دارد، اما می‌توان با تولید بهداشتی تا حدودی از مضرات بیشتر آن جلوگیری کرد.

رئیس اداره‌ی دخانیات استان کرمانشاه با اشاره به این‌که تولیدات داخلی 40 درصد بازار سیگار کشور را در اختیار دارد، خاطر نشان کرد: 35 درصد بازار نیز در اختیار سیگار وارداتی مجاز بوده و تنها 25 درصد بازار را سیگار قاچاق تشکیل می‌دهد.

اعظمی با اشاره به این‌که سیگار قاچاق کارگاه و مبدا تولید مشخصی ندارد، گفت: این محصولات غیربهداشتی بوده و می‌توانند در کنار عوارض سیگار، عوارض دیگری را نیز به مصرف‌کننده تحمیل کند.

وی در خصوص سیگار تولید داخل خاطر نشان کرد: این سیگار از مزارع توتون بهداشتی داخل تهیه می‌شود.

به‌گفته‌ی رئیس اداره‌ی دخانیات استان کرمانشاه، سمپاشی این مزارع 25 روز پیش از برداشت قطع شد تا محصولات برداشتی با کمترین میزان سم برای تولید سیگار استفاده شود و کارشناسان نیز سالم بودن این گیاهان را تحت کنترل خود دارند.

اعظمی تصریح کرد: هم‌اکنون سیگار تولید داخل توسط 30 عامل مجاز در سطح استان توزیع می‌شود که نظارت کامل برروی آنها به‌منظور جلوگیری از قاچاق این محصولات اعمال می‌شود.

وی، استان کرمانشاه را جزو استان‌های پاک کشور در زمینه‌ی مصرف سیگار دانست و خاطر نشان کرد: هم‌اکنون کمتر از دو درصد تولیدات سیگار کشور در استان توزیع می‌شود.

رئیس اداره دخانیات استان کرمانشاه در خصوص برخورد با سیگار قاچاق خاطر نشان کرد: در این زمینه نهادهایی هم‌چون نیروی انتظامی و سازمان صنعت، معدن و تجارت به شرکت دخانیات کمک می‌دهند.
اخبار اجتماعی - ایسنا