اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نماینده محمدرضا عارف در مناظره‌های سلامت انتخابات ۹۲،‌ معاون وزیر بهداشت شد



خدمات درمانی بهداشتی شهید بهشتی ,نماینده محمدرضا عارف معاون وزیر بهداشت شد,

نماینده محمدرضا عارف در مناظره‌های سلامت انتخابات ۹۲،‌ معاون وزیر بهداشت شد

 سید حسن هاشمی، یکی دیگر از معاونان خود را تغییر داد. به حکم وزیر بهداشت، دکتر علی اکبر سیاری به عنوان معاون بهداشتی وزیر منصوب شد.

علی اکبر سیاری، در انتخابات ریاست جمهوری نماینده محمدرضا عارف در حوزه سلامت بود و در مناظره ها و برنامه های رادیویی و تلویزیونی، برنامه های سلامت و بهداشتی او را تبیین می کرد. همچنین او در دولت دوم سید محمد خاتمی، معاون دکتر مسعود پزشکیان، وزیر بهداشت بود.

سیاری متخصص اطفال، فوق تخصص گوارش، استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی شهید بهشتی است.

نماینده عارف در حوزه سلامت در یکی از مناظره های رادیویی انتخابات ریاست جمهوری گفته بود: ۷۵ درصد سلامت مردم به مسائل خارج از وزارت بهداشت و عوامل اجتماعی بستگی دارد که مسئولیت آن با دولت است. سلامت یعنی برخورداری از رفاه کامل جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی اما در جامعه‌ای که فقر رو به افزایش است و تورم بالای 30 درصد است و قدرت خرید مردم روز به روز کمتر می‌شود. اولویت اول دولت باید کاهش فقر و اصلاح اقتصاد کشور باشد و برای این کار باید هرم قدرت اصلاح شود.

 

۴.۵ درصد کودکان خیابانی به ویروس ایدز مبتلا هستند، در بین آنها قاچاقچی،الکلی و معتاد وجود داردکه با اجرای درست برنامه پزشک خانواده قابل پیشگیری است.  در سال 80 شیوع بیماریهای روانی در کشور 21 درصد بود اما در سال 87 این میزان در تهران به 34 درصد رسید و اکنون به 40 درصد رسیده است.

وزیر بهداشت پیش از این رییس سازمان غذا و دارو و همچنین مدیر مرکز روابط عمومی وزارتخانه را تغییر داده بود. قاضی زاده هاشمی یکی دو هفته پیش گفته بود اگر فرد شایسته تر از معاونان و مدیران دوره گذشته وزارتخانه پیدا کند،‌ حتما آنها را تغییر می دهد.

 دکتر علی اکبر سیاری طی حکمی از سوی وزیر بهداشت به عنوان معاون بهداشتی وزیر منصوب شد.

دکتر علی اکبر سیاری ضمن تایید این خبر گفت: اولویت نخست من در معاونت بهداشت وزارت بهداشت شناخت از وضعیت کنونی این معاونت است. البته برنامه پنجم توسعه نیز تکالیفی را در این حوزه مشخص کرده است که بی‌تردید باید در راستای اجرای آنها عمل شود. در مجموع پس از مطالعه و شناخت کامل از وضعیت موجود، در راستای اجرای برنامه‌ها و تعیین اولویت‌ها در معاونت بهداشتی اقدام می‌شود.

سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت گفت: علی اکبر سیاری که استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است با حکم بنده به سمت معاون بهداشتی وزارت بهداشت منصوب می شود و مراسم معارفه وی نیز طی هفته جاری برگزار می شود.

سیاری جانشین فاطمه رخشانی می شود که از زمان وزارت سید حسن طریقت از حدود 8 ماه پیش عهده دار مسئولیت معاونت بهداشتی وزارت بهداشت بوده است. پیش از وی نیز علیرضا مصداقی نیا، رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران این مسئولیت را به عهده داشت.

معاونت بهداشتی وزارت بهداشت از حدود 4 سال پیش در زمان وزارت مرضیه وحید دستجردی با تفکیک معاونت سلامت این وزارتخانه به دو معاونت بهداشت و معاونت درمان تشکیل شد و مسئولیتهای مختلفی از جمله مدیریت شبکه بهداشتی و درمانی کشور، مدیریت بیماریهای واگیر و غیر واگیر، بهداشت محیط و سلامت کار، بهداشت و سلامت روان ایرانیان، اصلاح و بهبود تغذیه ایرانیان، سلامت گروههای مختلف جمعیتی از جمله کودکان و دانش آموزان و نیز سلامت سالمندان و زنان و نیز اجرای برنامه کشوری پزشک خانواده را به عهده دارد.

پیش از این قرار بود حمیدرضا جمشیدی، در دولت یازدهم عهده دار این مسئولیت باشد اما وی به علت مسئولیتهایی از جمله پروژه سلامت الکترونیک که در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به عهده دارد امکان انتقال به وزارت بهداشت را پیدا نکرد./خبر آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
محمدرضا عارف : گفت و گو با مردم انتخابات ۹۲

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون وزیر بهداشت خبر داد:پوشش بیمه‌ای "ماساژ" و "حجامت"



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

معاون وزیر بهداشت خبر داد:پوشش بیمه‌ای "ماساژ" و "حجامت"

معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اقدامات انجام شده برای تعرفه‌گذاری خدمات طب سنتی و همچنین ارسال فهرست داروهای پرمصرف سنتی و گیاهی به شورای عالی بیمه به منظور پوشش بیمه‌ای خبر داد.

ایسنا: دکتر محمود خدادوست، به تاکید مقام معظم رهبری و همچنین تاکید دولت‌های نهم و دهم مبنی بر ورود مبحث طب سنتی به خدمات نظام سلامت، گفت: در این راستا طی فعالیت دولت نهم دانشکده طب سنتی تاسیس شد و طب سنتی و داروسازی سنتی فعالیت خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: به دنبال این اقدامات بستر لازم برای ورود خدمات طب سنتی در نظام سلامت آماده شد که به دنبال معاونت طب سنتی در چارت تشکیلاتی وزارت بهداشت ایجاد شد.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت ادامه داد: بر این اساس اگر قرار باشد خدمات طب سنتی ارائه شود، از یک سو نیروی انسانی و از سوی دیگر باید ابزار و لوازم مربوطه نیز تامین شود. به این ترتیب توجه به تولید داروهای گیاهی و سنتی جزو یکی از اولویت‌های خدمات طب سنتی در نظر گرفته شد و اکنون به صورت جدی‌تر به این مسئله پرداخته می‌شود.

خدادوست با اشاره به شرایط تحریم در کشور، ادامه داد: همچنین در این شرایط، تولید داروهای گیاهی که منشا آنها در داخل کشور است، برای کشور فرصت است و می‌تواند کشور را در واردات بسیاری از مواد اولیه داروهای شیمیایی بی‌نیاز کند.

وی به توجه دولت برای ارزان‌تر ارائه شدن خدمات طب سنتی اشاره کرد و افزود: به منظور آن که داروهای گیاهی و سنتی با قیمتی ارزان‌تر در اختیار مردم قرار گیرد، مقرر شد فهرستی از داروهای پرمصرف طب سنتی و گیاهی به شورای عالی بیمه معرفی شوند تا تحت پوشش بیمه‌ای قرار گیرند.

۹۵ قلم از داروهای پرمصرف سنتی و گیاهی بیمه می‌شوند

معاون طب سنتی وزیر بهداشت پوشش بیمه‌ای داروها و خدمات طب سنتی را اتفاقی مبارک خواند و گفت: پیش از این ۵۶ قلم از داروهای گیاهی تحت پوشش بیمه بود.

اکنون نیز حدود ۲۵ قلم از داروهای گیاهی پرمصرف و همچنین ۷۰ قلم از داروهای سنتی برای پوشش بیمه‌ای به شورای عالی بیمه معرفی شده‌اند.

۱۲ خدمت طب سنتی برای تعیین تعرفه و پوشش بیمه‌ای به شورای عالی بیمه رفت

خدادوست به عدم پوشش بیمه‌ای خدمات طب سنتی و لحاظ نشدن تعرفه برای این خدمات، اشاره کرد و گفت: در راستای توجه دولت برای گسترش استفاده از طب سنتی، فهرست ۱۲ خدمت طب سنتی برای پوشش بیمه‌ای از سوی وزارت بهداشت به شورای عالی بیمه پیشنهاد شده است.

ویزیت طب سنتی، حجامت، ماساژ و ... بیمه می‌شوند

وی ویزیت طب سنتی، دلک،‌ ماساژ، حجامت و ... را از جمله خدمات طب سنتی عنوان کرد که برای پوشش بیمه‌ای به شورای عالی بیمه پیشنهاد شده‌اند و گفت: این خدمات در کمیته‌های تعرفه‌گذاری وزارت بهداشت تعرفه‌گذاری و به شورای عالی بیمه معرفی شده‌اند. همچنین در این زمینه جلسات اولیه مقدماتی کارشناسی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و مقرر شده حداکثر تا یکی - دو هفته آینده جلسه شورای عالی بیمه برای مشخص کردن تعرفه این خدمات تشکیل شود.

رونمایی از سند توسعه طب سنتی کشور؛ همین هفته

معاون طب سنتی وزیر بهداشت همچنین از تدوین سند توسعه طب سنتی خبر داد و گفت: روز سه‌شنبه هفته جاری این سند توسط معاون اول ریاست جمهور در وزارت بهداشت رونمایی خواهد شد.خدادوست در این باره گفت: به منظور ورود خدمات طب سنتی در نظام سلامت لازم بود تا برنامه راهبردی دقیقی نوشته شود.

خوشبختانه این اقدام از سال گذشته آغاز و برنامه راهبردی طب سنتی و توسعه طب سنتی ایرانی نوشته شد و طی یکی - دو ماه اخیر آخرین ویرایش‌ها بر روی آن صورت گرفت.

وی گفت: در این سند صفر تا ۱۰۰ خدمات طب سنتی و نحوه ورود آن به نظام سلامت در نظر گرفته شده است؛ از آموزش گرفته تا تولید و توزیع داروهای گیاهی و سنتی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و اتخاذ تدابیر سلامتی، پژوهش، اصلاح سبک زندگی و ... .

معاون طب سنتی وزیر بهداشت افزود: همچنین در این سند به طب مکمل نیز پرداخته شده است؛ چرا که می‌توان در کنار طب سنتی و طب رایج از طب مکمل استفاده کرد.

خدادوست در پایان گفت: سند توسعه طب سنتی در کمیته راهبردی نقشه جامع علمی کشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و دولت تصویب و در ۲۸ اردیبهشت ماه امسال ابلاغ شد. در مجموع با انجام این اقدامات کلید ورود خدمات طب سنتی به نظام سلامت زده شد./ایسنا