اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هدیه روحانی به درمانگاه ارامنه


دستیار ویژه رییس جمهوری از اختصاص هدیه یک میلیارد تومانی حجت الاسلام والمسلمن دکتر حسن روحانی به درمانگاه آوبیسیان (ارامنه) تهران خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: دستیار ویژه رییس جمهوری از اختصاص هدیه یک میلیارد تومانی حجت الاسلام والمسلمن دکتر حسن روحانی به درمانگاه آوبیسیان (ارامنه) تهران خبر داد.

حسین فریدون روز یکشنبه در بازدید از این درمانگاه که به همراه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شد، گفت: واژه اقلیت را نمی پسندم و بهتر است بگوییم ایرانی غیرمسلمان و به ایرانی بودن خود افتخار کنیم.

وی افزود: زندگی مسلمانان و غیرمسلمانان در ایران و در کنار یکدیگر، بهترین الگو برای این منطقه پر از آشوب است.


ویدیو مرتبط :
روز تولد رییس جمهور، تو چه هدیه ای به روحانی میدی؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشاور روحانی: احمدی‌نژاد هزاران سکه برای هدیه به کارمندان از بانک دریافت کرد/او برای همیشه رئیس‌جمهور سابق کشور خواهند ماند



دریافت هزاران سکه توسط احمدی نژاد,هدیه به کارمندان,عزل و نصب‌های احمدی نژاد

ترکان: احمدی‌نژاد هزاران سکه برای هدیه به کارمندان از بانک دریافت کرد/او برای همیشه رئیس‌جمهور سابق کشور خواهند ماند

روز پنجشنبه حکم اعضای شورای مرکز ایرانشناسی امضا شد/به نظر شما ما باید با میراث احمدی‌نژاد که عزل و نصب‌های ناگهانی است، چه کار کنیم؟

اکبر ترکان در گفتگو با "ارمان" اظهار داشت: آقای احمدی‌نژاد هزاران سکه برای دادن هدیه به کارمندان دولت خودش در پایان کار از بانک دریافت کرده است.

وی گفت: در همین پنجشنبه گذشته ابلاغ حکم اعضای شورای مرکز ایرانشناسی را درحالی که تنها یک روز مانده به پایان مسئولیت‌شان صورت می‌گیرد، آیا تخلف از حکم 17 ماده‌ای خودشان نیست؟ رئیس بنیاد ایرانشناسی یک لیست از اعضا را به وی معرفی می‌کند و آقای احمدی‌نژاد در یک روز باقیمانده به مسئولیتشان، حکم اینها را امضا می‌کند.
متن این گفتگو در پی می آید:
به نظر شما بعد از رفتن دولت احمدی‌نژاد؛ چه میراثی برای دولت روحانی که دولت یازدهم است خواهد ماند؟ آیا دولت یازدهم نمی‌خواهد گزارشی از وضعیت کشوری که تحویل گرفته است به رسانه‌ها ومردم بدهد؟
وزرای دولت یازدهم طبق وظیفه قانونی خودشان گزارش کاملی را از وضعیت حوزه مسئولیت خودشان به رئیس‌جمهور منتخب دکتر حسن روحانی خواهند داد، این حوزه با اختیار وزارتخانه است که اطلاعات موجود حوزه خودشان را به چه نحو در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار دهند.

مسلما گزارش عملکرد دولت گذشته به مردم داده خواهد شد و میراث این دولت از دولت گذشته چه چیزی است را به مردم خواهند گفت. اما نکته‌ای که نباید فراموش شود، اینکه آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور گذشته کشور بودند و برای همیشه هم رئیس‌جمهور سابق کشور خواهند ماند اما این امر منافی گزارش دادن وضعیت کنونی کشور نیست.

هر یک از وزرا در حوزه خودشان باید گزارش دهند که چه چیزی را دارند تحویل می‌گیرند و چه پتانسیلی در کشور موجود است و چه اهدافی برای توسعه کشور باید مشخص شود که همه اینها منوط به گزارش وزرا به رئیس‌جمهور منتخب است. اینکه دولت روحانی بتواند اهداف و برنامه‌ها و شعارهایش را محقق کند هم منوط به گزارش وزرای آینده به روحانی است. اینکه ما باید در وضعیت موجود کجا باشیم و کجا قرار بگیریم، وظیفه وزرای جدید است. اینکه ما الان در کدام نقطه هستیم و قرار است در کجا قرار بگیریم، باید گزارش داده شود.

این گزارش دادن هم باید با عین احترام با اشخاص باشد و این‌گونه نباشد که به اشخاص توهین و تخریبی روا داشته شود چون ما با شخص کاری نداریم. ما با عملکرد وزرای گذشته و حوزه عملکرد آنها کار داریم. من از آقای احمدی‌نژاد می‌خواهم که به آن 17 ماده‌ای که در جریان سال 84 به آقای خاتمی نوشتند، پایبند باشد. دقیقا در همین زمان بود که این نامه ابلاغ شد که تا زمان تنفیذ در همین فاصله نقل و انتقالی انجام نشود، استخدامی صورت نگیرد، قرارداد‌های تعهدآور را امضا نکند. مدیران ارشد جابه‌جا نشوند، سفرا جابه‌جا نشوند، تمام اینها درمتن نامه آمده است.

متاسفانه آقای احمدی‌نژاد به نامه‌ای که به آقای خاتمی دادند، در پایان دوران مسئولیت خودشان پایبند نبودند. در آینده وزرا گزارش کامل اقدام‌های احمدی‌نژاد را در حوزه مسئولیت خودشان خواهند داد و بر اساس این گزارش، کارنامه دولت‌های نهم ودهم در دوران مسئولیتشان بررسی خواهد شد. این کارنامه میراث احمدی‌نژاد مربوط به روزهای تحت مسئولیتش برای دولت‌های بعد خواهد بود.

می‌توانید موردی از اقدام نکردن به تعهداتشان در دوران مسئولیت خصوصا در روزهای پایانی را مثال بزنید؟
بله، متاسفانه شاهد جابه‌جایی‌های گسترده معاونان و مدیران کشور و به‌‌خصوص جابه‌‌جایی برخی مسئولان حتی در سطح بخشداری خصوصا در این 40روز بودیم، مشاور امور زنان ریاست‌جمهوری به سمت معاون امور زنان منصوب می‌شود، درحالی که در تلویزیون وی از خداحافظی صحبت می‌کند، جابه‌جایی‌های مکرر در ادارات در فرصت باقیمانده صورت می‌گیرد.

در همین پنجشنبه گذشته ابلاغ حکم اعضای شورای مرکز ایرانشناسی را درحالی که تنها یک روز مانده به پایان مسئولیت‌شان صورت می‌گیرد، آیا تخلف از حکم 17 ماده‌ای خودشان نیست؟ رئیس بنیاد ایرانشناسی یک لیست از اعضا را به وی معرفی می‌کند و آقای احمدی‌نژاد در یک روز باقیمانده به مسئولیتشان، حکم اینها را امضا می‌کند.

به نظر شما ما باید با میراث احمدی‌نژاد که عزل و نصب‌های ناگهانی است، چه کار کنیم؟

به هیچ‌وجه قصد تخریب شخص احمدی‌نژاد یا هرکس که در دولتشان است را ندارم چون رئیس‌جمهور سابق کشور بوده و ما هم آقای احمدی‌نژاد را تکریم خواهیم کرد ولی نمی‌توانیم مشکلات به‌وجود آمده در اثر تصمیماتشان را در اختیار دکتر روحانی قرار ندهیم. اگر قرار بود این نامه مبنای کار احمدی‌نژاد قرار گیرد، باید به آن وفادار می‌ماند. نه اینکه من تنها زمانی که مسئول تحویل دولت بودم، باید انواع واقسام گزارش‌ها را دریافت می‌کردم.

نحوه برخورد دولت آینده با عزل و نصب‌های آقای احمدی‌نژاد چگونه خواهد بود؟
مسلما طبق قانون برخورد خواهد شد. زمانی که رئیس‌جمهور منتخب جناب آقای دکتر روحانی مستقر شوند، دفترشان بخشنامه‌ها و دستورات خارج، دوباره نسبت به این موضوع رسیدگی خواهند کرد. درمورد نامه 17 ماده‌ای وی هم تک‌موارد دوباره بررسی خواهند شد. به هر حال وقتی که دولت یازدهم روی کارآمد به تمام موارد رسیدگی خواهد شد.

وزرای دولت آینده وظیفه دارند گزارش دهند چه چیزی را تحویل می‌گیرند و بر اساس آن چقدر از اهداف دکتر روحانی را می‌توانند به سرانجام برسانند. این اولین وظیفه وزرای آینده دولت یازدهم دولت دکتر حسن روحانی است، مردم باید حقیقت را بدانند، آقای احمدی‌نژاد هزاران سکه برای دادن هدیه به کارمندان دولت خودش در پایان کار از بانک دریافت کرده است.

روزنامه آرمان