اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نیكزاد : جایگزین مناسبی برای هواپیما توپولف در نظر گرفته شده است



 

 

نیكزاد : جایگزین مناسبی برای هواپیما توپولف در نظر گرفته شده است

 

اردبیل - سرپرست وزارت راه و ترابری گفت : هیچ مشكل و كمبودی در زمینه ظرفیت و پروازهای هوایی در كشور وجود نداشته و هموطنان می توانند كمافی السابق از این طریق به مسافرت بپردازند و جایگزین مناسبی برای هواپیماهای توپولف در نظر گرفته شده است.

علی نیكزاد شنبه شب در حاشیه بررسی مسایل راه و ترابری و مسكن استان اردبیل به خبرنگار ایرنا افزود: در زمینه خروج هواپیماهای توپولف از مسیرهای پروازی در كشور جایگزین مناسب و به اندازه انجام گرفته و از این بابت هیچ گونه كمبودی در ناوگان هوایی كشور وجود ندارد .

وی بیان كرد : هم اكنون ناوگان هوایی كشور با 21 هزار صندلی ظرفیت مشغول جایجایی مسافران در اقصی نقاط كشور و جهان است و در این زمینه ما نسبت به گذشته مشكل خاصی نداریم .

به گفته وی ، در سطح كشور 12 هزار پرواز هوایی انجام می گیرد كه 350 پرواز متعلق به پروازهای عبوری ، دو هزار پرواز خارجی و بقیه پروازها نیز در مسیرهای داخلی می باشد .

نیكزاد گفت : هم اكنون 128 فروند هواپیما با انجام پرواز های مختلف هموطنان را در سطح كشور و جهان جابجا می كنند.

سرپرست وزارت راه و ترابری به مشكلات فرودگاه اردبیل اشاره كرده و گفت : مشكلات این فرودگاه مربوط به شرایط اب و هوایی منطقه می باشد و با تجهیز این فرودگاه به دستگاه های كمك ناوبری و نیز امكانات هواشناسی سعی می كنیم كه مشكلات را تا حد امكان رفع كنیم .

وی همچنین از تجهیز و نصب ' كت 2 ' در فرودگاه اردبیل به منظور نشست ایمن و در شرایط بد آب و هوایی این فرودگاه خبر داد .

سرپرست وزارت راه و ترابری با اشاره به در دست ساخت بودن هفت هزار و 500 كیلومتر راه آهن در كشور گفت : در تلاش هستیم علاوه بر استفاده از پیمانكاران داخلی از طریق فایناس خارجی تعداد پروژه های ریلی كشور را افزایش دهیم.

نیكزاد اضافه كرد : با برخی از شركت های خارجی در زمینه اجرای پروزه های ریلی از طریق فایناس به توافق هایی دست یافته ایم و درصورت نهایی شدن این توافقات چهار هزار و 500كیلومتر راه آهن از این طریق در كشور به مورد اجرا گذاشته خواهد شد .

وی به پروژه راه آهن اردبیل - میانه و اردبیل - پارس آباد مغان اشاره كرد و گفت : در این زمینه با شركت هایی از چین و روسیه وارد مذاكره شده ایم و قصد داریم از طریق فایناس این پروژه ها را نیز اجرایی كنیم .

سرپرست وزارت راه و ترابری دیروز نیز در جریان بازدید از پروژه راه اردبیل به سرچم و پروزه راه آهن اردبیل - میانه به خبرنگار ایرنا گفت كه 50 میلیون نفر مسافر در روزهای تعطیل نوروز سال 1390 در ایران جابجا می شوند.

نیكزاد، افزود: جابجایی 42 میلیون نفر از این تعداد از طریق جاده های مواصلاتی زمینی، پنج میلیون نفر دریایی یك میلیون نفر هوایی و بقیه از طریق راه آهن خواهد بود.

وی اظهار كرد: تعداد مسافرانی كه در نوروز سال 1390 در ایران جابجا خواهند شد، در مقایسه با تعداد مسافران نوروز گذشته 15 درصد افزایش دارد.

وی گفت: امسال برای افرادی كه تا 25 اسفند ماه برای مسافرت از طریق الكترونیكی و یا حضوری بلیت تهیه كرده بودند، هیچگونه افزایشی در بهای بلیت در نظر گرفته نشد.

نیكزاد، خاطرنشان كرد: تمهیدات لازم برای جابجایی همراه با آرامش و امنیت مسافران درتعطیلات نوروز با همكاری ارگان های ذیربط انجام شده و امید است با رعایت مقررات و جوانب ایمنی و احتیاط تمام سفرها در این روزها بدون حوادث ناگوار انجام شوند.

وی افزود: 650 گروه سیار و یكصد گروه ثابت نوروزی درمحورهای مواصلاتی كشور به مسافران خدمات گوناگون ارایه می كنند.

وی گفت: وزارت راه و ترابری با تمام امكانات، تجهیزات و نیروهای خود برای ارایه خدمات به مسافران نوروزی به شكل آماده باش قرار دارد.

علی نیكزاد به همراه معاونین مسكن و شهرسازی و راه و ترابری ، استاندار و نمایندگان استان اردبیل و جمعی از مسوولان ذیربط روز شنبه از طرح راه اصلی اردبیل - تهران در منطقه سرچم و راه آهن سراسری اردبیل بازدید كرد.

وی هنگام بازدید از این مسیر گفت: در 20 كیلومتر از این محور مشكلاتی وجود دارد كه سعی داریم با تسریع در عملیات آن را برطرف و تا نیمه اول سال آینده بهره برداری نماییم.

وی گفت: طرح راه آهن سراسری اردبیل نیز در هشت قطعه به پیمانكار واگذار شده كه انتظار می رود با افزایش میزان اعتبار در سال 1390 شاهد تسریع در روند اجرایی و بهره برداری از آن در موعد مناسب باشیم.... / تحلیل : ایرنا


ویدیو مرتبط :
M-Commerce جایگزین مناسبی برای USSD خواهد بود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نیكزاد:قیمت بلیت هواپیما تا پایان سال افزایش نمی یابد



 

 

بلیت هواپیما, فروش بلیت هواپیما

 

وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت بلیت هواپیما تا پایان سال جاری افزایشی نخواهد داشت.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، علی نیکزاد به افزایش موقتی بلیت اتوبوسهای برون شهری در ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد و افزود: اتوبوسهای برون شهری به دلیل اینکه در ایام تعطیلات به صورت یک سر خالی مسافر جابجا می کنند برای جبران خسارت تحمیلی موقتا افزایش قیمتی را طبق روال هر ساله خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: معمولا این افزایش قیمت بین ۱۵ تا ۲۰ درصد است که بعد از ۱۵ فروردین به روال گذشته خود برخواهد گشت.... /  خبرگزارى ایسنا