اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نژادپرستان ایتالیایی دو زن مسلمان محجبه را از ناحیه صورت مجروح كردند+عکس



نژادپرستان ایتالیایی,ممنوعیت حجاب,مسلمانان تروریست,مونته روتوندو,اخبار سیاسی

 

نژادپرستان ایتالیایی دو زن مسلمان محجبه را از ناحیه صورت مجروح كردند                

دو زن محجبه مسلمان تبعه تونس در نزدیكی شهر 'رم' پایتخت ایتالیا، به خاطر حجاب اسلامی مورد حمله نژاد پرستان ایتالیایی قرار گرفتند و علاوه بر صدمات روحی روانی، از ناحیه صورت به شدت مجروح شدند.

به گزارش شفقنا، دو زن مسلمان تبعه تونس در حالی كه با حجاب اسلامی در شهر 'مونته روتوندو' در حومه شمال شرق رم در حال قدم زدن بودند با اهانت دو جوان نژاد پرست مواجه و سپس به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

جوانان نژادپرست ایتالیایی كه گفته می شود وابسته به هیچ فرقه یا گروه افراطی نیستند، پس از مشاهده این دو زن مسلمان، به آنان اهانت كرده و در حالی كه فریاد می كشیدند 'مسلمانان تروریست، به كشورتان برگردید، حجابتان را بردارید اینجا ایتالیا است' آنان را در انظار عمومی كتك زدند.

قربانیان این حمله نژادپرستانه در ایتالیا در گفت و گوهایی اظهار داشتند كه در حین حمله این افراد دیگر شهروندان این شهر كه در محل حضور داشتند نه تنها از آنها دفاع نكردند بلكه شروع به تشویق و ترغیب جوانان نژادپرست برای ضرب و شتم بیشتر كردند.

شهرداری 'مونته روتوندو' پس از این واقعه نژادپرستانه در سایت اینترنتی خود نوشت: این شرمی است كه تمام شهر را لكه دار كرده است.

پلیس ایتالیا یكی از جوانان نژادپرست را شناسایی كرده و گفته می شود هم اكنون در حال جستجوی مهاجم دیگر است.

این دو ایتالیایی متهم به صدمه شخصی، ضرب و جرایم علیه ادیان شده اند، اما تجربه اقدامات مشابه علیه مسلمانان نشان داده است پرونده این گونه شكایات یا از سوی پلیس یا از سوی محاكم قضایی بدون رسیدگی مختومه می شود.

شهر مونته روتوندو با جمعیتی بالغ بر 40 هزار نفر در تپه ای در مجاورت شهر رم قرار دارد و شهردار ان قصد دارد با ملاقات با این دو زن مسلمان، رضایت انان را حاصل كند تا به چهره توریستی و منبع درامد شهر لطمه وارد نشود.

تشدید حملات علیه زنان محجبه در ایتالیا، در حالی است كه از حدود 70 میلیون نفر جمعیت این كشور، حدود یك و نیم میلیون نفر مسلمان هستند.

براساس گزارش ایرنا، در شرایطی كه در كشورهایی همچون ایتالیا و برخی دیگر از كشورهای اروپایی تشدید موج مبارزه با حجاب شكل گرفته است، چنین برخوردهایی با افراد محجبه كه بدون دخالت پلیس به پایان می‌رسد، مورد انتظار است و به نظر می‌رسد این سناریو مرحله جدیدی از موج اسلام هراسی است كه با ممنوعیت حجاب در كشورهای مدعی مهد دمكراسی دنبال می‌شود./شفقنا


ویدیو مرتبط :
عکس لو رفته مفتی سرشناس سعودی با زن ایتالیایی -سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنجال ورود یک زن محجبه مسلمان به استخر در اسپانیا (+عکس)



اخبار بین الملل - جنجال ورود یک زن محجبه مسلمان به استخر در اسپانیا (+عکس)

این اقدام در برخی دیگر از شهرهای اسپانیا نیز تکرار شد و شهرداری آنها با صدور بخشنامه هایی تنها لباس مجاز برای ورود زنان و مردان به استخر را "مایو" اعلام کرده است.

ورود یک زن محجبه مسلمان با حجاب اسلامی به استخری عمومی در اسپانیا جنجال گسترده ای در رسانه های این کشور ایجاد کرد و سبب شد شهرداری شهر " ویتوریا" در شمال اسپانیا ورود با لباس و بدون مایو به استخر را ممنوع اعلام کند.


به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک پس از ورود یک زن مسلمان با لباس به استخری در شهر ویتوریا ، عده ای از حاضران در محل به این اقدام اعتراض کردند و خواستار خروج این زن مسلمان از استخر شدند.

با بالا گرفتن این موضوع مخالفان این اقدام به شهرداری شهر شکایت بردند و در نهایت شهرداری ویتوریا با صدور بخشنامه ای ورود بدون مایو به استخرهای عمومی شهر را ممنوع اعلام کرد.

این اقدام در برخی دیگر از شهرهای اسپانیا نیز تکرار شد و شهرداری آنها با صدور بخشنامه هایی تنها لباس مجاز برای ورود زنان و مردان به استخر را "مایو" اعلام کرده است.

رسانه های اسپانیا درباره این موضوع نظرات مختلفی ابراز کرده اند . گروهی از رسانه ها این بخشنامه شهرداری ها در اسپانیا را ناشی از دیدگاه " دین ستیزانه " دانسته اند ولی گروهی دیگر از رسانه ها در دفاع از این اقدام گفته اند همان گونه که در کشورهای اسلامی ورود به اماکن مقدسه از جمله مساجد با آداب مخصوص خود از جمله در آوردن کفش همراه است، در اسپانیا نیز ورود به استخرهای عمومی آداب مخصوص خود را دارد ، که پوشیدن مایو از جمله آنها است.

 

اخبار,اخبار بین الملل ,ورود یک زن محجبه مسلمان به استخر در اسپانیا

 اخبار بین الملل - عصر ایران