اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نمایندگان آژانس برای بازدید از سایت های هسته ای وارد تهران شدند



 

 

 

نمایندگان آژانس برای بازدید از سایت های هسته ای وارد تهران شدند

 

تعدادی از سفرا و نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی برای شركت در گردشگری هسته ای و بازدید از سایت های هسته ای ایران وارد تهران شدند.

به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، هفت نفر از نمایندگان آژانس ساعات اولیه بامداد امروز (شنبه) به نمایندگی از كشورهای عضو این سازمان بین المللی به همراه 'علی اصغر سلطانیه' نماینده ایران در آژانس وارد فرودگاه امام خمینی (ره) تهران شدند.

به گفته سلطانیه، این سفرا به نمایندگی از جنبش عدم تعهد و گروه 77 كه شامل بیش از 120 كشور جهان می شوند، برای شركت در برنامه بازدید از تاسیسات غنی سازی نطنز و راكتور آب سنگین اراك به تهران سفر كرده اند.

طبق برنامه از پیش اعلام شده، برنامه بازدید سفرای خارجی از تاسیسات هسته ای یاد شده قرار است امروز ( شنبه) انجام شود.

نماینده ایران در آژانس با تاكید بر این اینكه ابتكار تهران در برگزاری گردشگری هسته ای و فراهم كردن امكان بازدید نمایندگان كشورهای از تاسیسات هسته ای ایران نشان از شفافیت و همكاری با جامعه بین الملل است، در واكنش به آن دسته از كشورهایی كه دعوت ایران را برای شركت در این برنامه نپذیرفته اند گفت: جمهوری اسلامی ایران با نهایت حسن نیت از چند كشور دیگر از جمله اتحادیه اروپا نیز دعوت كرد كه به نمایندگان اكثریت كشورهای جهان بپیوندند، اما از این فرصت تاریخی برای همبستگی و همكاری و مشاهدات فعالیت صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران استفاده نكرده اند.

وی افزود: ما در عین حال به تصمیم آنها احترام می گذاریم....../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
بازرسان آژانس حق بازدید از مراکز غیر هسته ای ما را ندارند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده مجلس:پارچین سایت هسته‌ای نیست/بازرسان آژانس حق بازدید از مراکز نظامی را ندارند





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پارچین سایت هسته‌ای نیست/بازرسان آژانس حق بازدید از مراکز نظامی را ندارند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون انرژی گفت: همزمانی انتشار گزارش آژانس در ارتباط با فعالیتهای هسته‌ای ایران با اجلاس عدم تعهد در تهران رنگ و بوی سیاسی داشته و نشان می‌دهد که آژانس تحت تأثیر مسائل سیاسی قرار دارد.خبرگزاری ف

جلیل جعفری نماینده خلخال در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، با اشاره به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد فعالیتهای هسته‌ای ایران گفت: همزمانی گزارش آژانس با برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران شائبه سیاسی بودن این کار را بیشتر کرده و انتشار گزارش در این مقطع زمانی بیانگر این مطلب است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت تأثیر مسائل سیاسی و استکبار جهانی قرار دارد.

وی افزود: در یکی از بندهای این گزارش بار دیگر موضوع بازدید از سایت پارچین مطرح شده که نکته قابل توجه در اینجا آن است که هیچ فعالیت هسته‌ای در سایت پارچین انجام نشده و سایت پارچین یک سایت نظامیست و در هیچ بندی از معاهده ان پی تی نیز به بازرسان آژانس اجازه بازدید از مراکز نظامی داده نشده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: در بخش دیگر گزارش آژانس عنوان شده که بخشی از فعالیتهای هسته‌ای ایران در حوزه نظامی بوده که با جملات مبهم و نامشخص مانند ممکن است باشد و جملاتی از این قبیل سعی داشته تا فعالیتهای هسته‌ای ایران را نظامی جلوه دهد و این در حالیست که تا زمانی که یک موضوع به اثبات نرسیده مطرح کردن آن پایه و اساس حقوقی ندارد./فارس