اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی:تندروها نمی گذارند مسلمانان فضای وحدت اسلامی را استشمام کنند



اخبار ,اخبار سیاسی ,دیداررفسنجانی بارئیس مجلس لبنان

 
اخبار سیاسی - هاشمی:تندروها نمی گذارند مسلمانان فضای وحدت اسلامی را استشمام کنند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسائل جهان اسلام در قالب یک طرح جامع با محوریت ایران و عربستان قابل حل است.

به گزارش ایسنا ، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار رئیس مجلس لبنان، با اشاره به انفجار اخیر در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در بیروت، این گونه کارها را نتیجه برنامه ریزی‌های دشمنان مسلمانان و تعصبات جاهلی بعضی از فرقه های دینی و سیاسی دانست و گفت: اختلاف نظرهای تاریخی نباید به تفرقه ها و کینه های اجتماعی برسد و امنیت مسلمانان را مخدوش نماید.

وی افزود: اقدامات تروریستی نمی تواند علاقه تاریخی دو ملت ایران و لبنان را دچار تردید نماید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان گوشه‌هایی از تاریخ اسلام در لبنان و زندگی مسالمت آمیز فرقه های دینی و مذهبی در آن کشور گفت: از عقلای لبنان انتظار داریم که نگذارند متعصبین، حاکمیت عقلانیت را گوشه نشین و تماشاگر نمایند.

وی در پاسخ به تقاضای رئیس مجلس لبنان که خواستار مذاکره آیت الله هاشمی رفسنجانی با پادشاه عربستان شده بود، به سفر چند سال قبل خویش به عربستان و مذاکره با ملک عبدالله برای تشکیل کمیسیون علمایی و کمیسیون های مشترک دیگری برای سایر موضوعات مورد اختلاف اشاره کرد

 

و گفت: متاسفانه تندروها در سال های اخیر اوضاع اکثر کشورهای اسلامی، مخصوصاً منطقه را در جهت خواسته های کشورهای استعماری و انحصارگر بردند و نگذاشتند ملت ها و دولت های منطقه فضای وحدت اسلامی را استشمام نمایند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اتفاقات سوریه و تاثیرات آن در لبنان، اظهار امیدواری کرد که مردم سوریه که سابقه تاریخی زندگی مسالمت آمیز در منطقه را دارند، در مقطع کنونی نیز بتوانند در سایه تدابیر مسئولین و بر اساس افکار عمومی، سرنوشت کشورشان را تعیین کنند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی دخالت در سیاست های داخلی دیگر کشورها را نمی پسندد و می داند که مسئولین هر کشوری بر اساس شرایط خویش عمل می کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اکتشافات سال های اخیر نفت و گاز در لبنان را باعث طمع دشمنان خواند و با تاکید بر عقلانیت مسئولین آن کشور گفت: توسعه همکاری های دو کشور ظرفیت های زیادی دارد و دولت ها باید برای تقویت روابط برنامه ریزی کنند.

نبیه بری نیز در این دیدار با تسلیت انفجار اخیر، به برنامه های سفر به ایران و ملاقات با شخصیت ها، به خصوص مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مذاکرات خوبی داشتیم که امیدواریم در دولت جدید عملی شود.

وی با تاکید بر سابقه تاریخی همکاری های مردم ایران و لبنان گفت: هیچ چیز نمی تواند این سابقه را تحت الشعاع قرار دهد.

رئیس مجلس لبنان مذاکره را تنها راه حل مسائل جهان اسلام، مخصوصاً در سوریه خواند و گفت: همه باید کمک کنیم تا کشتار مردم کم شود و از بین برود.

نبیه بری به جایگاه هاشمی رفسنجانی در کشورهای اسلامی و بخصوص عربستان و نقش دو کشور ایران و عربستان در بین دولت های اسلامی اشاره کرد و گفت: جهان اسلام منتظر است تا آقای هاشمی رفسنجانی یک بار دیگر نقش تاریخی خود را در جهت همدلی بیشتر مسلمانان ایفا کند.
اخبار سیاسی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
انیمیشن نقش ایران در بیداری اسلامی و نتیجه وحدت مسلمانان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاشمی: تندروها به نام «دولت اسلامی» جنایت می‌کنند



اخبار,اخبار سیاسی ,هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، توجه به صلح و حفظ آرامش داخلی را وظیفه هر ایرانی، مسلمان، شیعه و انقلابی در محدوده جغرافیای این کشور دانست و گفت: تلاش برای صلح که لازمه آن رفتار و گفتار اعتدالی و عمل به سفارش قرآن در «امه وسطا» است، مشکلات و مخالفانی دارند که چون از اعتدال خارج شده‌اند، منطق و استدلال نیز ندارند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تسلیت ایام فاطمیه، صلح و آرامش را گمشده امروز بشریت، مخصوصاً در کشورهای اسلامی و به ویژه در منطقه خاورمیانه دانست و گفت: هر قدمی که برای نهادینه کردن صلح در جهان برداشته می‌شود، بالاترین اخلاق رفتاری است که یک انسان مسلمان می‌تواند انجام دهد. ایشان با ابراز تأسف و نگرانی از اوضاع آشفته مسلمانان به دلیل وجود تندروها، مهمترین علت این حالت را دوری از معارف متعالی اسلام و قرآن خواند و افزود: پیروان دینی که منادی صلح و امنیت، آنهم در اوج جاهلیت اعراب و قرون وسطایی غرب، است، باید به آیات و روایات اسلامی توجه کنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، به سوابق تبلیغات منفی علیه اسلام و مسلمانان اشاره کرد و گفت: آنچه در شرایط امروز تازگی دارد، بروز گروه‌های تروریستی خشن با ادعای مسلمانی است که حتی با نام «دولت اسلامی» نگاه مردم دنیا را نسبت به اسلام عزیز بر می‌گردانند. ایشان با یادآوری سیاست‌های کلی برنامه ششم و آغاز بررسی آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام، تأکید کرد که باید رحمانیت اسلام را جهانی کنیم و نگذاریم عده‌ای جاهل و افراطی، دامن پاک و مقدس اسلام را به دروغ، توهین، تهمت و کشتار مسلمانان آلوده کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان آیات متعددی از قرآن کریم که بر صلح و آرامش و برخوردهای احترام آمیز با دیگران تأکید دارند، گفت: اگر دشمنان شما از در سازش وارد شدند، با آنان صلح کنید که «ان جنحوا للسلم فاجنح لها» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مثل معروف «دو صد گفته چون نیم کردار نیست» را در طرح مباحث مربوط به صلح و آرامش، مهم و مصداق توصیف کرد و گفت: باید گفتار و حتی افکار ، مطابق با رفتار و کردار ما باشد ، چون و ضدیت آنها بدبینی‌های فردی و اجتماعی را نسبت به اسلام عمیق‌تر می‌کند.

ایشان عدالت حضرت علی(ع) را الگوی بشریت و به ویژه مسلمانان و شیعیان دانست و گفت: آن حضرت حتی در اعترافات متهمین به شرایط زمانی، مکانی و روانی توجه می‌نمودند. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قابلیت‌‌های ایران و نیروهای جوان را آن برای فعالیت‌های صلح‌طلبانه ، بالا دانست و گفت: باید فارغ از هیاهوی سیاسی و تندروهایی جاهلی، برای نهادینه کردن صلح در ابعاد داخلی و خارجی اقدام کرد که نیاز ضروری امروز است. در آغاز این دیدار، آقای سید مسعود هاشمی، مسؤول انجمن و چند نفر دیگر از اعضا گزارشی از چرایی و چگونگی تأسیس و برنامه‌ها و فعالیت‌های آن ارائه کردند و به بیان دیدگاه‌های خویش در خصوص صلح و آرامش پرداختند.

 

اخبار سیاسی - آفتاب