اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نماینده مجلس:مردم فقیر در حال جان دادن هستند؛ دولتی که حرف گوش نمی دهد باید تنبیه شود



دولتی که حرف گوش نمی دهد باید تنبیه شود؛

مردم فقیر در حال جان دادن هستند

دولت دیگر حرف گوش نمی دهد و رغبتی بر قبول نظرات کارشناسانه دلسوزان ندارد و نمی خواهد دستش گرفته شود و کمک شود ؛ مجلس باید از ابزار های قانونی خود استفاده کند و باید دولتی که حرف گوش نمی دهد تنبیه شود و مجلس در این زمینه از اختیارات خود استفاده کند ؛ عدم کفایت آخرین مرحله تنبیه است و نمایندگان باید بخواهند که احمدی نژاد به سوالاتشان پاسخ دهند تا دولت بداند مجلس در امر نظارت جدی است

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ابراهیم نکو دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، گفت: مخالف اجرایی شدن فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها هستیم ، اجرایی شدن این قانون در فاز دوم همانند این است که روی مین برویم و اتفاق ناگواری در اقتصاد می افتد و فاجعه اجرای این فاز دامن گیر دولت می شود و پشیمانی سختی را برای دولت به همراه می آورد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید برای اجرای مرحله دوم معقولانه تر فکر می کرد و قبل از اعلام افزایش یارانه نقدی به سراغ مردم می رفت و می دید مردم موافق اجرای فاز دوم آن هستند یا نه ؛ ما نماینده مردم هستنیم و با آنها ارتباط زیادی داریم و این وضعیت اقتصادی کاری کرده که ما به علت عدم توان پاسخگوی به مردم درباره وضعیت اقتصادی و ناتوانی ها و مشکلاتی که همراه کرده است ناراحت همگام با مردم ناراحت باشیم.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس باید برای توقف فاز دوم وارد عمل می شد که شد ؛ این فاز شروع شود مردم فقیر تر می شوند ؛ مردم فقیر در حال جان دادن هستند و تشدید تورم توان ادامه زندگی و معیشت نخواهد داشت ؛ امیدواریم دولت با اقدامات ناکارشناسی کمر مردم را نشکند ؛ فاز اول هدفمندی باید با نظارت بیشتر نمایندگان اجرا می شد تا دولت این فاز را با درستی اجرا می کرد ، اما متاسفانه دولت با نافرمانی ها یی که از نصیحت های منصفانه مسئولین و نمایندگان داشت ، کار خودش ر کرد.

وی افزود: الان وقت مطرح کردن فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها نبود ، وقتی در مرحله اول با کاستی هایی رو به رو بودیم و دولت قوانین را اجرایی نکرد و مردم تحت فشار قرار گرفتند ، باید نمایندگان وارد می شدند و با تصویب قوانین و ارائه لوایح ، دولت را کنترل می کردند.

دیبر کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: دولت واقعا عدم تبعیت از قوانین و گوش نکردن به نصایح دلسوزان نظام را به حد بالایی رسانده است و بد اخلاقی های دولت بیشتر از قبل نیز شده است و دارد شکاف خود را خصوصا با نمایندگان مردم بیشتر می کند.

نکو گفت: من به صراحت می گویم دولت دیگر حرف گوش نمی دهد و رغبتی بر قبول نظرات کارشناسانه دلسوزان ندارد و نمی خواهد دستش گرفته شود و کمک شود ؛ مجلس  باید از ابزار های قانونی خود استفاده کند و باید دولتی که حرف گوش نمی دهد تنبیه شود و مجلس در این زمینه از اختیارات خود استفاده کند ؛ عدم کفایت آخرین مرحله تنبیه است و نمایندگان باید بخواهند که احمدی نژاد به سوالاتشان پاسخ دهند تا دولت بداند مجلس در  امر نظارت جدی است.

وی در خاتمه گفت: دولت باید به نظر مردم و نمایندگان مردم در مجلس احترام بگذارد تا با همکاری هم مشکلات حل شود ، اما در صورت سر پیچی از تذکرات ، از ابزارهای قانونی برای حل مشکلات استفاده خواهیم کرد./اعتدال

 


ویدیو مرتبط :
کنایه نماینده سلفی بگیر به اقدام نماینده ارومیه در مجلس در خصوص مخالفت با وزیر پیشنهادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیلی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها به گوش یک نماینده مجلس



 


 

پس از آنکه رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به دلیل درگیری لفظی سید حسین حسینی نماینده فریمان به صورت او سیلی زد، رئیس مجلس بهروز مرادی را از صحن علنی اخراج کرد.

بهروز مرادی رئیس سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها که به منظور ارائه توضیحاتی پیرامون طرح دو‌فوریتی استفساریه ماده 12 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در صحنه علنی مجلس حاضر شده بود، در جلسه علنی امروز پس از درگیری لفظی با سید‌حسین حسینی، به صورت او سیلی زد.

پس از این اقدام بهروز مرادی، تعداد زیادی از نمایندگان در اطراف او جمع شده و مانع ادامه این درگیری شدند.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز ضمن توصیه مرادی به رعایت ادب در صحن علنی، گفت: آقای مرادی توهین نکنید؛ این چه رفتاری است که از خودتان نشان می‌دهید؟‌

لاریجانی همچنین گفت: آقای مرادی را از مجلس اخراج کنید.

پس از این سخنان لاریجانی، محسن کوهکن عضو هیئت رئیسه مجلس، بهروز مرادی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها را به خارج از صحن علنی پارلمان هدایت کرد.

صحن علنی مجلس پس از این درگیری بین حسینی و مرادی برای دقایقی متشنج شد.../شفاف