اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نوروز در کاخ سفید به میزبانی میشل اوباما



میهمانی نوروزی کاخ سفید به میزبانی میشل اوباما و با حضور گروهی از صاحبان کسب و کار، مدیران مدارس، مسئولان و هنرمندان ایرانی مقیم این كشور برگزار شد.

اخبار,اخباراجتماعی ,سفره هفت سین کاخ سفید

در این جشن که روز چهارشنبه برگزار شد، همسر باراك اوباما به زبان فارسی نوروز را تبریک گفت و در مورد سفره هفت سین کاخ سفید توضیح داد. او گفت: "کاخ سفید خانه تنوع و فرهنگ و سنت‌هایی است که کشور ما را ساخته است. نوروز یکی از این سنت‌هاست." بانوی اول آمریکا گفت: "بیش از سه هزار سال است که خانواده‌ها و جوامع در خاورمیانه، آسیا و سایر نقاط جهان، از جمله در آمریکا، نوروز را که نشانه آغاز بهار است جشن می‌گیرند."

خانم اوباما، نوروز را فرصتی برای اندیشیدن به آنچه در سال گذشته اتفاق افتاده و برنامه ریزی برای سالی پر از سلامتی و کامیابی توصیف کرد. او گفت که کاخ سفید سفره هفت سین خود را چیده است و در آن از جمله سبزه (به نشانه تولد دوباره و نو شدن طبیعت)، سیب (به نشانه سلامت و زیبایی) و سماق (به نشانه طلوع خورشید) گذاشته شده است. کاخ سفید از میهمانان جشن با غذاهای سنتی پذیرایی کرد و گروه «راه ابریشم» هم برنامه اجرا کرد.


  اخبار اجتماعی  -  بهار نیوز 


ویدیو مرتبط :
خبر خوش میشل اوباما برای بازدیدکنندگان کاخ سفید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افطار در کاخ سفید با میزبانی اوباما(+عکس)



رئیس جمهوری آمریکا در مراسم افطاری کاخ سفید گفت که آمریکایی‌ها با هدفگیری هر دین و گروه اقلیتی مخالفند و در این راستا در کنار یکدیگر به صورت متحد ایستاده‌اند. 

اخبار,اخبار بین الملل,مراسم افطاری کاخ سفید

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا دوشنبه شب در کاخ سفید میزبان آمریکایی‌های مسلمان در مراسم افطار بود. وی در جمع حدود 40 تن از اعضای جامعه دیپلماتیک و برخی از اعضای کنگره گفت: ما تاکید داریم که دین ما هرچه باشد، همگی یک خانواده هستیم. در میان میهمانان چهره‌های جوانی از جمله سامانتا الوف که به دادگاه عالی آمریکا رفت تا از حق خودش برای پوشیدن روسری دفاع کند، دیده می‌شد. وی که سال 2008 یک نوجوان 17 ساله بود، برای یافتن شغل در یک فروشگاه محصولات کودکان در اوکلاهاما با حجاب رفته بود و درخواست وی رد شد.

اوباما درباره الوف گفت: او مصمم بود تا از حق خودش برای داشتن حجاب دفاع کند، او می‌خواست تا همانند افراد دیگری از فرصت‌های مشابه برخوردار باشد. او تمام مسیرها را در دادگاه عالی پیمود؛ کاری که من در سن او انجام ندادم و پیروز شد. اوباما همچنین درباره سه زن مسلمان جوانی که دهم فوریه در کارولینای شمالی کشته شدند و نیز کشته شدن 9 عضو کلیسای سیاهپوستان در هفته گذشته در کارولینای جنوبی صحبت کرد. وی گفت: ما به عنوان یک آمریکایی تاکید داریم که هیچ کس نباید به دلیل اینکه چه کسی است، چه شکلی است، چه کسی را دوست دارد و اینکه چگونه عبادت می‌کند، هدف گرفته شود. ما علیه این اقدامات تنفرآمیز کنار یکدیگر به صورت متحد ایستاده‌ایم.
 
  اخبار بین الملل  - ایسنا