اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نوزاد درون رحم دست پزشک را گرفت ( تصویر )



 

 

نوزاد درون رحم دست پزشک را گرفت

 

جنینی که در این عکسها دست جراح را در دست خود گرفته جنینی است که دچار بیماری مادرزادی اسپاینا بیفیدا (spina bifida) (بیرون زدگی نخاع به علت بسته‌نشدن کانال نخاعی) بوده است...

 

در صورتی که حاملگی و رشد جنین به همین شکل ادامه می‌یافت در ماه های آتی احتمال مرگ و یا فلج جنین بسیار بالا بود و برای اولین بار در تاریخ پزشکی قرار شد این جنین در هفته ۲۱بارداری در داخل رحم مادر توسط جراح تحت عمل قرار گیرد. نام این کودک ساموئل (Samuel Armas) و نام جراح دکتر جوزف برونر (Dr. Joseph Bruner) است . این عمل در یک مرکز پزشکی دانشگاهی (Nashville's Vanderbuilt University Medical Center) انجام شد.

 

بعد از عمل، این جنین ( ساموئل فعلی ) دست خود را از داخل رحم خارج کرد و انگشت جراح را در دست گرفت و با قدرت فشرد به شکلی که دکتر برونر در تن خود ارتعاش و مورموری را احساس کرد. در این لحظه عکاس یو.اس.تودی که برای ثبت تاریخ اولین جراحی داخل رحم در محل حاضر بود تصویری را شکار کرد که افکار عمومی‌جهان را تحت تاثیر قرار داد. عکاس می‌گوید من در کناری ایستاده بودم و به رحم مادر نگاه می‌کردم ناگهان لرزش رحم را دیدم و خواستم از آن عکس بگیرم که ناگهان یک دست از داخل آن خارج شد و دست جراح را فشرد.

 

نوزاد درون رحم دست پزشک را گرفت

 

من عکس خود را گرفته بودم و این داستان آنقدر سریع بود که پرستار پشت سر من فریاد کشید وآی چه اتفاقی افتاده است. این عکس به سرعت در فاکس نیوز و سراسر جهان ارتباطات انتشار یافت. اکنون ده سال از آن زمان میگذرد. مادر ساموئل معتقد است :

 

"خداوند با استفاده از این عکس به تمام مردم دنیا پیام داده است که نوزاد قبل از تولد هم زنده است. "ساموئل نیز از احساس خوشایندی صحبت می‌کند که این عکس در او ایجاد کرده است.

 

ساموئل اکنون مشکلاتی نیز دارد، مثلا در مسافرتهای طولانی باید از ویلچر استفاده کند چرا که عوارض بیماری در او بطور کامل درمان نشده است. ساموئل شنا را دوست دارد و معتقد است شنا بهترین ورزش برای تقویت عضلات است. او در مسابقه شنا برنده شده است و بقول خودش "شنای کرال پشت" بهترین نوع شنا ست./My pars


ویدیو مرتبط :
تولد نخستین نوزاد از رحم پیوندی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل نوزاد هنگام تولد به دست پزشک سر به هوا



 پزشک و پرستاری که به دلیل عجله درتولد نوزاد منجر به قتل او شدند، دستگیر شدند.

 دکتر تیابا متخصص زایمان و پرستار زایمان به نام مدهوری، در زایمان طبیعی یک خانم سی ساله به علت استفاده از ابزار غیر پزشکی برای تسریع در تولد نوزادی که در شرایط خاص بود، در کمال ناباوری منجر به جدا شدن سر او از بدنش شدند.

بر اساس گزارش پلیس و به گفته ی یکی از پزشکان؛ بند ناف این نوزاد اطراف پاهایش گره خورده بود و دکتر تیابا به علت نداشتن تجربه کافی و عدم آرامش با استفاده از ابزار غیر پزشکی به کمک پرستارش، برای به دنیا آوردن نوزاد به سر او فشار می آورند که در این حین حادثه ی تلخ جداشدن سر نوزاد از بدنش اتفاق افتاد و منجر به قتل او شد.

تمام کادر بیمارستان از حادثه ی پیش آمده بهت زده شده بودند. پس از گذشت یکی دو ساعت، مردم معترض در مقابل بیمارستان منطقه ی رامپور در ایالت اوتار پرادش تجمع کردند و تظاهرات راه انداختند.

پلیس هندوستان در پایان خاطرنشان کرد : دکتر تیابا و پرستار مدهوری به اتهام قتل غیر عمد دستگیر و بازداشت شدند و پرونده ی آنها پس از جمع آوری اسناد و مدارک بیشتر به دادگاه قضایی ارجاع داده خواهد شد.

 

 اخبارحوادث  - باشگاه  خبر  نگاران