اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هدفمند کردن يارانه ها نقطه مقابل مردم نيست



رييس جمهوري تاکيد کرد: هدفمند کردن يارانه ها در جهت حمايت و پشتيباني از مردم است و نقطه مقابل آنها قرارندارد.


به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا محمود احمدي نژاد در ادامه سخنراني خود در اجتماع عظيم مردم مشهد تاکيد کرد : اين منطق که فردي با حقوق 200 هزار تومان پنجاه هزار تومان يارانه بگيرد و فردي که پنج تا پانزده ميليون تومان حقوق مي گيرد سه ميليون تومان يارانه دريافت کند غلط است.


وي افزود‌: اين منابع بايد در اختيار مردم ، بيمه درمان و احداث بيمارستان ها قرار گيرد تا فردي که بيمه ندارد يا بيمه اش قوي نيست مجبور نباشد براي تامين هزينه هاي عمل جراحي تمامي زندگي اش را بفروشد.

 

رييس جمهوري با بيان اينکه همه قشرهاي جامعه بايد تحت پوشش خدمات دولت باشند گفت: همه کساني که از دولت، خدمت و يارانه مي گيرند محترم هستند اما آيا با شيوه کنوني توزيع يارانه طي پنجاه سال گذشته مشکلات اقتصادي ما مرتفع و فقر ريشه کن شد؟.

 

احمدي تژاد تصريح کرد: عده اي مي خواهند منابع در اختيار قشر خاصي قرار گيرد و در بدنه مردم تقسيم نشود.

 

وي ادامه داد: چه کسي گفته که منابع بايد به جيب عده خاص برود و يا در بخش پر هزينه بوروکراسي اداري هزينه شود.

 

وي گفت: براي همين است که بيش از سه سال براي طرح هدفمند کردن يارانه ها مطالعه و بررسي شد و با فراخوان، نظر اقتصاد دانان را نيز دريافت کرديم.

 

رييس جمهوري طرح هدفمند کردن يارانه ها را متعلق به مردم دانست و تاکيد کرد اين طرح در خدمت منافع مردم است تا قدرت خريد بيشتري داشته باشند؛ اما با اجراي اين طرح سه دهک جامعه کمتر از گذشته پس انداز خواهند کرد.

 

احمدي نژاد بر مديريت مصرف منابع و انرژي تاکيد کرد و گفت: بازاريان ، شوراي اصناف و انجمن هاي صنعتي و کشاورزي همکاري مي کنند و مشکلي در زمينه اجراي طرح هدفمند کردن يارانه ها وجود ندارد.

 

وي طرح مذکور را براي ريشه کن کردن تورم ضروري دانست و گفت: در پنجاه سال گذشته بطور متوسط 15درصد تورم وجود داشته است به اين معنا که 15درصد از منابع از جيب حقوق بگير ثابت خارج و به حساب درآمدهاي غير ثابت واريز مي شود.

 

رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود پي گيري امر مهم عدالت را ميثاق دولت با ملت و با امام (ره) و آرمان هاي انقلاب برشمرد و تاکيد کرد: برخي تصور نکنند با سر و صدا و مسائل حاشيه اي و فضا سازي موضوع عدالت از دستور کار دولت و ملت خارج شده است.

 

احمدي نژاد برپايي عدالت را مهم ولي دشوار و نيازمند ايستادگي و مقاومت دانست و خاطر نشان کرد: ديديد که وقتي چند جمله درباره عدالت گفته شد عده اي برآشفتند و از شرق و غرب عالم رسانه هاي استکباري و دنباله هاي آنان با سر و صدا و ردگم کردن ها به فضا سازي پرداختند.

 

وي افزود: دولت برآمده از ملت در برپايي عدالت مستحکم ايستاده و تا استيفاي همه حقوق ملت و برگرداندن آن به ملت ايستادگي مي کند و در برابر جو سازي ها لحظه اي عقب نشيني نخواهد کرد.

 

احمدي نژاد اظهار داشت: حسابرسي و حسابکشي دقيق و پي گيري همه موارد سال هاي اخير در دستور کار دولت است.

 

وي با بيان اينکه ايين نامه هاي مربوط در دست تدوين است گفت: به زودي ايين نامه مربوط به اجراي عدالت تصويب و اجرا مي شود.

 


*** به زودي واجدين شرايط حساب عدالت اعلام مي شوند

 

رئيس جمهوري هدف از هدفمند کردن يارانه ها را توزيع عادلانه منابع دانست و اعلام کرد: به زودي کساني فهرست افرادي که براي حساب عدالت نام نويسي و واجد شرايط هستند، اعلام مي شود.

 

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار اعزامي ايرنا، دکتر "محمود احمدي نژاد" در ادامه سخنان خود در اجتماع مردم مشهد با بيان اينکه برخي درصدد ترساندن مردم هستند، گفت: برنامه دولت اين است، کساني از يارانه ها استفاده کنند، که نيازمند باشند.

 

وي افرود: برخي مي خواهند وضعيت به همين صورت باشد تا عده قليل از اکثريت يارانه ها بهره مند شوند و اکثريت يارانه ها به افرادي که نيازمند واقعي هستند، تعلق نگيرد.

 

رئيس جمهوري، گفت: فرد روستايي در کشور وجود دارد که يارانه اي که دريافت مي کند، يک سي ام افراد ديگر است. بدين معني که در دهک دهم 35 برابر دهک اول يارانه مصرف مي شود.

 

احمدي نژاد با انتقاد از توزيع يارانه ها در بخش نهادهاي کشاورزي، افزود: دولت يارانه سم و کود مي دهد ؛ اما به دست کشاورز نمي رسد.

 

وي از همکاري مجلس شوراي اسلامي با دولت براي تصويب لايحه هدفمند کردن يارانه ها، قدرداني کرد و گفت: يکي دو نکته ديگر وجود دارد که اميدوارم به زودي اصلاح و لايحه آماده اجرا شود.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
وزیر اقتصاد: در آستانه تک نرخی شدن تورم نقطه به نقطه هس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هدفمند سازي يارانه ها به توسعه نان صنعتي



 

 

 

 

وزير بازرگاني شرايط نابرابر ميان توليد نان صنعتي و سنتي در معرفي نشدن توانمندي ها و تحقق نيافتن ظرفيت حداکثري واحدهاي توليد صنعتي را موثر دانست و گفت :‌هدفمند سازي يارانه ها به توسعه نان صنعتي کمک مي کند.

 

 

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا،‌"‌مهدي غضنفري‌"‌جمعه شب در حاشيه بازديد از سومين نمايشگاه بين المللي صنعت نان به خبرنگاران گفت :درحال حاضر نان سنتي با استفاده از آرد يارانه اي به قيمت هر کيلو75 ريال، توليد مي شود، حال آنکه واحدهاي توليدکننده نان صنعتي آرد را به قيمت آزاد خريداري مي کنند. لذا در صورت فعاليت حداکثري کارخانه ها و توزيع آرد در شرايط يکسان ، به طور حتم به لحاظ ظرفيت و کيفيت ، برتري نان صنعتي پديدارمي شود .

 

 

‌وزير بازرگاني در ادامه سخنان خود توزيع آرد يارانه اي را يکي از عوامل اصلي به بلوغ نرسيدن توليد نان صنعتي عنوان و تاکيد کرد، با اجراي قانون هدفمند سازي يارانه ها فضاي جديدي در احداث کارخانه هاي توليد نان صنعتي گشوده مي شود .

 

 

به گفته غضنفري ،‌با احداث انواع کارخانه هاي کوچک و بزرگ توليدکننده نان صنعتي در شهرهاي مختلف کشور مي توان واحدهايي با ظرفيت هاي متفاوت راه اندازي و نصب کرد.

 

 

وزير بازرگاني با تاکيد براينکه دولت دهم نسبت به دولت نهم حمايت بيشتري از احداث کارخانه هاي توليدکننده نان صنعتي خواهد کرد، از تعامل اين وزارتخانه با بانک هاي ملت و ملي براي راه اندازي واحدهاي جديد نان صنعتي در کشور خبرداد.

 

 

به گفته وي، وزارت بازرگاني درحال امضاي توافقنامه هايي با سيستم بانکي براي تخصيص سهمي ازتسهيلات به حوزه نان شامل سيلوسازي ‌و احداث کارخانه هاي نان صنعتي است.

 

 

غضنفري ابراز اميدواري کرد، بزودي مسائل ارايه تسهيلات درحوزه آرد و نان حل شده و متقاضيان بتوانند از تسهيلات بانک ها در حوزه هاي مختلف مانند سيلوسازي و احداث کارخانه ها بهره مند شوند.

 

 

وزير بازرگاني درادامه سخنان خود با انتقاد از افزايش ضايعات نان گفت :‌ با حرکت به سمت توليد نان صنعتي با کيفيت بالا و در نظرگرفتن ملاحظات مورد نظر مصرف کننده از نظر حفظ ذائقه، از ميزان دورريز و ضايعات نان کاسته مي شود.

 

 

وي تاکيد کرد، وزارت بازرگاني براي فرآيند هاي مختلف از نگهداري تا توليد نان صنعتي تسهيلات مورد نياز را ارايه مي دهد .

 

 

به گفته وي ،‌ در فرآيند هاي ماقبل توليد نان مثل خريد گندم ،‌آسياب ،‌آرد و سيلوسازي تسهيلاتي در نظرگرفته شده است که اگر اين فرايند ها درست مديريت شود، مي توان گندم برداشتي از مزرعه را با حداقل ضايعات به آرد تبديل کرده و آن را به توليدکننده رساند تا نان صنعتي باکيفيت به متقاضيان عرضه شود .

 

 

غضنفري همچنين گفت که تاکنون 550 ميليارد ريال تسهيلات براي بهسازي نانوايي ها پيش بيني شده که ازاين رقم 60درصد جذب شده و مابقي هنوز استفاده نشده است .

 

 

گفتني است، سومين نمايشگاه بين المللي صنعت نان که از بيست وچهارم آذرماه جاري درمحل دايمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران گشايش يافته بود ،شامگاه جمعه در مراسمي به طور رسمي به کار خود پايان داد .