اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی به جوانان دلواپس: نگران نباشید


عصر چهارشنبه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور در دانشکده مهندسی انرژی و فیزیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر از دستاوردهای جدید پژوهشگران، استادان و دانشجویان این دانشکده درخصوص دستگاه توکامک البرز بازدید کرد.

خبرگزاری ایسنا: به هنگام خروج آیت الله هاشمی رفسنجانی از این دانشکده، جمعی از جوانان که تعداد آنان حدود 20 الی 30 نفر تخمین زده می‌شد، با بلند کردن دست نوشته‌هایی با عناوین «ما همچنان دلواپس دستاوردهای هسته‌ای هستیم»، «مرگ‌برآمریکا»، «وای بر مسوولینی که به فکر آشتی با شیطان هستند»، «دستاوردهای هسته‌ای تعطیل بردار نیست» و ..... نسبت به روند مذاکرات ژنو ابراز نگرانی کرده و گاهی هم شعار «انرژی هسته ای حق معلق!! ماست» سر می‌دادند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در اقدامی جالب به هنگام خروج از دانشکده برای لحظاتی با پیاده شدن از خودرو به میان این گروه از جوانان رفت و با آنان گفت‌وگو کرد.

وی در جمع این گروه از جوانان اظهار کرد: شما جوانان و مردم همه کشور حقوق بسیاری دارید که باید همه آنان محقق شود و مطمئن باشید که همه مسوولان کشور در تلاشند تمام حقوق کشور را محقق کنند. لذا نباید نگران باشید.

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در این‌باره اعلام کرد: ظاهراً این عکس‌العمل آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع جوانان، آنقدر دور از انتظار برنامه‌ریزان و چند خبرگزاری همسو بود که به مذاق آنان خوش نیامد و قبل از اتمام برنامه، در خبری از قبل آماده شده، این اجتماع کوچک را با عنوان «اعتراض !! دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به آیت الله هاشمی رفسنجانی روی خروجی‌های خود قرار دادند و حضور وی در جمع جوانان و گفت‌وگوی صمیمی با آنان را تحریف یا سانسور کردند.


ویدیو مرتبط :
دلواپس و نگران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پزشکیان: دلواپس و نگران جوانان ایران باشیم



اخبار,اخبار اجتماعی,نرخ بیکاری درایران

 

 اخبار اجتماعی - بسیاری برای اینکه بیکارند نمی‌توانند ازدواج کنند
پزشکیان: دلواپس و نگران جوانان ایران باشیم

 نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه باید نسبت به شغل و ازدواج جوانان دلواپس باشیم، گفت: ما در کشور جوانانی داریم که نمی‌توانند ازدواج کنند به همین دلیل باید کاری کنیم که زمینه ازدواج فراهم شود.

دكتر مسعود پزشکیان، درارتباط با معضلات موجود برسرراه عدم ازدواج جوانان و بحث لزوم فرزندآوری، گفت: عدم ازدواج و بالا رفتن سن ازدواج مسائل و بحث‌های اخلاقی را به وجود می‌آورد. به هرحال اگر جوان نتواند مسیر درست را طی کند به مسیر غلط می‌رود. ما وظیفه داریم این مسائل را حل کنیم و این معضل امروز ماست و این موضوع باید به اصطلاح دلواپسی ما باشد. وی افزود: در این ارتباط ما باید مسائل اقتصادی و شغل را فراهم کنیم، نمی‌توان با حرف مردم را به ازدواج ترغیب کرد باید مشوق‌های لازم را نیز اندیشید. امروز بسیاری برای اینکه بیکارند نمی‌توانند ازدواج کنند ومتاسفانه از هر 4-5 زوجی که ازدواج می‌کنند یک زوج طلاق می‌گیرد که این آمار اصلا قابل قبول نیست.

وی افزود: به هرحال اقتصاد برای مدیریت یک زندگی دارای اهمیت است. اگر مشکلات عدیده اقتصادی بر سر راه جوانان باشد نمی‌توان برنامه‌های فرهنگی را برای آنها به اجرا درآورد. نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص نقاط ضعف دولت در حوزه های مختلف، گفت: بسیاری از نقاط ضعف را می‌توان برای دولت برشمرد. در روندی که وجود دارد در چارچوب مدیریت‌ها، در چارچوب اجرای قانون بخصوص در لایه‌های پایینی اشکالاتی وجود دارد؛ در واقع در لایه‌های پایینی زمانی که قراراست قانون اجرا شود اقدامی صورت نمی‌‌دهند.

پزشکیان افزود: من دربخش‌های دیگر تخصصی ندارم و نمی‌توانم چیزی بگویم اما دربهداشت و درمان مسئله بسیار مشخص است. سطح‌بندی، پول‌های زیرمیزی، پول‌های خارج ازتعرفه، هماهنگ بودن قیمت‌ها اکنون بدان شکل مورد توجه قرارنمی‌گیرد، البته باید گفت که همه چیزرا نمی‌توان یک شبه تغییرداد اما می‌توان جهت گیری و سوگیری را به آن سمت سوق داد، بالاخره درقانون نوشته شده مدیران اجرایی فقط باید یک جا کارکنند، طبق قانون برنامه5 ساله همه پزشکان فقط حق دارند یک جا کار کنند و نمی‌توانند چند جا کارکنند. در قانون نوشته شده براساس سطح‌بندی و ارجاع کارها انجام شود.


  اخبار اجتماعی - عصر ایران