اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نماینده مجلس: فرهنگ‌سازی با برخورد خشن مورد قبول مردم نیست/ تندروها به دنبال کاهش نشاط اجتماعی هستند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نماینده مردم اردبیل مطالبه گروه‌های تندرو در راستای فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و ارتباط دادن آن با فسادهای اخلاقی را ناشی از بغض تندروها از نتیجه انتخابات اخیر و تلاش آنها برای کاهش نشاط در مردم ایران خواند.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌و‌گو با ایلنا، با انتقاد از افرادی که در آستانه دور دوم انتخابات مجلس به دنبال تضعیف نشاط ناشی از نتیجه انتخابات دور دوم هستند، به تحلیل گروه‌های تندرو برای ارتباط دادن بین قتل کودک هفت ساله و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی اشاره و تصریح کرد: ارتباط اینگونه مسائل به شبکه‌های اجتماعی برای انتقام‌گیری از دولت است چراکه تندروها تاثیر شبکه‌های اجتماعی و گردش اطلاعات را می‌دانند و می‌فهمند تاثیر «تکرار می‌کنم» در شبکه‌های اجتماعی بوده است و نه در صداوسیما.

او ادامه داد: ما شاهد عملکرد رییس جمهور سابق بودیم که به نام مهرورزی چه اتفاق‌هایی افتاد.

پیرموذن تلاش تندور‌ها در سیاه‌نمایی علیع دولت یازدهم را به خاطر رای ملت به لیست امید، اصلاح‌طلبان و اعتدالیون خواند و گفت: در اسفند سال گذشته بساط رادیکالیسم در این کشور جمع شد. با چنین اظهاراتی از سوی سایت‌های جناح رادیکال می‌خواهند از مردم انتقام بگیرند.

او گفت: دام‌گستری‌‌ها و سیاه‌نمایی‌ها علیه این دولت ادامه خواهد یافت، چرا که افکار عمومی علیه آنهاست. افکار عمومی با دولت و برجام است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم اضافه کرد: این حرکات ناشی از آن است که بهره‌گیری از ثروت و قدرت توسط افراطیون و جناح رادیکال جمع شده است. تردید نکنید که افکار عمومی با برنامه‌های دولت همراه است.

او تاکید کرد: انتساب این مسائل به تلگرام و شبکه‌های اجتماعی به این دلیل است که همین شبکه‌های اجتماعی و «تکرار می‌کنم‌»ها تاثیر به سزایی در شکست آن‌ها در انتخابات گذشته داشته است، لذا می‌خواهند از مردم به این روش انتقام بگیرند

این نماینده مجلس به درآمد افسانه‌ای نفت و در اختیار داشتن ارگان‌های فرهنگی‌ای نظیر صداوسیما در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: این افراد زمانی که در مصدر امور بودند هیچ حرکتی برای نهادینه کردن مسائل فرهنگی با وجود درآمدهای هنگفت آن دوران نکردند. امروز این گونه سیاه‌نمایی‌ها هیچ تاثیری بر انتخابات نخواهد داشت. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد افکار عمومی با دولت، برجام و لیست امید است. افکار عمومی اشتباه نمی‌کند. مردم با جریانی که اینگونه تحلیل‌ها را ارائه می‌کنند، مخالف است

پیرموذن در ادامه به مسئله پلیس نامحسوس اخلاقی اشاره و تصریح کرد: امام راحل فرمودند آنچه ملت‌ها را می‌سازد، فرهنگ صحیح است. فرهنگ صحیح با برخورد خشن به هیچ وجه نمی‌‌تواند مورد قبول ملت ایران باشد. امیدوارم نیروهای انتظامی نیز با برخورد فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر مطلوب با مردم برخورد کنند نه با رفتار‌های تند و خشن که هیچ نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

او ادامه ارتباط میان شکست تفکر تندرو را مسبب تصمیم‌های فرا قانونی‌ در حوزه نظامی و انتظامی دانست و تصریح کرد: فشار آنها برای ایجاد فضای رعب و وحشت در میان مردم به واسطه شکست آنها در انتخابات بوده است. تندرو‌ها با چنین بزنامه‌هایی به دنبال کاهش نشاط اجتماعی و ضربه زدن به سرمایه‌های اجتماعی هستند، چراکه به دنبال آن مشارکت حدکثری سرمایه‌های اجتماعی در انتخابات دور دوم آسیب خواهد دید. هرچه مشارکت مردم کمتر باشد این طیف رای بیشتری خواهند داشت و نتیجه آسیب‌رسانی به نشاط مردم، به نفع جریان تندرو خواهد بود.

پیرموذن افزود: هم این مجلس و هم مجلس آتی باید صدای ملت را در انتخاب این لیست‌های امید انعکاس دهد و به مطالبات ملت و خواست آحاد مردم بها بدهند چراکه خواست واقعی ملت مدار رفتار مسئولان بر مبنای قانون است.

این نماینده مجلس نهم مسئله ردصلاحیت منتخب سوم مردم اصفهان مثالی برای رفتارهای فراقانونی خواند و افزود: مینو خالقی اگر مشکلی هم داشت، باید در حیطه مجلس تحت عنوان اعتبارنامه‌ها مورد بررسی نمایندگان مردم قرار می‌گرفت.

وی اضافه کرد: این مساله به علاوه مساله و نامحسوس اخلاقی باید در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد. این رفتار‌های فرا قانونی باید از کشور جمع شود.

پیر موذن با بیان اینکه دولت برآمده از آرای ملت باید پاسخگو باشد تصریح کرد علیرغم اینکه این دولت کاربلد است و توفیق‌های گسترده‌ای را در دیپلماسی و سیاست خارجی و اقتصاد داشته و علی رغم دستیابی به توفیق‌های فرهنگی، با وجود مشکلات ناشی از سودجویی‌های باندی برخی تندرو‌ها، باید پاسخگوی مطالبات ملت عزیر ایران باشد.

او وزیر کشور را به درک عمیق مسئولیت خود بیش از پیش دعوت کرد و گفت: او باید در این خصوص اظهارنظر جدی داشته باشد و در پایان نسبت به مسئولیت‌پذیری مجلس فعلی در خصوص استیضاح وزیر ابراز تردید کرد و گفت: با وجود اظهارنظر اخیر آقای مطهری درباره استیضاح وزیر در صورت عدم رسیدگی به پرونده مینو خالقی، بعید می‌دانم مجلسی که ما می‌شناسیم طرفدار چنین رویکرد‌هایی باشد، اما در مجلس آتی این مساله جز اختیارات نمایندگان ملت ایران است.

اخبار سیاسی - ایلنا

 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده مجلس: مسئولان در برخورد با روس‌ها تغییر مشی بدهند



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست‌های دوگانه روس‌ها در موضوع هسته‌ای ایران خواستار تغییر مشی جدی جمهوری اسلامی ایران درقبال روس‌ها شد.

 

"عوض حیدرپورشهرضائی" نماینده شهرضا، دهاقان و منظریه در گفتگو با خانه ملت در خصوص اظهارات جدید رییس جمهور روسیه مبنی بر اینکه با اعمال تحریم و فشار، ایران را به همکاری ترغیب می کنیم، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای باید علاوه براینکه راه را برای مذاکره و گفتگو باز می گذارد از مواضع قبلی خود عقب نشینی نکند و تحت تاثیر فشارهای کشورهای غربی قرار نگیرد.

وی با اشاره به سیاست‌های دوگانه روسیه در برخورد با ز گفت: رابطه ما با روس‌ها هیچگاه در شرایط مطلوب نبوده است و اگر هم گاهی چراغ سبزی به ما نشان داده‌اند در راستای منافع خودشان بوده است که در نهایت هم به ضرر ما تمام شده است از این‌رو باید مراقب اینگونه رفتارها و برخوردهای دولت روسیه باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان ساخت: این گونه برخوردهای دوگانه از سوی روس‌ها ایجاب می کند مسئولان کشور در برخورد و مراوده با روس‌ها تغییر مشی جدی داشته باشند چرا که روس‌ها بارها ثابت کرده‌اند برای حفظ منافع خود ایران را هم قربانی می کنند.../عصر ایران