اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نیویورک تایمز: دوربین موبایل ها قوی ترین سلاح معترضان در کشورهای عربی است



 

 

 

 

نیویورک تایمز: دوربین موبایل ها قوی ترین سلاح معترضان در کشورهای عربی است

 

روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی نوشت:" در اعتراضات اخیر کشورهای عربی، دوربین موبایل ها، قوی ترین سلاح در دست شرکت کنندگان در تظاهرات مخالفان بود."

دوربین های کوچک موجود در تلفن های همراه (موبایل) هم اکنون قوی ترین سلاح در مقابل اسلحه ها و گلوله های گاز اشک آوری است که در تظاهرات های اعتراضی در خاورمیانه استفاده می شود.

نیویورک تایمز ادامه می دهد: تصاویری که با استفاده از دوربین موبایل ها از اعتراضات بحرین، مصر و تونس ضبط و منتشر شدند وسیله ای حیاتی برای ثبت واکنش دولت ها به ناآرامی ها و اعتراضاتی است که این کشورها را در برگرفته بود.

در بحرین، تصاویر ضبط و منتشر شده از خشونت ها در منامه که در سایت های اینترنتی منتشر شدند به معترضین کمک کرد تا مسئولیت این خشونت ها را برعهده دولت بگذارند و توجه جهانیان را به خواسته های خود جلب کنند.

این روزنامه اضافه می کند: دوربین موبایل ها که یک دهه پیش موضوع بسیار جدیدی بود ، هم اکنون وسیله بسیار مهم و اساسی در تظاهرات مخالفان به شمار می رود. سازمان های دفاع از حقوق بشر به اهمیت این وسیله اعتراف و توصیه هایی را درباره چگونگی استفاده تاثیر گذار از این دوربین ها منتشر کرده اند.

"جیمز کاتز" مدیر مرکز پژوهش های موبایل "روجرز" آمریکا در این باره گفت: هم اکنون فناوری به اندازه کف یک دست می تواند صحنه ای را ثبت و سراسر جهان را متوجه خود کند.

کاتز ادامه داد: دوربین های موبایل دار خنجری در حلق حکومت های قدیمی هستند. حکومت هایی  که توانسته بودند از طریق دستکاری در فناوری های قدیمی، صدای مردم را سرکوب کنند.

نیویورک تایمز ادامه می دهد: همگام با فراهم شدن امکان جاسازی دوربین فیلمبرداری در تلفن های همراه از اواخر دهه 90 میلادی، حکومت ها این امکان را دست کم می گرفتند تا اینکه در سونامی سال 2004  در جنوب شرق آسیا و پس از آن، انفجارهای مترو لندن نقش مهم دوربین موبایل ها معلوم شد....../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
نیویورک تایمز تحت حملات هکرهای چینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نیویورک تایمز : موساد می داند ایران در پی سلاح هسته ای نیست



 

سازمان جاسوسی خارجی, اسراییل, ساخت سلاح هسته ای

 

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار گزارشی نوشت که سازمان جاسوسی خارجی اسراییل ( موساد ) همچون سازمان های اطلاعاتی آمریکا متقاعد شده است که هیچ شواهد محکمی مبنی بر تصمیم ایران برای ساخت سلاح هسته ای وجود ندارد.

به گزارش عصر ایران نیویورک تایمز می افزاید این ارزیابی سازمان موساد در حالی است که مقامات تل آویو دائما از تلاش ایران برای تولید سلاح هسته ای سخن می گویند.

یک مقام سابق اطلاعاتی آمریکا که نخواسته است نامش فاش شود در این زمینه به نیویورک تایمز می گوید : " اختلاف چندانی بین سازمان های اطلاعاتی آمریکا و اسراییل درباره حقایق مربوط به برنامه هسته ای ایران وجود ندارد ."

این مقام سابق آمریکایی می افزاید : " مردم آنها سوال های جدی درباره برنامه هسته ای ایران دارند ، اما موساد اختلافی با ارزیابی سازمان های اطلاعاتی آمریکا درباره برنامه هسته ای ایران ندارد."

روزنامه نیویورک تایمز ماه گذشته با انتشار گزارشی نوشت که ارزیابی جدید سازمان های اطلاعاتی آمریکا صحت گزارش  16 سازمان اطلاعاتی آمریکا در سال 2007 را تایید می کند.

گفتنی است 16 نهاد اطلاعاتی آمریکا در سال 2007  با انتشار گزارشی نوشتند که ایران برنامه تولید سلاح هسته ای خود را متوقف کرده است .

این ادعا در شرایطی مطرح شد که ایران از ابتدا با تاکید بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود ، هر گونه تلاش برای تولید سلاح هسته ای را رد کرده و تا کنون نیز هیچ شواهد و مدارک متقنی در زمینه اهداف نظامی برنامه هسته ای ایران از سوی هیچ مرجع و نهاد معتبر بین المللی منتشر نشده است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز ، سازمان های اطلاعاتی آمریکا اطلاعات خود درباره برنامه هسته ای ایران را از روش های متنوعی چون شنود مکالمات مقامات ایران ، ماهواره های جاسوسی ، ابزارهای نظارت الکترونیک و تصاویر دیجیتالی از سایت های هسته ای کسب می کند.

این گزارش می افزاید آمریکا حسگرهای خاصی را  در کنار تاسیسات هسته ای ایران برای اندازه گیری ارتعاشات رادیو اکتیو و سیگنال های الکترومغناطیسی تعبیه کرده است.

تایمز می نویسد راه دیگر آمریکا برای کسب اطلاعات از برنامه هسته ای ایران بازرسی های آژانس بین المللی انرژی هسته ای و گزارش هایی است که بازرسان پس از بازدید از تاسیسات هسته ای ایران منتشر می کنند.../عصرایران