اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی رفسنجانی: اولین کار دولت باید عملیاتی کردن وعده‌هایش در دوران قبل از انتخابات باشد



هاشمی رفسنجانی ,رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام

هاشمی رفسنجانی: اولین کار دولت باید عملیاتی کردن وعده‌هایش در دوران قبل از انتخابات باشد

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:دولت باید مشکلات را حل کند و اولین کار دولت باید عملیاتی کردن وعده‌هایش در دوران قبل از انتخابات باشد.

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شامگاه شنبه در دوازدهمین سالگرد آیت‌الله اسماعیل صالحی مازندرانی با اشاره به مشکلات کشور گفت: اواخر سال گذشته احساس می‌شد که مشکلاتی به کشور وارد شده است اما مردم در انتخابات 24 خردادماه امسال با رای به یک فرد روحانی از بین انسان‌های مبارز و انقلابی نشان دادند که دل به روحانیت بسته‌اند و دولت هم وظیفه دارد به خواسته‌های مردم توجه کند.

وی با اشاره به اینکه اخیراً مشکلات اقتصادی مردم را دچار رنج کرده است، افزود: در محاصره و تحریم هستیم و نمی‌توانیم منابع نفتی خود را به راحتی بفروشیم.

هاشمی همچنین در ادامه به مشکلات منطقه بویژه در سوریه اشاره کرد و گفت: اخیرا شاهد هستیم که آمریکا با همراهی تعدادی از کشورهای عربی علیه سوریه اعلام جنگ کرده است. مردم سوریه در این دو سال آسیب‌های بسیاری دیده‌اند و بیش از 100 هزار کشته و هشت میلیون آواره داده‌اند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: کشور ما در بین همه آشوب‌ها، آرام است و بویژه بعد از انتخابات 24 خردادماه امسال آرام‌تر هم شده است. دولت باید مشکلات را حل کند و اولین کار دولت باید عملیاتی کردن وعده‌هایش در دوران قبل از انتخابات باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از علمای بزرگ مازندران از جمله آیت‌الله طبرسی و آیت‌الله نظری یاد کرد و افزود: از آنجایی که ارادت به آیت‌الله صالحی مازندرانی داشتم بر خود وظیفه دانستم که در مراسم این عالم ربانی شرکت کنم.


رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "گلایه‌هایی از مردم مازندران درباره بیکاری شنیده می‌شود"، گفت: سوادکوه شمالی از بیکاری مضاعفی رنج می‌برد و مسئولان باید توجه جدی به این مساله داشته باشند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری بر لزوم توجه به اهمیت وابستگی کمتر اقتصاد به نفت تاکید و خاطرنشان کرد: امروزه هر مقدار از موادی که بتواند جای نفت را بگیرد باید احیا شود و برای کشور مهم محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: مازندران از جهات مختلف دارای اهمیت بالایی است و خداوند آنچنان نعمت را در این استان ارزانی داشته که در جاهای دیگر پیدا کردن این مواهب خدادادی به آسانی ممکن نیست.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "اولین حکومت محلی شیعه در مازندران شکل گرفت"، یادآور شد: مردم مازندران در گذشته تاریخ اسلامی پیشتاز استقبال از مکتب اهل بیت(ع) و اسلام بوده‌اند.

هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله صالحی مازندرانی را پیشتاز انقلاب در شمال کشور دانست و با اشاره به آشنایی خود با وی از دوران مبارزه با رژیم ستم‌شاهی گفت: در سال 52 و 53 سخت‌ترین دوره مبارزه بوده و بدترین مصیبت‌ها و شکنجه‌ها را شهیدان رجایی و باهنر برای پیروزی انقلاب اسلامی تحمل کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه "آیت‌الله صالحی مازندرانی در زندان‌ها شکنجه‌های زیادی را در تحمل کرد"، اظهار کرد: بر خود واجب دانستم که برای عرض ارادت به مردم مازندران و رضای خدا در این مراسم شرکت کنم./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
نحوه چیدمان کابینه دولت هاشمی رفسنجانی(دولت سازندگی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آسوشیتد پرس : آیا هاشمی رفسنجانی تعیین کننده انتخابات آتی ریاست جمهوری خواهد بود؟



آسوشیتد پرس : آیا هاشمی رفسنجانی تعیین کننده انتخابات آتی ریاست جمهوری خواهد بود؟

این گزارش در پایان می نویسد ؛ بازگشت هاشمی به قدرت از نظر بسیاری از تندورها و محافظه کاران مطلوب نیست چون از نظر آنها بازگشت هاشمی موقعیت اصلاح طلبان درون حاکمیت را تقویت خواهد کرد و زمینه بازگشت مجدد آنها به قدرت خواهد بود.خبرگزاری آسوشیتد پرس با انتشار گزارشی به بررسی بازگشت دوباره آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به عرصه سیاسی ایران و نقش آفرینی احتمالی او در انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران پرداخته است.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش عصر ایران در این گزارش  حضور آیت الله هاشمی در کنار رهبری در نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران به عنوان یک نشانه و پیام مهم از بازگشت او به عرصه سیاسی ایران اشاره شده است.

آسوشیتد پرس با اشاره به اینکه از بازگشت هاشمی بیش از همه تندروها و حامیان احمدی نژاد ناراحت هستند ؛ از هاشمی به عنوان " بزرگ ترین " بازمانده نیروهای معتدل در درون نظام نام برده است.

در این گزارش به مواضع مختلف هاشمی در چریان وقایع 3 سال پیش پس از انتخابات ریاست جمهوری 1388 و جایگیری او در صف مخالفان و منتقدان به نتایج انتخابات و نیز حمایت های او از میر حسین موسوی در جریان انتخابات اشاره شده و از دست دادن تریبون نماز جمعه و نیز ریاست مجلس خبرگان رهبری را به عنوان هزینه های این مواضع هاشمی دانسته است.

آسوشیتد پرس با انعکاس نظرات مختلف چند کارشناس و روزنامه نگار متمایل به آیت الله هاشمی به نقل از آنها از هاشمی نه به عنوان رییس جمهوری آینده ایران بلکه به عنوان شخصیتی تعیین کننده در انتخاب رییس جمهوری بعدی نام می برد.

این خبرگزاری غربی در ادامه با اشاره به سیاست های احمدی نژاد در 8 سال گذشته می نویسد از نظر برخی از نخبگان سیاسی در ایران هاشمی همان شخصیت میانه ای است که می تواند در انتخاب یک نامزد میانه رو و معتدل که مورد قبول طیف های مختلف سیاسی در کشور باشد ، نقش داشته باشد.

این گزارش در پایان می نویسد ؛ بازگشت هاشمی به قدرت از نظر بسیاری از تندورها و محافظه کاران مطلوب نیست چون از نظر آنها بازگشت هاشمی  موقعیت اصلاح طلبان درون حاکمیت را تقویت خواهد کرد و زمینه بازگشت مجدد آنها به قدرت خواهد بود..عصرایران