اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی رفسنجانی: باید اخلاقیات و باورهای صدمه دیده مردم اصلاح شود



هاشمی رفسنجانی: باید اخلاقیات و باورهای صدمه دیده مردم اصلاح شود/اگر انتقادی ابراز می‌شود، برای رفع مشکلات است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: نظام اسلامی و ساختار آن مورد حمایت و علاقه مردم است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار - به گزارش خبرآنلاین، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: اگر انتقاد و ایرادی ابراز می‌شود، برای رفع مشکلات و اصلاح برخی سوءمدیریت‌هاست.رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیان راهکارهای خروج از معضلات و مشکلات کنونی کشور، به وفاداری و عشق اکثریت مردم به اسلام و نظام اسلامی اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر نیز اگر مردم، صداقت، تدبیر و سلامت را به صورت عملی و نه شعاری در عرصه‌های مهم مدیریت و تصمیم‌گیری ببینند، در برابر دشمنان خارجی همواره پشتیبان و همراه نظام خواهند بود.

عضو مجلس خبرگان روش و سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه معصوم(علیهم‌السلام) به خصوص حضرت علی(ع) را نصب‌العین امام راحل و مبارزان انقلاب اسلامی خواند و گفت: حضرت امام(ره) همواره بر حضور مردم تکیه داشته و تأکید همیشگی ایشان توجه به خواست مردم و لزوم همراهی و همدلی آنان با مسئولان نظام اسلامی بوده است.

وی افزود : همه می‌دانند که پیروزی انقلاب مرهون حضور وسیع مردم و تداوم آن با آراء اکثریت قاطع، پیروزی در جنگ و سازندگی، در سایه حمایت بی‌دریغ مردم به دست آمده است.

هاشمی رفسنجانی برخی برداشت‌های منفی از وحدت ملی را ناشی از سوءبرداشت و یا اغراض سیاسی و جناحی دانست و گفت: استفاده از همه ظرفیت‌های نظام و دلسوزان کشور به منظور ایجاد وحدت و همدلی همواره مورد تأکید و اهتمام امام راحل(ره) و رهبری معظم انقلاب بوده است.هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: دروغ، تهمت، شایعه‌سازی و بداخلاقی‌های سیاسی و ریاکاری جناحی به اخلاقیات و باورهای مردم صدمه زده است که باید برای اصلاح آن اقدام شود.

وی آزمایش ملت‌ها و مسئولان را سنت خدشه‌ناپذیر الهی خواند و با بیان این‌که همه ما همواره در معرض این امتحان و آزمایش‌ها قرار داریم، برهه کنونی انقلاب و نظام اسلامی را حساس‌ترین دوره و مهمترین امتحان برای مردم و مسئولان خواند و تصریح کرد: همه باید با درایت و هوشیاری و با در نظر گرفتن مصالح مردم و نظام، تصمیماتی عقلانی و مدبرانه بگیرند تا در این آزمایش الهی مغموم و سرافکنده نشویم.هاشمی رفسنجانی به هدف مبارزان دوران انقلاب اسلامی و امام راحل از مبارزه با رژیم طاغوت اشاره کرد و اسلام و برپایی احکام، اعتقادات و اخلاقیات این دین پویا با تفسیری رحمانی و رئوفانه را هدف اصلی انقلاب اسلامی خواند و افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی و مبارزان و علما از ابتدا تصویر و تفسیری مشخص از اسلام و نظام اسلامی در ذهن داشتند و براساس همین تفسیر به مبارزه پرداختند، به گونه‌ای که پس از مدتی کسانی که با این دیدگاه امام از مبارزه موافقت نداشتند، راه خود را جدا و مبارزه را کنار گذاشتند.

وی الگوسازی از اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را هدف نهایی انقلاب و نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: قرار بر این بود که به گونه‌ای احکام، اعتقادات و اخلاقیات اسلام و تشیّع را به اجرا درآوریم که سایر ملت‌های مسلمان و در بند شیفته این مکتب شده و خود بندهای استبداد و ظلم و تحجر را از دست و پای خود بگسلند و به آزادی برسند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به برخی ناکارآمدی‌ها و نابسامانی‌ها، سوره نصر را شاهد سخن خود گرفت و تصریح کرد: خداوند فتح و نصرت را در سایه پیوستن توده های مردم به هم دانست و تداوم آن را انجام عبادات و حمد و تسبیح خدا و نبودن انحراف و لغزش وعده داده و استغفار را وسیله جلوگیری از لغزش و انحراف خوانده که باید همواره آن را مدنظر داشته باشیم.

هاشمی رفسنجانی با توجه به این‌که مبنای حکومت درمکتب اهل بیت، شرع الهی و براساس رضایت مردم است، خواست و حضور مردم در صحنه و میدان را یک اصل اساسی در تشکیل حکومت اسلامی خواند و با اشاره به چگونگی به خلافت رسیدن امیرمؤمنان علی(ع) گفت: مولای متقیان(ع) اگرچه بعد از رحلت رسول اکرم(ص) محق‌ترین فرد برای جانشینی و خلافت پیامبر اکرم(ص) بود، اما تنها زمانی به این مسئولیت رسید که اکثریت مردم مشتاقانه از ایشان خواستند تا حکومت را برعهده بگیرد و این روش همان خواست و توصیه رسول گرامی اسلام در واپسین روزهای عمر پربرکتشان به حضرت علی(ع) بود.

هاشمی رفسنجانی به عرصه حساس بین‌المللی و سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: قدرت‌های استکباری همواره منافع خود را در سایر کشور جستجو می‌کنند و دلشان به حال ملت‌ها نسوخته و در حال حاضر نیز با اعمال تحریم‌های شدید و ناجوانمردانه می‌خواهند کاری را که با جنگ نمی‌توانند پیش ببرند با فشارهای همه‌جانبه خارجی و بعضاً داخلی به سرانجام برسانند و ملت و مردم ایران را تسلیم خواسته‌های زورگویانه خود کنند.

وی افزود: در این عرصه تدبیر، هوشمندی و جلوگیری از تنش و نیز در پیش گرفتن تصمیمات مدبرانه و منطقی ما را به ساحل امن خواهد رساند./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
وقتی هاشمی رفسنجانی هم منتقد اصلاح طلبان می شود !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاشمی‌: به ارزش های انقلاب صدمه زدند/ امیدوار به اصلاح امور باشیم/ به تلاش هایم ادامه می دهم



 

 

 

هاشمی‌: به ارزش های انقلاب صدمه زدند/ امیدوار به اصلاح امور باشیم/ به تلاش هایم ادامه می دهم

 

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب:رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تا جایی كه شرایط سیاسی و فضای كشور اجازه دهد به تلاش‌هایم در جهت رفع مشكلات ادامه خواهم داد.

به گزارش سرویس سیاسی "انتخاب"؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر چهارشنبه در دیدار جمعی از جوانان فعال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استان كرمان در پاسخ به دیدگاه‌های برخی از حاضران نسبت به آینده انقلاب و نظام، یأس و ناامیدی را در مرحله كنونی انقلاب و نظام اسلامی مضر دانست و گفت: اگرچه ممكن است به خاطر عملكرد بد سلیقه‌ای برخی اشخاص، به ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب صدمه وارد شده باشد، اما در هیچ شرایطی نباید امید به اصلاح امور را از دست داد.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس نهم، مشاركت حداكثری و جلب اعتماد مردم را از شرایط یك انتخاب خوب برشمرد و تصریح كرد: می‌توان با فراهم نمودن شرایط مدنظر فعالان سیاسی دلسوز نظام و گسترش آگاهی‌بخشی و نقد منصفانه، فضای مناسبی‌ برای مردم و گروه‌ها برای حضور در انتخابات فراهم كرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالی در مورد چگونگی افزایش امید در جامعه برای بهبود فضای موجود، با اشاره به این‌كه «مردم ما مسلمانند و انقلاب خود را نیز دوست دارند» حضور هوشیارانه، آگاهانه و منتقدانه مردم را یكی از راه‌های افزایش امید به اصلاح امور عنوان كرد و گفت: حفظ ارتباطات سالم، افزایش مطالعه، آگاهی‌بخشی به جامعه و انتقادات مفید در میان جوانان، نخبگان و اقشار تأثیرگذار جامعه، می‌تواند عرصه را بر افراد ناصالح و بدخواه نظام تنگ و امید به اصلاح را بیشتر كند.

وی در پاسخ به درخواست برخی از حاضران مبنی بر حضور بیشتر در عرصه سیاسی كشور و نیز كمك به حل مشكلات، با اشاره به این‌كه «در هیچ زمانی نسبت به مسائل و مشكلات كشور بی‌تفاوت نبوده‌ام» گفت: در مسائل پیش آمده در یكی دو سال گذشته همواره پیشنهادات و راهكارهای خود را خدمت دلسوزان نظام عنوان كرده‌ام و تا جایی كه شرایط سیاسی و فضای كشور نیز اجازه دهد به تلاش‌هایم در جهت رفع مشكلات ادامه خواهم داد.

هاشمی‌رفسنجانی در پاسخ به سؤالی در مورد جایگاه انقلاب اسلامی ایران در انقلاب‌ها و بیداری اسلامی در منطقه، این تحولات را مبارك خواند و گفت: در سایه آگاهی و هوشیاری روزافزون مردم، دیگر عمر حكومت‌های استبدادی و حاكمان دیكتاتور كوتاه خواهد بود و در بلندمدت مردم منطقه گام در راه صد سال گذشته ایران كه همان دستاوردهای انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی بوده است، خواهند گذاشت و برای كوتاه و میان‌مدت نیز باید بتوانیم با دیپلماسی فعال، قلوب و اعتماد مردم منطقه را به سمت ارزش‌ها و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی جلب كنیم..../انتخاب