اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هاشمی‌رفسنجانی: در انتخابات آینده به مانور وحدت نیاز داریم



هاشمی‌رفسنجانی,انتخابات ریاست جمهوری,اخبار انتخابات ریاست جمهوری

هاشمی‌رفسنجانی: در انتخابات آینده به مانور وحدت نیاز داریم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: در شرایط فعلی امت اسلامی بیش از هر زمان نیاز به اتحاد و همدلی و همکاری دارد و لازم است از اقدامات تفرقه افکنانه پرهیز شود.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درمراسم عزاداری شهادت جانگداز بانوی دو عالم، ام‌ابیها، حضرت فاطمه زهرا(س)، كه با حضور جمعی از روحانیون تهران و قم و اقشار مردم برگزار شد، گفت: آنچه بعد از پیامبر گرامی اسلام، امتش را آزرده كرده، بی‌وفایی‌ها و مظالم نسبت به اهل بیت ایشان بوده كه باعث اختلاف در امت اسلام شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با توجه به شرایط امروز كشور و با تشریح فهرست‌وار مشكلات و معضلات، عقیدتی، اخلاقی، ا قتصادی، فرهنگی و سیاسی كشور، انتخابات آینده ریاست جمهوری را بسیار مهم خواند و گفت: در انتخابات آینده نیاز به مانور وحدت همه‌جانبه داریم تا بتوانیم با تحقق عملی حماسه سیاسی، زمینه‌های اجرایی حماسه اقتصادی را نیز ایجاد كنیم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به توقعات به‌حق اقشار گوناگون جامعه و به خصوص جوانان از انقلاب و نظام اسلامی پس از سه دهه تصریح كرد: مردم مؤمن ایران، با استعدادهای تمدنی و تاریخی فراوان و ذخایر غنی مادی، جغرافیایی و انسانی بی‌نظیر، مستحق رفاه، پیشرفت و فعالیتی بیش از پیش هستند و امیدواریم با برگزاری انتخاباتی پرشور، باشكوه موردنظر رهبری معظم انقلاب توسط مجریان و ناظران و ایجاد رقابتی سالم و قانونی میان سلایق و گروه‌های سیاسی مختلف وفادار به قانون اساسی، فشارها و توطئه‌های دشمنان را خنثی و كید آنان را به خودشان باز گردانیم.

گفتنی است در پی اعلام نظر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نخستین جلسه این مجمع در سال جدید مبنی بر آمادگی این مجمع با مشورت دفتر رهبری معظم انقلاب، برای تهیه و تدوین سیاست‌های كلی تحقق نامگذاری امسال توسط رهبری معظم انقلاب به عنوان سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی، صبح امروز (شنبه 24/1/92) اولین جلسه كمیسیون اقتصاد كلان، بازرگانی و اداری این مجمع در محل دفتر مجمع تشكیل شد.

در این جلسه راه‌های تحقق حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی در سال جاری در كشور مورد بحث و بررسی اعضای كمیسیون قرار گرفت و مقرر شد این جلسات در آینده نیز ادامه داشته باشد./خبرآنلاین

 

 

 


ویدیو مرتبط :
هاشمی رفسنجانی و وحدت اسلامی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آسوشیتد پرس : آیا هاشمی رفسنجانی تعیین کننده انتخابات آتی ریاست جمهوری خواهد بود؟



آسوشیتد پرس : آیا هاشمی رفسنجانی تعیین کننده انتخابات آتی ریاست جمهوری خواهد بود؟

این گزارش در پایان می نویسد ؛ بازگشت هاشمی به قدرت از نظر بسیاری از تندورها و محافظه کاران مطلوب نیست چون از نظر آنها بازگشت هاشمی موقعیت اصلاح طلبان درون حاکمیت را تقویت خواهد کرد و زمینه بازگشت مجدد آنها به قدرت خواهد بود.خبرگزاری آسوشیتد پرس با انتشار گزارشی به بررسی بازگشت دوباره آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به عرصه سیاسی ایران و نقش آفرینی احتمالی او در انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران پرداخته است.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش عصر ایران در این گزارش  حضور آیت الله هاشمی در کنار رهبری در نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران به عنوان یک نشانه و پیام مهم از بازگشت او به عرصه سیاسی ایران اشاره شده است.

آسوشیتد پرس با اشاره به اینکه از بازگشت هاشمی بیش از همه تندروها و حامیان احمدی نژاد ناراحت هستند ؛ از هاشمی به عنوان " بزرگ ترین " بازمانده نیروهای معتدل در درون نظام نام برده است.

در این گزارش به مواضع مختلف هاشمی در چریان وقایع 3 سال پیش پس از انتخابات ریاست جمهوری 1388 و جایگیری او در صف مخالفان و منتقدان به نتایج انتخابات و نیز حمایت های او از میر حسین موسوی در جریان انتخابات اشاره شده و از دست دادن تریبون نماز جمعه و نیز ریاست مجلس خبرگان رهبری را به عنوان هزینه های این مواضع هاشمی دانسته است.

آسوشیتد پرس با انعکاس نظرات مختلف چند کارشناس و روزنامه نگار متمایل به آیت الله هاشمی به نقل از آنها از هاشمی نه به عنوان رییس جمهوری آینده ایران بلکه به عنوان شخصیتی تعیین کننده در انتخاب رییس جمهوری بعدی نام می برد.

این خبرگزاری غربی در ادامه با اشاره به سیاست های احمدی نژاد در 8 سال گذشته می نویسد از نظر برخی از نخبگان سیاسی در ایران هاشمی همان شخصیت میانه ای است که می تواند در انتخاب یک نامزد میانه رو و معتدل که مورد قبول طیف های مختلف سیاسی در کشور باشد ، نقش داشته باشد.

این گزارش در پایان می نویسد ؛ بازگشت هاشمی به قدرت از نظر بسیاری از تندورها و محافظه کاران مطلوب نیست چون از نظر آنها بازگشت هاشمی  موقعیت اصلاح طلبان درون حاکمیت را تقویت خواهد کرد و زمینه بازگشت مجدد آنها به قدرت خواهد بود..عصرایران