اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نماینده مجلس: دادگاه سران فتنه را علنی برگزار کنید



 

نماینده مجلس: دادگاه سران فتنه را علنی برگزار کنید

 

 

نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساوه در سخنانی خواستار برگزاری دادگاه علنی برای سران فتنه شد.

 

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسین اسلامی در اجتماع نمازگزاران ساوه‌ای در مسجد انقلاب این شهر افزود‌: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی بر كسی پوشیده نیست كه عظمت شهدای ما از اول انقلاب تاكنون، انقلاب ما و رشد و پیشرفت ما تمام دنیا را به تعجب و حیرت واداشته است و ملت‌های مسلمان دیگر كشورها نیز با نگاه به انقلاب اسلامی ایران قیام كردند و دیكتاتورهای زمان خود را سرنگون کردند.

وی با بیان اینكه رمز موفقیت ایرانی‌ها، جمهوری اسلامی بودنشان است، گفت: با پیدایش انقلاب اسلامی طاغیان و یاغیان را شكستیم تا استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی را برای مردم هدیه کنیم.

وی با اشاره به اینكه جمهوری اسلامی ایران با رای مردم شكل گرفته است، ادامه داد: در نظامی كه با پشتوانه مردم شكل گرفته است و طلایه‌دار حریت و آزادی در جهان است، عده‌ای از اراذل و اوباش در 25 بهمن به خیابان‌ها ریختند تا به این نظام دینی و مرم سالاری خدشه وارد كنند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با اشاره به صدور اطلاعیه كروبی و موسوی در خصوص تجمع 25 بهمن، اظهار داشت: كروبی و موسوی به عنوان سران فتنه در‌صدد خدشه‌دار کردن غرور ملی و حیثیت نظام هستند و ما نمایندگان مجلس از قوه قضائیه خواستار برگزاری دادگاه علنی سران فتنه هستیم و با دادگاه پنهانی نیز موافق نیستیم كه البته دادستان كل كشور به نمایندگان مجلس قول داده تا اخبار خوبی را در هفته آینده در خصوص محاكمه فتنه گران اعلام کند.

اسلامی با بیان اینكه شركت كنندگان در راهپیمایی 25 بهمن ماه علیه فقیه زمان و مجتهد عادل جامع الشرایط شعار دادند، افزود: رافت اسلامی و نگاه رحیمانه به سران فتنه و حامیان آنها باعث شد وحدت و عزت اسلامی خدشه‌دارد شود و اگر كسی در نظام اسلامی از این فتنه گران حمایت كند از جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی عملكرد سران فتنه را باعث بهره‌برداری بیگانگان و خوراك تبلیغی ماهواره‌ها ذكر كرد و افزود: افتخار نظام اسلامی این است كه در راس آن ولی فقیه وجود دارد و ما مفتخریم كه مقام معظم رهبری به عنوان سكاندار و رهبر نظام، امروز نه تنها كشور اسلامی بلكه تمام كشورهای اسلامی و مسلمانان دنیا را رهبری می‌كند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب منطقه ویژه اقتصادی برای شهرستان‌های ساوه و زرندیه، اظهار داشت: ساوه در حال توسعه و پیشرفت است و از بركات دولت این است كه منطقه ویژه اقتصادی برای ساوه را محقق کرد و از طرفی نیز با انتقال بخشی از گمرك كشور به این شهر شاهد رشد اقتصادی و توسعه روز افزون ساوه خواهیم بود.../ایسنا


ویدیو مرتبط :
خواندن شعری از ایرج میرزا توسط نماینده مجلس در صحن علنی مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: فتنه جدیدی در راه است/پایان جلسه علنی/باهنر: خارج از مجلس با وزرا جلسه نگذارید



نماینده موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: نجفی در ستاد کروبی سمتی نداشته است/ فتنه جدیدی در راه است

محمدقسیم عثمانی و ملامحمد زارعی در موافقت با محمدعلی نجفی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نطق کردند.

به گزارش خبرآنلاین؛ محمد قسیم عثمانی پیش از شروع دفاعیه اش از نجفی گفت: فتنه جدیدی در راه است و فتنه جدید این است که مجلس را در مقابل ملت قرار دهد. این مجلس عاقل و معتدل ما در این گام نخواهد افتاد و با رای و اراده مردم همراهی خواهد کرد.

او در پاسخ به مخالفی که نجفی را یکی از اعضای ستاد سران فتنه می دانست گفت: هر کس در جریان فتنه بوده باشد نه آقای روحانی وارد کابینه می کند و نه مجلس به انها رای خواهد داد. این جریان های انحرافی است که می خواهند یک فاصله ایجاد کنند و قطعا با هوشیاری در نمایندگان این اتفاق نخواهد افتاد.

نماینده بوکان در مجلس دفاعیه اش را چنین شروع کرد: آموزش و پرورش مهمترین وزارت خانه ماست. بذر فرهنگ در آموزش و پرورش کاشته می شود. دانش آموزان مسیر اینده شان را در اموزش و پرورش انتخاب می کنند. آموزش و پرورش محصولی را عرضه می کند که مواد اولیه و ورودی دانشگاه های ماست. بنا به گفته بنیان گذار جمهوری اسلامی مدارس کارخاخه آدم سازی هستند.

او گفت: اگر آموزش و پرورش اصلاح شود،‌ جامعه اصلاح می شود. ما درباره وزیر برای چنین وزارتخانه ای حرف می زنیم. درباره این وزارتخانه باید چه تدبیری بیندیشیم؟ اولا که دولت و مجلس نه در شعار و بلکه در عمل باید اهیمت آن را درک کنند.

عثمانی گفت: آموزش و پرورش از سد ساختن و انرژی هسته ای مهمتر است. اگر اموزش و پرورش را تقویت نکنیم در آینده چگونه دکتر روحانی ها، دکتر لاریجانی ها و ... به مردم خدمت کنند؟ مدیریت آموزش و پرورش باید یک مدیریت کارآمد و آینده نگر باشد. در مورد اموزش و پرورش نمی شود امروز را دید. کار آموزش و پرورش کار زیربنایی و ریشه ای است.

او به رضایتمندی فرهنگیان از دوره وزارت نجفی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اگر امروز رضایت مندی از نجفی در قاطبه فرهنگیان وجود دارد. نشان از کارنامه ایشان در سالهای دور است. باید کاری کنیم ببینیم چه کسی شرایط معلم شدن را دارد و دوم اینکه چه کسی را باید معلم نگه داشت. معلم شدن آسان است اما معلمی کردن و معلم ماندن سخت است. نجفی برای اینکه چه کسی باید معلم بماند و معلمی کند،‌ برنامه دارد.

عثمانی در پاسخ به مخالف نخست نجفی گفت: برخی از دوستان همه نقاط قوت که نجفی دارد را به عنوان ابهام ذکر کردند. در ۸ سال گذشته درباره معیشت معلمان کسی حرف نزده است. اما امروز دراین اینباره حرف می زنند. سال گذشته زندگی معلمان در کجا بود. بیشترین فشار را متحمل شدند

او گفت: تنها وزیری که در بین فرهنگیان جایگاه دارد بعد از شهید رجایی، نجفی است. دهها پیامک برای ما آمده که از ایشان حمایت کنید. ما به خاطر جامعه وظیفه داریم از ایشان حمایت کنیم. اندازه شاخص های دوره مدیریت ایشان قابل مقایسه با قبل و بعدش نیست.

عثمانی گفت: معلم وقتی توانست بگوید من معلم هستم که معیشتش درست شد. اگر به معیشت معلم نرسیم نباید انتظار داشت جانفشانی کندمعلم دغدغه بچه خودش را نباید داشته باشد تا دغدغه بچه های مردم را داشته باشد.

او گفت: کمک به نجفی کمک به نظام و آموزش و پرورش است. من از آقای نجفی می خواهم همانطور که نگذاشت آموزش و پرورش در دوره قبل سیاسی شود اجاره ندهید گروه هایی به اسم اصلاح طلب و اصولگرا وارد آموزش و پرورش بشود.

در ادامه جلسه ملامحمد زارعی به عنوان یکی دیگر از موافقان نجفی پشت تریبون گفت: سخن گفتن در مورد شخصیت آقای نجفی کار سختی است. مقطع وزارت ایشان به یادماندی و نورانی است. به همین دلیل فرهنگیان درخواست داشتند با قاطعیت از نجفی حمایت کنیم.

او با بیان برخی از دستاوردهای دوره تجفی را چنین بیان کرد: موضوعات تربیتی در دوره ایشان پررنگ شد. ایشان به دلیل توجه به قرآن در مدارس به عنوان خادم القرآن شناخته شد. توجه به توسعه مراکز اموزش فنی و حرفه ای در مراکز محروم بود. این مراکز رشد ۱۸ برابری داشت. افزایش بی سابقه درآمد فرهنگیان و افزایش ۲۰۶ درصدی مراکز درمانی فرهنگیان و ایجاد صندوق رفاه فرهنگیان، تصویب قانون شوراهای اموزش و پرور ش و پیگیری برای تصویب این قانون و بخشی از اختیارات را به استان ها دادن و مانند اینها از دستاوردهای ایشان بوده است.

 زارعی همچنین گفت: آقای نجفی در ستاد آقای کروبی هیچ سمتی نداشتند. بلکه به دلیل شخصیتشان نقش تعدیل کننده را داشتند و خیلی از مسایل را کنترل کرد این یک اتهام هست. در شرایطی که مردم به شعارهای این دولت رای داده اند و رصد می کنند این مجلس را حق این است که با حسن نیت و تعامل این رای گیری اتفاق بیفتد و این شرایط برزخی برداشته شود.

جلسه علنی مجلس پایان یافت
جلسه علنی مجلس در نوبت عصر دقایقی قبل پایان یافت.
به گزارش فارس، جلسه علنی مجلس در نوبت عصر دقایقی قبل با اعلام محمدرضا باهنر که در غیاب لاریجانی اداره جلسه را برعهده داشت، پایان یافت.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

چه در منزل، چه در هتل ، چه در باشگاه
باهنر: خارج از مجلس با وزرا جلسه نگذارید/ مجلس به اندازه کافی جا دارد

نایب رئیس دوم مجلس خطاب به وزرای پیشنهادی و همه نمایندگان مجلس، گفت: جلسات بیرون از مجلس را تعطیل کنید، اگر لازم است نشستی بین نمایندگان و وزرای پیشنهادی برگزار شود، مجلس به اندازه کافی فضا دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که ساعتی از جلسه علنی عصر امروز خانه ملت را برعهده داشت، پس از پایان صحن علنی و به صدا درآوردن زنگ پایان جلسه، در سخنان کوتاهی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: ما طی یک هفته گذشته نشست‌ها و جلسات زیادی با وزرای پیشنهادی آقای رئیس‌جمهور داشتیم. چه در مجلس و دفتر کار نمایندگان ملت یا کمیسیون‌های پارلمان و چه در خارج از خانه ملت و در مکان‌های مختلف.

وی افزود: امروز هیئت رئیسه رفت و آمدها به مجلس را محدود کرد تا نظم و انضباط بیشتری در خانه ملت حاکم شود، اما یک خواهشی از نمایندگان مجلس دارم، اینکه اگر محبت کنند هم نمایندگان مجلس هم وزرای پیشنهادی، جلسات بیرون از مجلس را تعطیل کنند، چه در منزل، چه در هتل و چه در باشگاه یا در مکان‌های دیگر باشد و چه این جلسات توسط نمایندگان مجلس، وزرای پیشنهادی و چه از سوی شخص ثالثی برگزار شود.

نایب رئیس دوم مجلس خاطر نشان کرد: پارلمان به اندازه کافی فضا برای تشکیل چنین جلساتی دارد، وقت هم وجود دارد، الحمدالله مجلس 24 ساعته است، اگر لازم بود جلساتی بین نمایندگان مجلس و وزرای پیشنهادی تشکیل شود، این جلسات را داخل مجلس برگزار کنید و بیرون و خارج از مجلس دیگر جلسه نگذارید./
خبرآنلاین/فارس