اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی آمد گروه مذاکره نیامد



 

 

 

 

هاشمی‌رفسنجانی , گروه مذاکره ,دانشگاه آزاد اسلامی

 

 

 

جلسه اعضای كمیته پنج نفره مذاكره با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی روز گذشته به صورت یك طرفه از سوی اعضای این كمیته منتفی شد. این جلسه در شرایطی برای دومین بار به دلیل انصراف اعضای پنج نفره منصوب شده از سوی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برگزار نمی‌شود كه منابع خبری روز گذشته مدعی وقت‌كشی ریاست امنای دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری این جلسه شده بودند. اعضای كمیته پنج نفره شورای‌عالی انقلاب فرهنگی متشكل از حجت‌الاسلام محمد محمدیان، عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، علی‌اكبر ولایتی عضو شورا و مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری، غلامعلی حدادعادل، حجت‌الاسلام محسن قمی و مخبر دزفولی، دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هستند كه در جلسه هفته گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد این كمیته با برگزاری جلسه‌ای با رییس هیات امنای دانشگاه آزاد، دلایل عدم امضای حكم ریاست فرهاد دانشجو را جویا شوند. تشكیل این گروه پنج نفره تحلیل‌های متفاوتی را برانگیخت، از احتمال توافق هاشمی‌رفسنجانی با هیات منصوب گرفته تا اتمام حجت هیات منصوب با هاشمی‌رفسنجانی با این رویكرد كه تا اگر او همچنان بر عدم امضای حكم دانشجو اصرار ورزد، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از طریق میان‌بر‌های قانونی ریاست دانشجو را بدون امضای هیات امنای دانشگاه آزاد رسمی خواهد كرد.از سوی دیگر تشكیل هیاتی از سوی محمود احمدی‌نژاد رییس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای مذاكره با هاشمی‌رفسنجانی در جلسه هفته گذشته نتوانست انتظار اعضای دولتی هیات امنا كه همان تعیین ضرب‌الاجلی برای امضای حكم دانشجو بود را برآورده كند و باز هم پرونده نارضایتی احتمالی محمود احمدی‌نژاد از انتخاب فرهاد دانشجو و اتلاف وقت در موضوع دانشگاه آزاد اسلامی را میان دولتی‌ها گشود. سایت‌های خبری نزدیك به دولت نیز طی روزهای اخیر در حالی عدم برگزاری جلسه مشترك كمیته پنج نفره با هاشمی‌رفسنجانی را فرصت‌سوزی دانشگاه آزاد برای ادامه سیاست‌های مدنظر خود تحلیل كردند كه گذشت 24 روز از مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در تایید حكم ریاست دانشجو را مبنای این فرصت‌سوزی قرار دادند. این در حالی است كه اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد معتقد بر اجرای كامل اساسنامه جدید دانشگاه آزاد مصوب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هستند كه بر اساس «بند هـ» از ماده 12 اساسنامه جدید هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی آمده است: پیشنهاد انتخاب رییس دانشگاه در ابتدا باید به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ارایه شود و پس از تصویب این شورا باید صدور حكم توسط رییس هیات امنا صورت گیرد. همچنین روز گذشته خبرگزاری فارس گزارش داد جلسه كمیته پنج نفره شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به روز یكشنبه 23 بهمن موكول شد اما از دفتر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی خبر می‌رسد كه هنوز برگزاری جلسه در روز یكشنبه قطعی نشده است.

اطلاعیه دفتر ریاست

هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی

همچنین دفتر ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی طی اطلاعیه‌ای اعلام كرد علیرغم موافقت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی ریاست هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی و تخصیص وقت قبلی برای تشكیل جلسه در ساعت 16 روز چهارشنبه 19/11/1390در دفتر ایشان در مجمع تشخیص مصلحت‌نظام و مذاكره با تیم منتخب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، به دلیل درخواست اعضای مذكور جلسه تشكیل نشد. مقرر شد با هماهنگی دفتر ریاست هیات امنا و اعضای منتخب شورا، جلسه در هفته آینده برگزار شود..../شرق


ویدیو مرتبط :
باز هم این جمعه نیامد نیامد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توصیه هاشمی به گروه های سیاسی و مردم در آستانه 22 بهمن



 

توصیه هاشمی به گروه های سیاسی و مردم در آستانه 22 بهمن

 

 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به همه گروه‌های سیاسی توصیه كرد تا با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن و ابراز وفاداری به آرمان‌های آن به همگان نشان دهند كه جایگاه انقلاب اسلامی در دل‌های مردم ایران است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای شورای مركزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشكی تهران، امید همراه با آگاهی را مهمترین ویژگی نسل جوان كشور به ویژه دانشجویان عنوان كرد و گفت: نقش دانشگاهیان در تحولات جامعه و پیشرفت آن محسوس است و می‌توانند در راه اطلاع و آگاهی‌رسانی به مردم تأثیرگذار باشند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأكید كرد: راه‌های آگاهی مردم را در دنیای امروز نمی‌توان مسدود كرد و حقیقت حتی از تپش قلب انسان‌های حق‌جو قابل شنیدن و درك است.

هاشمی‌رفسنجانی با توصیه نسل جوان كشور به حركت و فعالیت در مسیر خدا و انقلاب، تأكید كرد: نظام جمهوری اسلامی حاصل خون شهدای بسیاری است و حفاظت از آن وظیفه همه دوستداران آن می‌باشد.

وی تأكید كرد: انقلاب اسلامی خدمات بسیاری برای ایران داشته است و كسانی كه به دنبال سیاه‌نمایی سه دهه انقلاب هستند، نمی‌توانند این خدمات را مخدوش كنند.

هاشمی‌رفسنجانی، ریاكاری، ظاهرسازی و تملق را از آفات یك نظام مبتنی بر اندیشه الهی عنوان كرد و گفت: این‌گونه اعمال، انسان‌ها را از خداوند دور می‌كند و به همراه خود دروغ، غیبت، تهمت و ضایع كردن حقوق دیگران را به همراه دارد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به بیداری ملل مسلمان و خیزش مردمی در مصر، تونس و برخی دیگر كشورهای منطقه و اعتراض آن‌ها علیه حكام خود گفت: این حركت‌ها قابل تحسین است و نشان می‌دهد در همه نقاط جهان حركت تحولات به سود حاكمیت مردم در جریان است هرچند در این مسیر هزینه‌ها بسیار و تغییرات زمان‌بر باشد.

وی فاصله گرفتن حكام این كشورها از توصیه‌های دین اسلام و همچنین بی‌توجهی به حقوق اصلی مردم را از دلایل مهم شكل‌گیری اعتراضات گسترده عنوان كرد و گفت: امروز ادامه روش‌های قبلی برای بسیاری از این حكام امكان‌پذیر نیست و تغییر برای آن‌ها اجتناب‌ناپذیر شده است.

هاشمی رفسنجانی تأكید كرد: تحولات در كشورهای منطقه به ما نشان می‌دهد كه قدر انقلاب و نظام اسلامی خود را كه پایانی بر ظلم و ستم پادشاهان موروثی بود بهتر بدانیم و همواره در راه تقویت آن گام برداریم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به همه گروه‌های سیاسی و مردم فارغ از هرگونه گرایش سیاسی توصیه كرد تا با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن و ابراز وفاداری به آرمان‌های آن به همگان نشان دهند كه جایگاه انقلاب اسلامی در دل‌های مردم ایران است و هیچ كس توان آسیب‌رسانی به آن را ندارد و انقلاب را بیمه كنند.

در ابتدای این دیدار، فاضلیان دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشكی تهران و یكی دیگر از حاضرین، گزارشی از روند فعالیت‌های این انجمن و مسائل دیگر را به اطلاع رساندند.../ایسنا