اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نوری مالکی نخست وزیر عراق شد



 

 

نوری مالکی

 

 

ایرنا - جلال طالبانی پنجشنبه شب پس از اینكه مجددا به ریاست جمهوری عراق انتخاب شد، گفت كه نوری المالكی نخست وزیر فعلی را مامور تشكلیل دولت جدید این كشور خواهد كرد.

گزارشهای رسیده از بغداد حاكی است كه طالبانی به نمایندگان مجلس گفت 'من كاندیدای بزرگترین جناح یعنی ائتلاف ملی را (برای نخست وزیری) معرفی می كنم و از المالكی درخواست خواهم كرد كه كابینه را تشكیل دهد.'

مجلس عراق قبل از انتخاب طالبانی به ریاست جمهوری، اسامه النجیفی نماینده سنی وابسته به جناح العراقیه را به ریاست مجلس انتخاب كرده بود.

اما بلافاصله پس از این انتخاب، 60 نماینده العراقیه در اعتراض به عدم ابقای سه وكیل وابسته به حزب بعث صدام حسین صحن مجلس را ترك كردند.

این نخستین حركت در جهت برهم زدن توافق حاصل از سه روز مذاكرات فشرده گروههای سیاسی مختلف عراق برای شكستن بن بستی هشت ماهه و تشكیل دولتی جدید پس از انتخابات عمومی اسفند ماه گذشته تفسیر شده است..../تحلیل:ایرنا

ایرنا - جلال طالبانی پنجشنبه شب پس از اینكه مجددا به ریاست جمهوری عراق انتخاب شد، گفت كه نوری المالكی


ویدیو مرتبط :
درسی که نوری مالکی به عراق و جهانیان داد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون صدام: نوری مالکی به دنبال الحاق عراق به ایران است



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

معاون صدام: نوری مالکی به دنبال الحاق عراق به ایران است

معاون صدام با انتشار پیام صوتی تصویری با متهم کردن حکومت عراق به وابستگی به ایران، خواستار مبارزه با آن شد.

به گزارش عصر ایران، "عزت ابراهیم الدوری" معاون وقت صدام، دولت عراق به رهبری نوری مالکی را متهم کرد "طرح صفوی فارسی را برای تجزیه عراق به کشورهایی کوچکتر" را اجرا می کند.

وی گفت: این برنامه ای شفاف برای نابودی عراق و الحاق آن به ایران است.

الدوری با انتشار فیلم ضبط شده در شبکه العربیه گفته است: من از استان بابل عراق به مناسبت سالگرد تاسیس ارتش کشور صحبت می کنم. ما از اعتراضات فعلی علیه دولت مرکزی در استان های الانبار و نینوی حمایت می کنیم. از این پس جایی برای انفراد در حکمرانی وجود ندارد.

هنوز مکان استقرار عزت ابراهیم و وضعیت او مشخص نشده است. وی از جمله افراد تحت تعقیب دولت عراق و آمریکاست.

از چند روز گذشته شمار زیادی از مردم استان های سنی نشین الانبار و نینوی در شمال بغداد، با برگزاری تظاهرات و بستن خیابان ها، علیه دولت مرکزی و نوری مالکی نخست وزیر، شعار می دهند.

عزت ابراهیم همچنین با رد هر گونه اقدامی علیه کردهای عراق گفت: آنچه امروز در عراق روی می دهد به ویژه در فعالیت های اطلاعاتی امنیتی اجرای طرح صفوی فارسی سازی عراق با تمام عمق و گستردگی آن است. ائتلاف صفوی به رهبری حزب الدعوه و رهبر آن، نوری مالکی از 7 سال پیش تاکنون در حال اجرای این طرح در عراق است. این طرحی شفاف برای نابودی عراق و الحاق آن به ایران است.

معاون وقت صدام همچنین از نیروهای ارتش مستقر در مناطق مرزی کردستان عراق خواست تا از درگیری با نیروهای پیشمرگه و کردستان عراق خودداری کنند و برخلاف آن ، "مزدوران صفوی" را مورد هدف قرار بدهند.

عزت ابراهیم الدوری در دوره حکمرانی صدام تا سال 2003 ، سمت معاون اول رئیس جمهور را برعهده داشت. او در آن مقطع، نفر دوم حکومت صدام به شمار می رفت و در کنفرانس های بین المللی با حضور سران کشورها، به جای صدام حاضر می شد.

پس از سرنگونی حکومت صدام و دستگیری وی در سال 2003، تقریبا تمامی مقامات ارشد و تحت تعقیب صدام، دستگیر، کشته شدند یا فرار کردند و سرنوشت آنها مشخص شد اما عزت ابراهیم تنها مقامی است که از سرنوشت وی هیچ خبر تایید شده ای منتشر نشده است./عصرایران