اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی رفسنجانیجدا نمودن حساب افراد گستاخ و یاغی از افراد درستکار ضروری است



هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اهمیت امر به معروف: جدا نمودن حساب افراد گستاخ و یاغی از افراد درستکار ضروری است

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: منحصر کردن امر به معروف و نهی از منکر به جمعی خاص و برگزاری همایش‌های تکراری کارساز نیست.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار با جمعی از محققان مؤسسه موضوع‌شناسی احكام فقهی و مؤسسه كتاب‌شناسی شیعه، با اشاره به اینكه همواره درصدد ایجاد دانشگاهی در حوزه بوده‌ایم و محور كارهای انجام شده در این مؤسسه در واقع بخش قابل توجهی از این ایده را تأمین كرده است، گفت: بحث امر به معروف و نهی از منكر وظیفه‌ای عام و برای تمام مسلمین است و نباید به عنوان ابزار قدرت به كار گرفته شود، چرا كه این امر محدود به یك گروه یا فرد خاصی نبوده و قرآن كریم نیز پیكره امت اسلامی را بدون هیچ‌گونه محدودیتی عامل نهی از منكر می‌داند و آن را محدود به مسائل شرعی و احكام هم ندانسته و امر به تمامی خوبی‌ها و نهی از همه‌ی بدی‌ها می‌داند.

هاشمی رفسنجانی، استفاده حكومت از ابزار تنبیه و به ویژه تشویق و جدا نمودن حساب افراد گستاخ و یاغی از افراد درستكار را ضروری دانست و افزود: كارگزاران و عاملان امر به معروف و نهی از منكر، باید مواظبت نمایند تا با یك عمل ناشایست هزاران حرف و سخنرانی خوب و مثبت خود را به هدر ندهند.

عضو خبرگان رهبری با تأكید بر این آیه قرآن كریم: «كونوا دعاه للناس بغیر السنتكم» گفت: با عملكرد مناسب خود باید با عمل، الگو و نمونه‌ای برای سایر كشورهای اسلامی و غیراسلامی باشیم.وی افزود: منحصر كردن امر به معروف و نهی از منكر به جمعی خاص و برگزاری همایش‌های تكراری كارساز نبوده و باید در عمل و با فرهنگ‌سازی معروف را امر و منكر را نهی كنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص موضوع‌شناسی احكام فقهی گفت: این موضوع در حوزه‌ها مورد غفلت قرار گرفته و عمدتاً به منابع و ادله احكام توجه می‌شود و از زمان شیخ مفید تاكنون با تغییراتی ادامه دارد، در حالی كه با امكانات نظام اسلامی و وسایل ارتباط‌ جمعی پیشرفته و تسهیلات به وجود آمده و دسترسی به آثار و كتب، باید موضوع‌شناسی در قالب كمیته‌ها و به صورت تخصصی درآمده و تركیب محققان آن نیز به تناسب تخصص افراد و موضوعات روز دسته‌بندی گردد.

هاشمی رفسنجانی با تبریك روز حوزه و دانشگاه افزود: چند سال قبل طرحی در دانشگاه آزاد تصویب كردیم تا براساس آن اساتید و مدرسان علمی و دینی را در سطح دكترا تربیت نمایند تا آثار آنها در مراكز علمی و تحقیقاتی داخل و خارج از كشور منتفذ بوده و مورد استفاده قرار گیرد، كه متأسفانه تاكنون محقق نشده و در جلسه اخیر هیأت امنا مجدداً بر روی آن تأكید شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأكید كرد: قبلاً پیشنهاد تأسیس دانشگاهی در حوزه علمیه قم را مطرح كرده بودم تا از بین محققانی كه دروس خارج را دیده‌اند، افرادی انتخاب شوند تا در همه رشته‌ها به‌ویژه علوم انسانی بتوانند تخصص‌های لازم را كسب و تحت عنوان شورای فقهی در همه زمینه‌ها نظرات كارشناسی خود را به صورت تخصصی در اختیار مراجع و كارشناسان حوزه قرار دهند.وی افزود: اندیشمندان باید بتواند با استفاده از سیره عملی اهل بیت(ع)، جاذبه‌های احكام اسلامی را به دنیا عرضه كنند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام فلاح‌زاده و تنی چند از حاضران به نمایندگی از محققان حاضر گزارشی از تدوین اساسنامه مؤسسه و تشكیل گروه‌ها برای مشخص كردن موضوعات فقهی و پاسخ به آنها و همچنین ایجاد مركزی برای پاسخگویی به شبهات و مسائل و سؤالات فقهی از سایر كشورها كه رو به تزاید نیز می‌باشد، ارائه داد./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
کلاهبرداری از افراد نا آشنا با فضای مجازی و هتک حیثیت افراد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یارانه افراد بدون هویت در بهزیستی، به حساب این سازمان واریز می شود



 

 

 

یارانه افراد بدون هویت در بهزیستی، به حساب این سازمان واریز می شود

 

سرپرست سازمان بهزیستی اعلام كرد:

یارانه افراد بدون هویت در بهزیستی، به حساب این سازمان واریز می شود

سرپرست سازمان بهزیستی كشور اعلام كرد: یارانه تمام افراد بدون هویت كه تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و دادگاه این مساله را تایید كرده است،‌ به حساب این سازمان واریز می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، 'احمد اسفندیاری' روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: افرادی كه سرپرستی آنان به سازمان بهزیستی واگذار شده است، اشخاصی هستند كه اوراق هویتی ندارند.

وی با بیان اینكه این افراد از نظر قانونی اختیار خود را به بهزیستی سپرده اند، ‌گفت: معلولان روانی و ذهنی شدید و مهجورین در این گروه قرار می گیرند و بر اساس رای دادگاه ، ‌سرپرستی آنها به بهزیستی واگذار شده است.

وی ادامه داد: یارانه این افراد با هماهنگی های صورت گرفته به حساب سازمان بهزیستی واریز می شود تا حقی از این قشر ضایع نشود.

اسفندیاری تاكید كرد: هدف از اجرای قانون هدفمندكردن یارانه‌ها، رسیدن به عدالت است و پرداخت یارانه‌ها به اقشار مختلف به ویژه مددجویان، تاثیر مثبتی در زندگی آنها ایجاد خواهد كرد.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ها و اعلام‌های قبلی، با اجرای قانون هدفمندكردن یارانه‌ها، ارایه بسته‌های حمایتی سازمان بهزیستی به مددجویان در زمینه‌های مختلف بیمه‌های اجتماعی كاركنان به مراكز و بیمه درمان و پایه آغاز شده است و ادامه خواهد داشت.

به گفته سرپرست سازمان بهزیستی كشور، تمام زنان سرپرست خانوار تحت پوشش، در سال آینده در چتر بیمه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی درباره برنامه پنجم توسعه نیز گفت: اقدامات خوبی در این برنامه مصوب شده است كه خارج شدن سالانه 10 درصد از مددجویانی كه قابل توانمند شدن هستند، از جمله آنهاست.

اسفندیاری افزود: توجه ویژه به موضوع مناسب‌سازی معابر شهری و اماكن عمومی و تحصیل رایگان مددجویان بخش دیگری از برنامه پنجم توسعه است.

وی با قدردانی از رسانه‌ها در خصوص اطلاع‌رسانی دقیق دومین اجلاس سراسری مدیران بهزیستی در خراسان رضوی افزود: خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق، مردم را از اقدامات انجام ‌شده در سازمان بهزیستی آگاه كنند.

اسفندیاری با بیان اینكه در این اجلاس، علاوه بر معرفی برنامه‌های آینده سازمان بهزیستی، اولویت‌بندی آنها نیز مشخص شد، ادامه داد: یكی از موضوعات مهم در دومین اجلاس سراسری مدیران بهزیستی سراسر كشور، اجرای قانون هدفمندكردن یارانه‌ها بود كه بر وظایف بهزیستی برای اجرای هر چه بهتر این قانون و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و محروم تاكید شد....../تحلیل:ایرنا