اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نیویورک اولین هدف ایران در حمله به آمریکا !



هدف ایران در حمله به آمریکا ,نیویورک اولین هدف ایران در حمله به آمریکا ,حمله ایران به آمریکا,سایت باراک اوباما ,سازمان‌های جاسوسی آمریکا,حمله هوایی به ایران

 

نیویورک اولین هدف ایران در حمله به آمریکا !

رسانه‌های آمریکا آن قدر در مورد ایران دست به خیال‌پردازی زده‌اند که تازه‌ترین نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می‌دهد اکثر مردم آمریکا اکنون نگرش مثبتی نسبت به ایران نداشته و آن را بزرگ‌ترین تهدید برای خود می‌پندارند.

 

جام نیوز:سایت باراک اوباما 18 مارس(28 اسفند) نوشت: «رسانه‌های آمریکا آن قدر در مورد ایران دست به خیال‌پردازی زده‌اند که تازه‌ترین نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می‌دهد اکثر مردم آمریکا اکنون نگرش مثبتی نسبت به ایران نداشته و آن را بزرگ‌ترین تهدید برای خود می‌پندارند.»

 

شبکه خبری راشا تودی طی گزارشی اعلام کرد که نظرسنجی اخیر موسسه گالوپ حاکی از این است که آمریکا‌ئیان ایران را به عنوان بزرگ‌ترین محور شرارت در روی کره زمین می‌دانند. با توجه به اینکه نه ارتش و نه سازمان‌های جاسوسی آمریکا هیچ یک معتقد نیستند که ایران می‌تواند به خاک آمریکا حمله کند، پس چرا رسانه‌های آمریکا نسبت به ایران که10 هزار کیلومتر با آنها فاصله دارد دچار تشنج شده‌اند؟

بر اساس نظرسنجی گالوپ، 32 درصد افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی، ایران را بزرگ‌ترین دشمن آمریکا به حساب آورده‌اند. 87 درصد نیز نگرش مثبتی نسبت به ایران نداشته و دید منفی‌ای نسبت به ایران دارند.

 

با توجه به تأثیر تبلیغات بسیار زیاد ضد ایرانی در رسانه‌های اصلی آمریکا، تعجب‌آور نیست که چنین نتایجی بدست آید. با چنین هجمه تبلیغاتی بسیار زیاد علیه ایران که در آن هر روز در گوش مردم آمریکا خوانده می‌شود که ایران قصد حمله به آمریکا را دارد، متوسط مردم آمریکا چه نوع نگرشی باید نسبت به ایران داشته باشند؟

در یکی از این نمونه‌ها، سی‌ان‌ان بدون ارائه هیچ‌گونه مدرک و برهانی و تنها در راستای ایجاد رعب و وحشت در میان آمریکائیان مدعی می‌شود: «ایران می‌تواند به گونه‌ای هولناک‌تر از آنچه می‌توان تصور کرد به آمریکا حمله کند. این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که حزب‌الله به عنوان یک نیروی نیابتی از طرف ایران فعالیت کرده و می‌تواند به راحتی این حمله را عملی کند.»

 

آنچه آمریکا اکنون شاهد آن است افزایش و رشد روز‌افزون یک تهدید امنیت ملی خیالیست که باعث می‌شود مردم آمریکا باور کنند که هدف بعدی ایران خاک آمریکا خواهد بود.

نمونه دیگر این خیال‌پردازی را می‌توان در خبر فاکس نیوز مشاهده کرد که بیان می‌دارد: «برخی معتقدند که نیویورک در نهایت در فهرست اهداف ایران قرار خواهد گرفت.»

حتی در طی این ماه نیز مایکل سیلبر، مدیر بررسی‌های اطلاعاتی پلیس نیویورک، با چاپ مقاله‌ای در وال‌استریت ژورنال، ایران را تهدیدی برای شهر نیویورک معرفی کرده است.

رسانه‌های آمریکا در حالی در مورد تهدید ایران دست به اغراق می‌زنند که مقامات نظامی این کشور چیزی خلاف این را بیان می‌دارند. سپهبد رونالد برگیس، مدیر آژانس اطلاعاتی دفاعی آمریکا، رسماً عنوان داشته است که احتمال حمله ایران به آمریکا وجود ندارد: «بر اساس ارزیابی آژانس، احتمال این که ایران بخواهد دست به حمله یا تحریک عامدانه یک نزاع بزند وجود ندارد. مگر اینکه آمریکا اول حمله کند.»

 

با این حال،‌ آمریکا با اسرائیل در سر بحث حمله به ایران دچار اختلاف شده است. تل‌آویو آشکارا از واشنگتن می‌خواهد تا در حمله نظامی به ایران شرکت کند حال آنکه دولت اوباما نسبت به انجام هرگونه اقدام نظامی اکراه داشته و امیدوار است که تحریم‌ها بتواند کارساز بوده و سبب تغییر حکومت شود.

 

در همین راستا، رییس ستاد مشترک آمریکا ژنرال مارتین دمپسی ایده حمله هوایی به ایران را «احمقانه»‌، «بی‌ثبات‌کننده» و «غیر محتاطانه»‌ خواند. این اظهارات دمپسی باعث شده است تا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، وی را متهم به «خدمت به ایرانیان» کند./جام نیوز


ویدیو مرتبط :
مهمانپرست هدف حمله گروهی از منافقین در نیویورک قرار گرفت(کامل)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فعال آمریکایی: هدف نتانیاهو حمله آمریکا به ایران است



اخبار,اخبارسیاست  خارجی, توافق هسته ای با ایران

هدف نتانیاهو ایجاد یک تنش نظامی بین روسیه و آمریکا با تشدید اختلافات بین این دو کشور و ترغیب واشنگتن برای حمله به ایران است.

یک فعال و تحلیلگر آمریکایی اعلام کرد هدف بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل تشدید تنش بین آمریکا و روسیه و ایجاد فشار به آمریکا برای برخورد نظامی با ایران است.فعال آمریکایی: هدف نتانیاهو حمله آمریکا به ایران است

به گزارش عصر ایران " مارک گلن" بنیانگذار جنبش ضد صهیونیستی "همبستگی صلیب و هلال" و فعال و تحلیلگر آمریکایی در مصاحبه ای با شبکه خبری " پرس تی وی" با اشاره به اینکه هدف نتانیاهو ایجاد تنش بیشتر بین روسیه و آمریکا است، گفت:" هدف نتانیاهو ایجاد یک تنش نظامی بین روسیه و آمریکا با تشدید اختلافات بین این دو کشور و ترغیب واشنگتن برای حمله به ایران است."

این فعال آمریکایی افزود:" نتانیاهو دهه هاست هدف تشدید اختلافات بین واشنگتن و مسکو را دنبال می کند و با تحریک آمریکا برای اقدام نظامی به ایران به دنبال درگیر کردن روسیه در یک جنگ گسترده است."

گلن معتقد است فشارهای سیاسی نتانیاهو به دولت آمریکا تنها با هدف ایجاد یک بحران و جنگ گسترده منطقه ای و بین المللی بین آمریکا و روسیه ایران است.

نتانیاهو دو روز پیش موفق شد یک کابینه جدید تشکیل دهد. از نظر غالب ناظران کابینه جدید اسراییل تندروترین دولت این رژیم در 7 دهه گذشته است.

دولت اوباما در ماه های گذشته روابط سردی با اسراییل داشته است. اوباما گفته است مادامی که توافق هسته ای بین گروه 1+5 با ایران امضا نشده است، مایل به ملاقات با نتانیاهو نیست.

هفته گذشته نیز دفتر نتانیاهو به درخواست جان کری وزیر امور خارجه آمریکا برای سفر به تل آویو پاسخ منفی داد و  تشکیل نشدن کابینه ائتلافی اسراییل را به عنوان بهانه برای عدم آمادگی اسراییل برای پذیرش کری اعلام کرد.

با وجودی که مقامات آمریکایی در ماه های گذشته بارها تاکید کرده اند که تامین امنیت اسراییل یکی از اولویت های اساسی آنها است و توافق هسته ای با ایران یک توافق خوب است ، اما نتانیاهو همچنان اصرار دارد این توافق یک توافق بد است و امنیت اسراییل را تهدید می کند.

نتانیاهو در اسفند سال گذشته در اقدامی بی سابقه با پذیرش دعوت جمهوریخواهان مخالف اوباما به کنگره امریکا رفت و برای سومین بار از زمان تصدی سمت نخست وزیر اسراییل در جلسه مشترک نمایندگان کنگره سخنرانی کرد.

محور سخنرانی نتانیاهو ترغیب مقامات واشنگتن و سیاستمداران دو حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکایی برای عدم توافق هسته ای با ایران بود.


 اخبار  سیاست  خارجی  -   عصر  ایران