اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نماینده تهران خطاب به احمدی‌نژاد: نکند اعتقاد دارید بخشی از «ظهور» اتفاق افتاده است؟



نماینده تهران خطاب به احمدی‌نژاد: نکند اعتقاد دارید بخشی از «ظهور» اتفاق افتاده است؟/ نماینده بناب: آقای احمدینژاد شجاعت عذرخواهی از مردم را دارید؟

 نمایندگان در نطقهای امروز خود به اختلاف نظرهای اصولگرایان، القابی که برای افراد از سوی رئیس جمهور به کار برده میشود و نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و ... انتقاد کردند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش خبرآنلاین، مجتبی رحماندوست نماینده تهران در نطق میان‌دستور خود خطاب به دو فراکسیون سیاسی مجلس گفت: از این دو فراکسیون می‌خواهم با برگزاری جلسات مشترک در سطح هیات‌رئیسه مانع از دورتر شدن از هم و مانع از تعمیق دوگانگی در مجلس شوند. چرا که اگر بر اثر این اختلافات دودی به چشم انقلاب و مردم انقلابی ایران برود، بزرگان دو جناح سیاسی در پیشگاه خداوند متعال مسئول هستند

.وی خطاب به اصولگرایان گفت: آیا از این مسأله نگران نیستید که با اختلافات اصولگرایان بر سر کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری، اتحاد شوم فساد، فتنه، انحراف و ضدانقلاب به پیروزی برسد؟نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدارهای اخیر خود مخاطبان را از به کار بردن القابی برای ایشان که ویژه اولیاء‌الله است منع کردند. من از آقای رئیس‌جمهور می‌خواهم که از به کار بردن القابی که بعضی از آنها شاید مناسب امام عصر (ع) باشد در مورد برخی افراد خودداری کنند. نکند معتقدند مقداری از ظهور اتفاق افتاده است؟!

وی تاکید کرد: از رئیس جمهور تقاضا دارم در برابر ولایتمداری و رهبری خضوع داشته باشد و در استفاده از القاب برای ایشان رعایت تمامی جوانب در نظر گرفته شود.

به بهانه پرداخت 45 هزار و 500 تومان به یک جیب مردم عملاً چند برابر آن از جیب دیگر مردم برداشت می‌شود

عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور در نطق میان دستور خود، توجه به منویات رهبری را ضروری دانست و گفت: وظیفه مجلس پرداختن به قوانین بازگشای زندگی مردم و پرهیز از حاشیه‌سازی‌های سیاسی و جدال خودمانی است.

چرا که چالش‌ها و تعارضات در درون قوای نظام در مقابله با یکدیگر، آستانه مقاومت نظام در برابر هجوم نظام سلطه را کاهش می‌دهد.وی تصریح کرد: اشتغال به دعواهای بی‌ثمر که گاهگاهی به چهره‌خراشی و یقه‌درانی سران قوا از همدیگر مبدل می‌شود، برخلاف خواسته‌های مردم و نظام مردم سالاری دینی است.

فیاضی با بیان اینکه نام مجلس را از این جهت خانه ملت گفتند که امنیت در ذیل آن تحقق یابد، اظهار داشت: وظیفه ما نمایندگان شنیدن صدای مردم و تدبیر برای پاسخگویی به هنگام و بایسته آن است.وی همچنین در ادامه از سیاست‌‌های بانکی انتقاد کرد و گفت: بانک‌ها امروز خاصیتی برای مردم ندارند و روز به روز با سپرده سپرده‌گذارانی که از تولید می‌گریزند، عمارت‌های خود را بلندتر می‌کنند. باید قوانینی برای مقابله با زمین‌خواران بزرگی که در حوزه انتخابیه بنده نیز منابع طبیعی را آشکارا به کام خود فرو می‌برند تنظیم شود. برخورد با سرکشان و گردن کلفتان و بدهکاران بانکی که سرمایه مملکت را در ناکجا ‌آباد برای هوس‌های نامشروعشان هزینه کرده‌اند، از مسائل مهم کشور است و مجلس باید در چنین موضوعاتی شجاعانه عمل کند.فیاضی با بیان اینکه برخی گمان می‌کنند با داد و فریاد و توهین به این و آن، مدرس می‌شوند، افزود: اما مدرس با داد و فریاد جاودانه نشد.

بلکه آن چیز که مدرس را به آزادگی در تاریخ معروف کرده است، تفکر مبتنی بر زهد و پارسایی و دوری از تعلقات مادی خود بوده است.نماینده مردم نور در مجلس در پایان طرح اصلاح قانون انتخابات را مورد نقد قرار داد و گفت: اصلاح قانون انتخابات برای مردم نان نمی‌شود. البته برای کسانی که از فراسوی مجلس آن را پی می‌گیرند نیز، نامی نمی‌شود.

هشدار به جریانی که از حلم ولی فقیه برای به کرسی نشاندن سلایق خود استفاده می کنند

محمد باقری بنابی نماینده مردم بناب دیگر ناطق امروز مجلس بود. وی با بیان اینکه مترقی‌ترین بخش قانون اساسی، اصل 110 است و مشروعیت الهی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از این اصل که مربوط به نظریه ولایت فقیه است، بر‌می‌خیزد، گفت: نظریه ولایت فقیه از پشتوانه مستحکمی برخوردار است و همانگونه که امام (ره) فرمودند تصور ولایت فقیه سبب تثبیت آن است. واضح است که در غیبت معصوم تنها نمونه قابل تمسک برای ولایت بر مسلمین، فقیه جامع‌الشرایط است. در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فصل‌الخطاب در مسائل اختلافی میان قوا، فرمایشات مقام معظم رهبری است.

باقری ادامه داد: ‌برخی گروه‌ها و افراد در سخنرانی‌ها و نشریات به ویژه در سال‌های اخیر مطالبی را در خصوص استنباط‌های خود از فرمایشات مقام معظم رهبری مطرح می‌کنند که گاها با عدم توجه به همه جوانب، آن را به عنوان تحلیل و تفسیر بیانات مد نظر مقام معظم رهبری مطرح می‌کنند و با سوء‌استفاده از حلم پیامبرگونه ایشان از قداست و محبوبیت نام ولایت برای به کرسی نشاندن سلایق، علایق خود می‌کاهند. این جریان و ادامه آن به ضرر امروز و فردای نظام ما است.

باقری در ادامه با بیان اینکه قانون هدفمندی در مسیر اجرا دچار انحراف شد، خطاب به رییس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور! آیا می‌دانید که عدم اجرای صحیح این قانون چه قدر نقدینگی را در جامعه افزایش داده و موجب تورم بیش از حد انتظار شده است؟، آیا می‌دانید عدم اجرای این قانون موجب رکود تولید و ورشکستگی واحده‌های تولیدی شده است؟، آیا می‌دانید به خاطر پرداخت بیش از حد یارانه‌های نقدی کارهای عمرانی کشور دچار رکورد شده است؟ آیا می‌دانید وضعیت اکثر کارکنان دولت از جمله معلمان و کارگران به علت تورم و گرانی‌های بی‌دلیل چگونه است؟

نماینده بناب در مجلس اضافه کرد: آیا می‌دانید به بهانه پرداخت 45 هزار و 500 تومان به یک جیب مردم، عملاً چند برابر آن از جیب دیگر مردم برداشت می‌شود؟، آیا واقعاً معتقدید که با این نحو اجرای قانون، شکاف طبقاتی را کم کرده‌اید؟، آیا می‌توانید با شهامت و شجاعت از اشتباهاتی که مرتکب شده‌اید و قانون هدفمندی یارانه‌ها را از مسیر اصلی منحرف کرده‌اید، از مردم عذرخواهی کنید؟، آیا جرأت این اقدام صادقانه را دارید؟/خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
خطاب به جلیلی(نکند شما هم مانند احمدی نژد شوی).

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده مجلس:به فلاکت اقتصادی افتاده‌ایم، باید احمدی‌نژاد را استیضاح کنیم/ وای بر ما که به شما رأی دادیم



نماینده مجلس در نطق میان دستور اعلام کرد:

به فلاکت اقتصادی افتاده‌ایم، باید احمدی‌نژاد را استیضاح کنیم/ وای بر ما که به شما رأی دادیم

از روزی که احمدی‌نژاد رئیس جمهور شد نقدینگی کشور از ۴۰ هزار میلیارد به بالای ۴۰۰ هزار میلیارد رسیده در حالی که خاتمی نقدینگی ۲۰ هزار میلیارد تومانی را تحویل و آن را به ۴۰ هزار میلیارد رساند همچنین هاشمی نیز نقدینگی ۵۶۰۰ میلیارد تومانی را به ۲۰ هزار میلیارد رسانید.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

انتخاب: نماینده مردم شهرضا و دهاقان در واکنش به صحبت‌های نشست خبری احمدی‌نژاد،با بیان اینکه رئیس جمهور باید استیضاح شود، گفت: رئیس جمهور در حالی که شفاف به مجلس و مردم دروغ می‌گوید به دنبال تسویه حساب سیاسی است.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب، عوض حیدرپور شهرضایی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۶ مهر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به هفته نیروی انتظامی و هفته دامپزشکی گفت: به طور قطع برقراری امنیت غذایی و جسمی در کشور بر عهده این دو دستگاه است لذا از خدمات ارزنده این عزیزان تشکر می‌کنم.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس نهم  در ادامه با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور در نشست خبری خود گفت: ابلاغیه‌ای یک صفحه‌ای از سوی رئیس جمهور منتشر شده مبنی بر این که مسئولان اجرایی لازم نیست هیچ هماهنگی با نمایندگان انجام دهند؛ این دستور صحیح نیست.

رئیس جمهور حتما به یاد داشته باشند که نمایندگان مجلس منتخب کل ملت ایران هستند و وظیفه دارند آنچه را که به صلاح مردم و مملکت نیست از پشت تریبون اعلام کنند.

وی با یادآوری این که رئیس جمهور در نشست خبری خود اعلام کردند که وقت تسویه حساب سیاسی نیست تصریح کرد: خیلی دردناک است که رئیس جمهور در صحبت‌های خود به مجلس، رئیس مجلس، نمایندگان ملت، سپاه و قوه قضائیه بتوپد؛ آقای رئیس جمهور ما تسویه حساب سیاسی می‌کنیم یا جنابعالی.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با اشاره به خدمات نیروی انتظامی گفت: برخورد با مسائل ارز و اقتصاد حضور ویژه در بازار نیست بلکه باید در این زمینه از ریاضی، عقل، خرد و ماشین حساب می‌توان در برخورد با مساله ارز استفاده کرد.

وی با اشاره به لغو استیضاح وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: باید وزیر اقتصاد و رئیس جمهور استیضاح شوند و رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با شرایط پیش آمده به نمایندگان مجلس واضح پاسخ دهد.

حیدرپور شهرضایی ضمن اظهار نگرانی از وضعیت معیشتی مردم گفت: در حوزه‌های انتخابیه مردم نسبت به شرایط بد معیشتی پیش آمده اظهار نگرانی می‌کند.

وی با بیان این پرسش که طی دو سال گذشته چه بلایی سر ارز کشور آمده است، نقدینگی کشور را لجام گسیخته دانست و افزود: از روزی که آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور شد نقدینگی کشور از ۴۰ هزار میلیارد تومان به بالای ۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است در حالی که دولت آقای خاتمی نقدینگی ۲۰ هزار میلیارد تومانی را تحویل و آن را به ۴۰ هزار میلیارد تومان رساند همچنین هاشمی رفسنجانی نیز نقدینگی ۵۶۰۰ میلیارد تومانی را به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسانید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که رئیس جمهور شفاف به مردم مجلس دروغ می‌گوید، گفت: طی هفت سال  نقدینگی در دوران آقای احمدی‌نژاد ۱۰ برابر شده اما مسلم است که تورم و رکود درست کرده است.

وی با تاکید بر این که رئیس جمهور و وزرای اقتصادی باید هر چه سریعتر نرخ ارز را به طور صریح و شفاف به مردم اعلام کنند، گفت: در قانون بودجه سال جاری نرخ ارز ۱۲۲۶ تومان اعلام شد اما تدبیر دولت نرخ ارز را به ۳۰۰۰ تومان رساند.

حیدرپور با اشاره به این که از این پس با اقدامات دولت نرخ ارز و دلار در دست سوداگران قرار گرفته است، گفت: با این شرایط هر اندازه که ارز وارد بازار کنیم سوداگران به مانند جاروبرقی ارز را جمع‌آوری می‌کنند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان با بیان این پیشنهاد که طرح دو فوریتی مبنی بر این که مشروح مذاکرات دولت در یک روزنامه رسمی چاپ شود و مردم بدانند که در هیات دولت چه تصمیماتی برای آنان گرفته می‌شود، به تصویب برسد از دچار شدن به فلاکت اقتصادی خبر داد و افزود: شاخص فلاکت اقتصادی در دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد دو برابر شده است این در حالی است که این شاخص در زمان دولت اصلاحات به یک و نیم برابردولت هاشمی رفسنجانی رسید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خطاب به احمدی‌نژاد اعلام کرد: مردم پای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایستاده‌اند بنابراین با دوران ریاست جمهوری احمد‌ی‌نژاد جمهوری اسلامی تمام نمی‌شود چرا که از حمایت مردم برخوردار است./انتخاب