اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نمي‌توان با تحميل و اجبار دختران را باحجاب كرد



 

 

 

نمي‌توان با تحميل و اجبار دختران را باحجاب كرد title=

در افتتاحيه همايش دختران آفتاب مطرح شد

نمي‌توان با تحميل و اجبار دختران را باحجاب كرد


تربيت ديني، تربيت تحميلي و بيروني نيست‏‌‏‌/عفاف و حجاب زماني موثر است كه باور عميقي پشت سر حجاب باشد/بچه‌ها عروسك باربي را با آن سر و ظاهر به مادر با حجاب خود كه چادر را موقع قهر كردن از خانه سر مي‌كند، ترجيع مي‌هند.

رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور مي گويد علت اصلي بد حجابي در جامعه ايران اين است كه خانواده هاي مذهبي نتوانسته اند احساس و باور مذهبي را به فرزندان خود منتقل كنند.آنها فقط آگاهي ديني به فرزندان خود داده اند در حالي كه ‌در خانواده هاي متدين بايد رابطه آرامش گرانه متقابل بين پدر و مادر وجود داشته باشد تا فرزندان در كنار آموزه هاي ديني و شناختي كه مستقيم از حجاب و نماز و ارزش هاي ديني پيدا مي كنند احساس خوشايندي هم به اين رفتارها داشته باشند.
غلامعلي افروز در جشنواره بين المللي دختران آفتاب كه با موضوع عفاف و حجاب از 8 تا 23 ارديبهشت ماه در دانشگاه شهيد بهشتي در حال برگزاري است، گفت: تربيت ديني، تربيت تحميلي و بيروني نيست‏‌‏‌، خدا انسان را كنجكاو آفريده است و اين كنجكاوي است كه انسان را به خداجويي هدايت مي كند.
او ادامه داد: ما قبل از آنكه به شناخت ديني و مذهبي در خانواده و رسانه ها بپردازيم ‏‌ بايد زمينه احساس مذهبي را در جامعه فراهم كنيم.
رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور تصريح كرد:‌كنجكاوي يك پديده شناختي وعاطفي است بنابر اين بايد سعي كنيم زمينه احساس ديني را بيشتر در جامعه فراهم كنيم.
افروز گفت:‌ اگر از دختران ايران بخواهيم كه يك انشا در رابطه با حجاب و عفاف بنويسيد، اين احتمال بسيار زياد است كه دختراني كه حجاب ظاهري مناسبي ندارند ، انشا بهتري بنويسند و اين نشان دهنده ان است كه در ايران بسياري از افراد باورهاي ديني لازم را ندارند.
او با بيان اينكه رفتارهاي ديني بر بستر باورهاي ديني شكل مي گيرد، گفت:‌ باورهاي ديني اگر غني ،‏‌متعادل و متعالي باشد، باورهاي ديني بستر پديدار شدن رفتارهاي ديني مي شود. بنابراين آنچه داراي اهميت است اين است كه باورهاي ديني بايد درست شود كه اگر باورها درست شود ‏‌شاهد ايجاد رفتارهاي ديني در كشور مي شويم.
رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور تاكيد كرد: عفاف و حجاب زماني موثر است كه باور عميقي پشت سر حجاب باشد. همانگونه كه مشاهده مي كنيم هر كجا كه دختران در گستره جهان باورهاي ديني درستي دارند ،رفتارهاي ديني مناسبي از خود بروز مي دهند.و مشكل ما در ايران اين است كه دختران ما مسائل ديني را مي دانند اما بر آن باور ندارند.
افروز ادامه داد:‌ دانش لزوما انسان را به طرف باور هدايت نمي كند بنابر اين تا دختران جامعه ايران باوري به حجاب و نماز نداشته باشيم شاهد بروز حجاب و نماز در جامعه نيستيم.
او بيان كرد:‌ لازمه رفتارهاي متعالي ديني بهره مندي از باورها و بازخوردهاي ديني است كه اين باورها دو ركن اساسي دارد ، يكي شناخت ديني ، و ديگري احساس و باور ديني است كه بستر پديداري رفتارهاي ديني مي شود.
رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور تصريح كرد:‌در خانواده هاي متدين بايد رابطه آرامش گرانه متقابل بين پدر و مادر وجود داشته باشد تا فرزندان در كنار آموزه هاي ديني و شناختي كه مستقيم از حجاب و نماز و ارزش هاي ديني پيدا مي كنند احساس خوشايندي هم به اين رفتارها داشته باشند.
او ادامه داد: در خانه اي كه پدر و مادر محبوب هستند ‏‌در كنار انتقال ارزش هاي ديني ، احساس قوي و غني ديني در بچه ها ايجاد مي شود زيرا فقط در صورتي كه بچه ها شيفته پدر و مادر مذهبي خود باشند است كه احساس ديني در آنها به وجود مي آيد .
افروز گفت:‌ اگر مادر رضامندي زوجيتي نداشته باشد و دچار رگه هايي از اضطراب و افسردگي شده باشد و از ازدواج خود ناراحت باشد، اين مادر احساس خوشايندي را در فرزند خود ايجاد نمي كند بنابر اين حجاب او تاثير مثبتي در فرزندانش ايجاد نمي كند.
رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور اظهار كرد:‌ بچه ها به طور قطع عروسك باربي را با آن سر و ظاهر به مادر با حجاب خود كه چادر را موقع قهر كردن از خانه به سر مي كند، ترجيع مي هد.
او ادامه داد:‌ چطور مي توان انتظار داشت فرزندي به چادر علاقمند شود در صورتي كه مي بيند مادر وقتي از بيرون به منزل مي آيد چادر را به كناري پرت مي كند و مي گويد از گرما پختم! وقتي چادر اين قدر بد است چطور مي توان انتظار داشت كه فرزندان بخواهند آن را به سر كنند.
افروز گفت:‌ مادري كه حجاب برتر دارد ولي اخلاق برتر ندارد ، معنويت برتر ندارد، هرگز نمي تواند به فرزندان خود احساس خوشايندي در زمينه حجاب منتقل كند.
رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور تصريح كرد:‌ اگر پدر شاكله ديني داشته باشد، ريش هاي بي ريشه هم داشته باشد اما اخمو،عبوس، تند خو و بد اخلاق باشد و محجوب دل و نوازشگر مادرخانه نباشد ، هيچ وقت نمي تواند شاكله ديني را به فرزندان خود منتقل كند چون لطافت وجود ي پدر و مادر در حوزه هاي ديني بر روي بچه ها موثر است...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
اجبار دادگاه آلمان به شنای دختران مسلمان با پسران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رابطه جنسی دختران نوجوان با اجبار مادر شیطان صفت! +عکس



رابطه جنسی دختران نوجوان با اجبار مادر شیطان صفت! +عکس

این زن کلمبیایی 45 ساله 13 دختر دارد و متهم است که بکارت 12 تن از آنان را در ازای دریافت 150 دلار برای هریک فروخته و آنان را وادار رابطه جنسی کرده است.

این زن کلمبیایی 45 ساله 13 دختر دارد و متهم است که بکارت 12 تن از آنان را در ازای دریافت 150 دلار برای هریک فروخته و آنان را وادار رابطه جنسی کرده است.


پلیس زمانی متوجه این داستان شد که یکی از این دختران که اکنون 16 سال دارد و باردار است به خاطر عصبانیت از دستور مادرش که از او میخواست سقط جنین کند به پلیس مراجعه کرد.

 

این زن 45 ساله به همراه مرد 51 ساله ای که گفته میشود پدر نوه اوست دستگیر شده است. پلیس میگوید این زن بکارت دخترانش را هنگامی که آنان به سن 12 سالگی میرسیدند می فروخته و بعد ازآن آنها را وادار به تن فروشی و برقراری رابطه جنسی میکرده و پولهایشان را به زور میگرفته است. این زن که مارگاریتا زاپاتا نام دارد این اتهامات را رد کرده است اما به گفته پلیس در صورت احراز این جرایم وی به ده سال زندان محکوم خواهد شد.

 

رابطه جنسی دختران , مادر شیطان صفت , فروش بکارت

 

دختر این زن میگوید مادرم با مردان زیادی در تماس بود و قبل از رسیدن ما به سن 12 سالگی قول رابطه جنسی را به مردان میداده و از آنها پول میگرفته است. بعد از این اتفاق نیز ما را وادار به تن فروشی و رابطه جنسی با مردان میکرد و خودش پولها را میگرفت.
یک پسر 7 ساله به همراه دختر 9 ساله این خانواده در حال حاضر توسط مراکز سرپرستی دولتی نگهداری میشوند.
منبع:pardad.ir