اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هدفمندكردن یارانه ها عدالت اجتماعی را در كشور توسعه می دهد



 

 

هدفمندكردن یارانه ها عدالت اجتماعی را در كشور توسعه می دهد

 

'حمید حاج اسماعیلی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا بابیان اینكه هدفمندكردن یارانه ها راهكاری برای توزیع مناسب منابع داخلی كشور است، گفت: در اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها باید نظارت و كنترل صحیح صورت گیرد تا برخی افراد در بازار از آن تخطی نكنند.

وی با اشاره به تورم پیش بینی شده از اجرای قانون هدفمندكردن یارانه ها گفت: دو نرخ تورم با اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها ممكن است در اقتصاد كشور بروز كند.

حاج اسماعیلی افزود: دولت پیش از اجرای این قانون تورم 10الی 15درصدی را پیش بینی كرده بود . همچنین احتمال دارد تورمی به دلیل شوك روانی ناشی از افزایش قیمت ها از سوی برخی افراد در بخش خصوصی ایجاد شود كه باید آن را كنترل كرد.

به گفته این عضو فعال جامعه كارگری اجرای درست قانون هدفمند كردن یارانه ها می تواند شكاف میان طبقات فقیر و غنی در جامعه را كاهش دهد.

وی درخصوص دستمزد كارگران گفت: شكی نیست كه دستمزد كارگران باید متناسب با قانون هدفمند كردن یارانه ها به شكل درخوری افزایش یابد تا قدرت خرید كارگران متناسب با افزایش نرخ تورم باشد.

این عضو فعال جامعه كار كشور تصریح كرد: همچنین باید حمایت دولت از بنگاه های كوچك اقتصادی كه بر اثر كارآفرینی در كشور شكل گرفته اند و مصرف كننده انرژی هستند، تداوم یابد تا این واحدها با تعطیلی و بیكاری كارگران، مواجه نشوند..../ تحلیل : عصر ایران


ویدیو مرتبط :
شهید رجایی و هدفمند كردن یارانه های كشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون رییس جمهور:هدفمندی یارانه ها برای تحقق عدالت اجتماعی است



 

معاون رییس جمهور:هدفمندی یارانه ها برای تحقق عدالت اجتماعی است

 

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها برای تحقق عدالت اجتماعی و بهره مندی عادلانه مردم از امكانات و خدمات نظام است.

حجت الاسلام ' سیدمحمدرضا میرتاج الدینی ' روزیكشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اهر با تاكید بر لزوم همراهی مردم برای اجرای موفق این قانون افزود: با اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها 20 درصد در بودجه كشور صرفه جویی می شود.

وی گفت: این میزان صرفه جویی معادل اعتبارات عمرانی كشور در زمینه های مختلف بوده و با افزودن آن به اعتبارات عمرانی، این اعتبارات دو برابر شده و آهنگ سازندگی و توسعه به بیش از دو برابر افزایش می یابد.

وی افزود: اجرای این قانون موجب ارتقای بهره وری، مدیریت صحیح و بهینه از منابع و افزایش برنامه های سازندگی و تقویت زیرساخت ها می شود.

حجت الاسلام میرتاج الدینی گفت: دولت و مجلس با كار كارشناسی به اجرای این قانون اطمینان دارند.

معاون پارلمانی رییس جمهور همچنین هفته بسیج را فرصتی مغتنم برای تبیین جایگاه بسیج و نقش موثر آن درجامعه عنوان كرد و افزود: تفكر بسیجی به تمامی دنیا صادر شده و استقبال جهانی از سفرهای رییس جمهور به خصوص مردم و مسوولان لبنان نشان از علاقه مندی ملل آزاده دنیا به دستاوردهای نظام و انقلاب دارد.

وی گفت: تشكیل ارتش بیست میلیونی بسیج هدف بزرگ حضرت امام(ره) بود و هر روز كه از عمر پر بركت این تشكل مردمی می گذرد اقتدار و عظمت آن بیشتر نمایان می شود.

حجت الاسلام میرتاج الدینی با اشاره به استعدادهای شهرستان اهر دربخش كشاورزی و گردشگری و معادن، توجه ویژه مسوولان ذیربط به ایجاد زیر ساخت ها در این زمینه را خواستار شد.

وی، تسریع در پروژه بزرگراه اهر– تبریز را خواستار شد و قول مساعد داد كه با هماهنگی مسوولان منطقه پیگیر مسایل و مشكلات این شهرستان باشد.

در این جلسه همچنین با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور گازرسانی به 18 روستای اهر تصویب شد...../تحلیل:ایرنا