اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هتک حیثیت دختر جوان برای سرگرمی!



رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: عامل هتک حیثیت یک هم استانی در شبکه اجتماعی بی تالک، شناسایی و دستگیر شد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ "عبدالمطلب مرتضویان" با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی ارجاع یک فقره پرونده از مراجع قضایی به دادخواهی فردی، مبنی بر اینکه شخصی ناشناس عکس وی را در لوگوی صفحه پروفایلی با نام و آی دی مشخص قرار داده، موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان افزود: با پی جویی‌های فنی و پلیسی كارآگاهان پلیس فتا عامل هتک حیثیت را در شبکه اجتماعی موبایلی شناسایی و او را با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار کردند.

مرتضویان اظهار داشت: با توجه به ادله دیجیتال كشف شده از متهم، وی به صراحت به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و اظهار داشت "از روی نادانی و سرگرمی عکس‌های شاکیه را برای پروفایل خودم انتخاب کردم و فعالیت داشتم".
 
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: با تکمیل پرونده متهم به دادسرا تحویل داده شد که مرجع قضایی برای او قرار تأمینی لازم صادر کرد.

مرتضویان در پایان با بیان اینكه حریم خصوصی و آبروی افراد خط قرمز پلیس فتاست و کسی که حریم خصوصی و حیثیت افراد را از طریق پیام رسان‌های موبایلی یا فضای مجازی نقض کند با برخورد جدی، قاطع و قانونی پلیس فتا مواجه خواهد شد.

وی به شهروندان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به آدرس [email protected] گزارش کنند.


 اخبار  حوادث - باشگاه  خبر نگاران 


ویدیو مرتبط :
کلاهبرداری از افراد نا آشنا با فضای مجازی و هتک حیثیت افراد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هتک حیثیت دختر جوان در شبکه‌های اجتماعی



اخبار حوادث - هتک حیثیت دختر جوان در شبکه‌های اجتماعی/انتشار شماره و آدرس منزل برای انتقامجویی

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران از دستگیری دختر جوان به جرم هتک حیثیت دوستش در شبکه های اجتماعی خبر داد.

سرهنگ اصغر باقریان در تشریح این خبر گفت: خانمی با مراجعه به پلیس فتا شهرستان رباط کریم مدعی شد چند پسر جوان با مراجعه به درب منزل وی از انتشار شماره تلفن و اطلاعات خصوصی و همچنین تصاویر خصوصی دختر او در شبکه های اجتماعی خبر داده اند.


 به گفته باقریان شاکی در ادامه اظهارات خود مدعی شد پس از مراجعه به منزل، پس از مدتی سیل پیامک ها و تماس ها از سوی افراد متعدد با خواسته های غیر اخلاقی به شماره وی روانه و تماس گیرندگان مدعی شدند شماره تلفن شاکی را از شبکه های اجتماعی بدست آورده اند که این امر وی را بسیار مضطرب و به پلیس فتا کشانده است.


 رئیس پلیس فتا غرب استان تهران افزود: با توجه به اظهارات شاکی پرونده ای در پلیس فتا رباط کریم تشکیل و در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت که با بررسی شبکه های اجتماعی و اثبات ادعای شاکی، دختر شاکی نیز که تصاویر وی در شبکه های اجتماعی پخش شده بود مورد سوال قرار گرفته و او نیز مدعی شد تصاویر یاد شده در اختیار دو تن از دوستان ناباب وی بوده است.


 این مقام انتظامی گفت: اقدامات پلیسی در این رابطه آغاز و مشخص شد دختر جوانی که با دختر شاکی دوست بوده است اقدام به انتشار این مطالب و تصاویر در فضای مجازی کرده، که بلافاصله متهم به پلیس احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.
 رئیس پلیس فتا غرب استان تهران ادامه داد: متهم در بازجویی های بعمل آمده ابتدا منکر بزه ارتکابی خود شد، اما پس از ارائه اسناد و ادله توسط کارشناسان پلیس، ناگزیر به بزه انتسابی اعتراف و افزود به دلیل مشکلاتی که با دوستم داشتم به قصد انتقام جویی از وی، تصاویر خصوصی وی و اطلاعات خانودگی او را در شبکه های اجتماعی منتشر کردم.


 باقریان ضمن اشاره به ارجاع پرونده به مرجع قضایی خطاب به والدین گفت: به فرزندان خود بیاموزیم به هیچ عنوان اطلاعات خصوصی و خانوادگی خود را در اختیار دیگران، حتی نزدیک ترین دوستان خود قرار ندهند تا با سهل انگاری در این زمینه در معرض سوء استفاده و باج خواهی دیگران قرار نگیرند.
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران