اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نیویورك تایمز : مقامات واشنگتن درباره تحریم نفتی ایران تردید دارند



 

 

نیویورك تایمز : مقامات واشنگتن درباره تحریم نفتی ایران تردید دارند

 

روزنامه آمریكایی نیویورك تایمز از فشار دولت اوباما به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای انتشار سریع تر گزارش این نهاد ناظر بین المللی درباره اهداف نظامی برنامه های هسته ای ایران خبر داد.

این روزنامه آمریكایی نوشت كه دولت آمریكا پس از اتهام های اخیر ایران درباره ترور سفیر عربستان در واشنگتن برای تشدید فشار به تهران و افزایش انزوای بین المللی این كشور در تلاش است با انتشار هر چه سریع تر گزارش جدید آژانس درباره برنامه های هسته ای ایران ، فشار به حكومت تهران را افزایش دهد .

گفتنی است اخیرا برخی دیپلمات های غربی به خبرگزاری رویترز گفته اند كه آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود از فعالیت های هسته ای ایران در نظر دارد به صراحت جزییاتی از ابعاد برنامه های "نظامی – هسته ای" ایران را منتشر سازد.

این دیپلمات ها پیش بینی كردند انتشار این گزارش فضایی جدید علیه ایران در سطح بین المللی به وجود خواهد آورد و ایالات متحده و متحدان غربی اش با استفاده از این فضا خواهند كوشید قطعنامه  تحریمی شدید تری در شورای امنیت ملل متحد به تصویب برسانند.

اخیرا زمزمه هایی در آمریكا درباره تحریم بانك مركزی ایران به گوش می رسد و با توجه به فشارهای كنگره و جمهوریخواهان درباره تشدید تحریم ها علیه ایران و نیزتقاضای  در پیش گرفتن رویكردی شدید تر در قبال ایران در پی ادعای تلاش ایران برای ترور سفیر عربستان در آمریكا ، دولت اوباما می كوشد با استفاده از فرصت اتهام زنی های جدید خود علیه ایران ، فشارها را علیه ایران تشدید كند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است در جلسه ماه نوامبر خود گزارش جدید خود درباره فعالیت های هسته ای ایران را در اختیار 35 عضو شورای حكام قرار دهد.

علی رغم تاكیدات مقامات واشنگتن دربار ه ضرورت تحریم بانك مركزی ایران اما روزنامه نیویورك تایمز می نویسد مقامات واشنگتن درباره ابعاد و پیامدهای تحریم نفتی ایران چندان  مطمئن نیستند و به درستی نمی دانند این تحریم چه تاثیراتی می تواند در آینده بازار نفت و قیمت های آن و توان فروش نفت ایران از طریق واسطه ها داشته باشد..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
تحریم های جدید ترامپ بعد از اعلام پایبندی ایران به توافق هسته‌ای توسط دولت واشنگتن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واشنگتن تایمز: کاخ سفید اشتباه کرد/ عواید ایران از تسهیل تحریم‌ها بیش از ۲۰ میلیارد دلار است



اخبار ,اخبار اقتصادی ,صادرات نفت ایران

 

اخبار اقتصادی - واشنگتن تایمز: کاخ سفید اشتباه کرد/ عواید ایران از تسهیل تحریم‌ها بیش از ۲۰ میلیارد دلار است

به دنبال انتشار اخباری از افزایش صادرات نفت ایران در ماه ژانویه، روزنامه واشنگتن تایمز گزارش داد مجموع درآمدهای ایران از تسهیل تحریم‌ها بیش از ۲۰ میلیارد دلار خواهد بود.

به گزارش فارس به نقل از واشنگتن تایمز، صادرات نفت ایران در ماه ژانویه افزایش یافت و تنها چند ماه پس از اینکه دولت باراک اوباما با تسهیل چند میلیارد دلاری تحریم‌های اقتصادی علیه ایران موافقت کرد به رکوردی جدید رسید.

براساس آمارهای سازمان بین‌المللی انرژی، صادرات نفت خام ایران به 1.32 میلیون بشکه در روز رسید، بیشتر از صادرات نفت ایران در ماه دسامبر که 1.06 میلیون بشکه بود.

براساس این گزارش، افزایش صادرات که عمدتا به کشورهای ژاپن، هند و چین است به ایران در کاهش تورم و ثبات اقتصادی کمک کرده است.

واشنگتن تایمز نوشت: در حالیکه کاخ سفید می‌گوید ایران از مجموع تسهیل تحریم‌ها 7 میلیارد دلار عایدی دارد متخصصان می‌گویند که افزایش در صادرات نفت ایران و کاهش دیگر موانع اقتصادی بیش از 20 میلیارد دلار نصیب ایران خواهد کرد.

«مارک والاس» مدیر «گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای» می‌گوید که این رقم‌ها دقت دولت اوباما در برآورد عواید حاصل از تسهیل تحریمها برای ایران را زیر سوال می‌برد. 6 یا 7 میلیارد دلاری که ایران تحت توافق هسته‌ای ژنو به دست می آورد در برابر ده‌ها میلیارد دلاری که از فروش نفت کسب می‌کند به حساب نمی‌آید.

طی روزهای اخیر رسانه‌های غربی از انتقال پول نفت ایران از سوی ژاپن، کره جنوبی و هند طی هفته‌های آینده خبر دادند.

به عنوان مثال روز گذشته خبرگزاری رویترز گزارش داد که ایران 1.5 میلیارد دلار از طلب خود از پالایشگاه‌های هندی را طلب کرده است.

به گزارش فارس، همچنین گزارش شده بود که کره جنوبی تا اواخر ماه اسفند بخشی از پول نفت ایران که بانک‌های این کشور بلوکه شده را آزاد خواهد کرد.

اخبار اقتصادی - فارس