اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی‌رفسنجانی: مخالفت کشورهای همسایه با مذاکرات یک اشتباه محاسباتی است



اخبار,اخبار سیاسی ,هاشمی رفسنجانی

همچنین در دیدار وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نگاه احترام آمیز غربی‌ها به ایران را به خاطر وجود شخصیت‌های فهیم و فرهیخته ایران دانست که در مدارس و دانشگاه‌های کشور درس خواند‌ه‌اند و باعث افتخار جهان اسلام شده‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح وظایف مجمع در قانون اساسی و چگونگی برنامه‌ریزی برای امسال به تدوین سیاست‌های کلی برنامه ششم اشاره و خاطر نشان کرد: عقل سیاسی و مدیریتی حکم می‌کند که در ترسیم دورنمای برنامه پنج ساله ششم، به روابط سیاسی و تعامل با دنیا توجه نماییم تا اقتصاد مقاومتی در تعامل با جهان و تقویت بخش خصوصی، باعث تحکیم پایه‌های اقتصادی کشور شود.

به گزارش ایسنا، دبیر، به همراه معاونین و روسای کمیته‌های متعدد کمیسیون‌های گوناگون دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر آموزش و پرورش، به همراه معاونین و مدیران ارشد دو وزارتخانه صبح امروز در دیدارهای جداگانه با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و شروع سال جدید را به وی تبریک گفتند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دو دیدار، مجمع تشخیص مصلحت نظام را تبلور لزوم اجتهاد برای خاتمیت دین اسلام و دستاورد فقه شیعه در فتوای سیاسی امام راحل برای کارآمدی نظام اسلامی در اداره جامعه دانست و گفت: بن‌بست شکنی‌های مجمع در طول تاریخ تاسیس آن، نشان از دوراندیشی امام (ره) به عنوان رهبر دینی و سیاسی نظام است و می‌دانید که قبل از آن چقدر امور کشور به خاطر اختلافات مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان معطل می شد.

وی با تشریح وظایف مجمع در قانون اساسی و چگونگی برنامه‌ریزی برای امسال به تدوین سیاست‌های کلی برنامه ششم اشاره وخاطر نشان کرد: عقل سیاسی و مدیریتی حکم می‌کند که در ترسیم دورنمای برنامه پنج ساله ششم، به روابط سیاسی و تعامل با دنیا توجه نماییم تا اقتصاد مقاومتی در تعامل با جهان و تقویت بخش خصوصی، باعث تحکیم پایه‌های اقتصادی کشور شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به مذاکرات ژنو و بیانیه مشترک، اظهار کرد: شاید بعضی از طرف‌های مذاکره برای مصارف سیاسی داخلی خود تفاسیری در متن توافقنامه و شبهاتی در مسیر سه ماهه تا توافقنامه ایجاد نمایند، اما افکار عمومی جهان و مراکز بین‌المللی می‌دانند و دیدند که آنچه تا به حال درباره ایران می‌گفتند، دروغ سیاسی و برخاسته از بغض و کینه بوده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره حق‌الناس بودن رأی مردم در انتخابات و حرام بودن ساخت بمب هسته‌ای، گفت: این دو تعبیر، تابلوی برنامه‌های ما در ابعاد داخلی و خارجی است که در داخل کشور همدل و در خارج از کشور با عقلای سیاسی منطقی هستیم.

وی عصبانیت اسرائیل از مذاکرات هسته‌ای را به خاطر جعلی بودن این رژیم اشغالگر و تلاش برای مشروعیت بخشیدن به خود و مخالفت بعضی از کشورهای همسایه را یک اشتباه محاسباتی توصیف و تاکید کرد: ایران همیشه مأمن مسلمانان بوده و مواضع جمهوری اسلامی برخاسته از اصول اسلامی است.

همچنین در دیدار وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نگاه احترام آمیز غربی‌ها به ایران را به خاطر وجود شخصیت‌های فهیم و فرهیخته ایران دانست که در مدارس و دانشگاه‌های کشور درس خواند‌ه‌اند و باعث افتخار جهان اسلام شده‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به مسئولان دو وزارتخانه آموزشی و علمی کشور گفت: برنامه‌ریزی‌های شما باید برای تعمیق تحقیق و پژوهش در کشور باشد تا نخبگان علمی و دانشگاهی در مملکت خویش تحصیل و برای شکوفایی ملت خود تلاش کنند.

هاشمی رفسنجانی در مورد مذاکرات لوزان سوئیس و جهاد دیپلماسی اعضای تیم مذاکره کننده ایرانی اظهار کرد: شاید بعضی‌ها منافع ملی را نادیده بگیرند و به خاطر اهداف سیاسی و باندی، حرف‌های سرد کننده بزنند، اما آنچه تاکنون به دست آمد، افتخارآمیز است و باید مواظبت شود تا در مسیر رسیدن به توافق نهایی کارشکنی نشود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به علاقه همه کشورهای عضو 1+5 و به ویژه آمریکا برای حل نهایی مسأله، گفت: اینکه وزرای خارجه 6 کشور بزرگ دنیا، ساعت‌ها و روزها در مذاکره با ایران بنشینند و برحق ایرانیان تأکید کنند، نشان از حقانیت و درک تاریخی ایران است که رئیس‌جمهور آمریکا به آن اعتراف کرد.

 

اخبار سیاسی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
★عاقبت دردناک اشتباه محاسباتی رفیق بروسلی:))★

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاشمی‌ رفسنجانی: شرایط امروز را برای كشور به وجود آورده‌اند و اشتباه خود را هم نمی‌پذیرند



رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام,هاشمی رفسنجانی

هاشمی‌ رفسنجانی: شرایط امروز را برای كشور به وجود آورده‌اند و اشتباه خود را هم نمی‌پذیرند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از نمایندگان دوره هشتم مجلس شورای اسلامی دیدگاه‌های جمع حاضر و اقشار گوناگون جامعه در مورد وضعیت حساس و خطیر كشور در برهه كنونی را به‌حق خواند و با اشاره به اینكه اكنون سامان یافتن معیشت مردم به یك خواست عمومی و ملی تبدیل شده است، گفت: تأسف‌بار این است كه افراد و جریان‌هایی كه شرایط امروز را برای كشور به وجود آورده‌اند، حاضر به پذیرش خطای خود و جبران اشتباهات نیستند و انحصارطلبان حتی حاضر نیستند، برای برون‌رفت از مشكلاتی كه خود مسبب آن بوده‌اند، زمینه و شرایطی را به وجود آورند تا خواست عموم مردم محقق و افراد و گروه‌های دارای پایگاه مردمی و مقبولیت اجتماعی در عرصه مشاركت عمومی حاضر شوند و از این طریق به تدریج ناكارآمدی‌ها و بی‌تدبیری‌ها از میان برود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بیان ویژگی رئیس جمهور آینده كشور، به وضعیت داخلی و بین‌المللی كشور اشاره و تصریح كرد: اگر بتوانیم شرایطی را به وجود آوریم كه سلایق گوناگون سیاسی و مقید به قانون اساسی حضوری فعال و پرشور در انتخابات داشته باشند و اقشار مختلف اجتماع نمایندگان واقعی و مقبول خود را در صحنه حاضر ببینند، نتیجه مورد وفاق عموم جامعه و گروه‌ها خواهد بود و همین اتفاق در ابتدای امر بسیاری از مشكلات و دغدغه‌های داخلی و بین‌المللی را رفع خواهد كرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأكید كرد: نتیجه واقعی انتخابات آینده كه حاصل مشاركت بالای مردم باشد، بسیاری از محاسبات قدرت‌های مستكبر و نقشه‌های شوم دشمنان را بر هم خواهد زد و آنان را وادار به همكاری و پذیرش خواست‌های بر حق جمهوری اسلامی متكی به مشاركت و اعتماد بالای مردمی خواهد كرد.

در ابتدای این دیدار آقایان نوروززاده، خباز، قنبری، كعبی، محمدی، مقیمی، اولیاء، ترابی، اسلام‌پناه، ریحانی، سازگار، ذوالقدر، نصیرپور و طاهرخانی دیدگاه‌های خود پیرامون وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی كشور و نیز انتخابات آینده ریاست جمهوری را در محورهای زیر بیان داشتند:- نباید به‌گونه‌ای عمل كنیم كه عملكرد نامناست و نادرست برخی به پای اسلام، تشیّع و اهل بیت نوشته شود.

- اگر فرصت‌های نظام به كارآمدی برای كشور نگردد، آینده مبهمی در انتظار خواهد بود.

- تنها با حضور بزرگان سیاسی در عرصه انتخابات است كه حماسه سیاسی اتفاق خواهد افتاد.

- لزوم رسیدن به اجماع از سوی جریان اصلاح‌طلب و دلسوزان انقلاب برای حضور در انتخابات.

- كارهای بزرگ و نیز مشكلات بزرگ نیازمند شخصیت‌های بزرگ برای حل‌و‌فصل و اجرا هستند.

- لزوم پذیرش اشتباه از سوی همه جریانات مؤثر در وضع كنونی

- برای نظام و انقلاب از سوی مردم، شخصیت‌ها و خانواده‌های شهدا هزینه‌های بسیاری داده شد و این نظام باید حفظ شود.

- لزوم ایجاد ابتكاری جهت برگزاری جلسه‌ای میان مقام معظم رهبری و جریانات و سلایق سیاسی برای تلطیف فضای سیاسی و كمك به گسترش مشاركت در انتخابات و ایجاد حماسه سیاسی.

- لزوم احیای قانون و قانون‌گرایی با حضور شخصیت‌های بزرگ و قانون‌مدار در صحنه.

- تقویت احزاب و تشكّل‌های برنامه‌دار به جای توسل مقطعی به كاریزهای اشخاص در انتخابات.

بهارنیوز