اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نماینده آژانس درایران مقررات مربوط به بازرسی ها را نقض كرد



 

 

نماینده آژانس درایران مقررات مربوط به بازرسی ها را نقض كرد

احمدی نژاد در گفت و گو با شبكه خبری ای بی سی آمریكا:

نماینده آژانس درایران مقررات مربوط به بازرسی ها را نقض كرد/ سكینه محمدی به سنگسار محكوم نشده است

نیویورك - رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی در پرونده ایران قانون را رعایت نكرد و نماینده آژانس مقررات مربوط به بازرسی ها را نقض كرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، آقای محمود احمدی نژاد در بدو ورود به نیویورك در مصاحبه اختصاصی با شبكه ای بی اس امریكا كه در محل اقامت رییس جمهور صورت گرفت، در پاسخ به سووالی درباره گزارش اخیر آژانس و اخراج ماموران آن افزود: اگر مامور آژانس از وظایف خود تخطی كند اسناسنامه این اجازه را داده است تا حضور مامور متخلف ممنوع شود.

وی با بیان اینكه ایران به همه قوانین آژانس احترام گذاشته و همه فعالیت ها بادوربین ها كنترل می شود، گفت : حتی جابه جایی مواد در بحث های هسته ای ایران پس از توزین بررسی می شود و این كنترل ها جاب هیچ شك و شبهه ای را باقی نمی گذارد.

احمدی نژاد با اشاره به اینكه ماموران آژانس با انتشار اطلاعات هسته ای ایران تخلف كردند، افزود : ماموران گزارش های خلاف واقع منتشر كردند تا جایی كه و موجب سیاسی شدن پرونده ایران شد.

رییس جمهور كشورمان با بیان اینكه آژانس در گزارش اخیر خود به هیچ بندی استناد نمی كند و فقط به دنبال كلی گویی است گفت : اظهارات مدیر كل آژانس باید قانونی و مستند باشد .

وی افزود : بسیاری از كشورها از جمله آمریكا فعالیت غیر صلح آمیز هسته ای دارند ولی هیچ رفت و آمد و گزارشی در این باره داده نمی شود.

احمدی نژاد تاكید كرد: آژانس اعتبار خودرا با اعمال نفوذها و گزارش های ناعادلانه مخدوش كرده است .

** تحریم ها اهمیتی برای ملت ایران ندارد

وی در پاسخ به سووالی درباره تحریم ها نیز گفت : این تحریم ها برای ملت ایران اهمیتی ندارد زیرا آنان بیشتر خود را تحریم كردند و این كار ، اقدامی غیرعادلانه در معادلات جهانی است.

رییس جمهور كشورمان همچنین با تاكید بر اینكه آنان به ملت ایران جفا و توهین كرده اند ، گفت: یقین داریم كه پیشرفت اقتصادی ایران، با این تصمیم غلط آنان بیشتر خواهد شد، زیرا مردم ایران به خوبی می داند چگونه تهدیدها را به فرصت تبدیل كند.

آقای احمدی نژاد تصریح كرد وقتی اروپایی ها رابطه خود را قطع می كنند، این اروپایی ها هستند كه ضرر می كنند زیرا ما سی سال است كه بخوبی یاد گرفته ایم چگونه نیازهای خود را رفع كنیم.

وی با بیان اینكه نود و پنج درصد اقتصاد ایران در داخل تولید و مصرف می شود و تنها بخش ناچیزی از آن نیاز به مبادلات دارد، تصریح كرد: این چه روشی است كه عده ای برای اداره دنیا، هرجا كه احساس ضعف و كمبود می كنند، قلدرانه و با توسل به زور، از اختیاراتی مانند وتو استفاده می كنند.

آقای احمدی نژاد گفت: آنان باید بدانند دوره این روش ها به پایان رسیده است، زیرا ملت ایران زیر بار هیچ حرف یا عمل غیر منطقی نمی رود.

وی افزود: آنها اگر فكر می كنند این اقدامات می توانند در مسیر پیشرفت ملت ایران اثر منفی بگذارند، حتما در اشتباهند.

** سكینه محمدی به سنگسار محكوم نشده است

رییس جمهور كشورمان در ادامه این مصاحبه خبری در پاسخ به سئوالی درباره پرونده سكینه محمدی آشتیانی نیز گفت: چرا موضوع یك ایرانی به این میزان برای مسوولان آمریكایی مهم می شود این خانم به هیچ وجه به سنگسار محكوم نشده است، خبری كه در رسانه های آمریكایی منتشر شده كاملاً جعلی است و این تاثیر همان چیزی است كه متاسفانه دولتمردان آمریكایی به دنبال خبر منفی و غیر واقعی از ایران هستند.

آقای احمدی نژاد با بیان اینكه پرونده این خانم در دستگاه قضایی كشور در حال پیگیری است ، تصریح كرد: اگر این فرد محكوم هم شده باشد، می تواند با اعتراض، مراحل چهارگانه تجدید نظر خواهی را طی كند، بنابراین وقتی حكمی صادر نشده است، چطور می تواند، انتشار خبر سنگسار واقعی باشد.

وی افزود: یك شخص در آلمان با انتشار خبرهای كذب در این باره، سروصدایی ایجاد كرد و این موضوعی بر علیه ایران شد.

آقای احمدی نژاد این قبیل برخوردهای غیرواقعی را غلط و حساسیت نابجا به آن را نیز اشتباه خواند و گفت: در مقابل كسانی كه در عراق یك میلیون نفر و در افغانستان بیش از یكصد هزار نفر را كشتند، امروز طرفدار خانمی شده اند كه بر اساس خبر جعلی، طرفدار حقوق بشر می شود.

وی با بیان اینكه این روشها در این دوره شكست خورده است، تاكید كرد: ما به روش های دولت آمریكا در افغانستان در عراق مخالف و معترض هستیم.

رییس جمهور كشورمان در بخش دیگری از این مصاحبه خبری گفت: ما در دولت حتی علاقه مند نیستم تا یك نفر مجازات و حتی تنبیه شود ولی در آمریكا افراد به راحتی با سم و وسایل الكترویكی مجازات و كشته می شوند.

وی افزود : در ایران قوه قضاییه مستقل و زیر نظر دولت نیست.

** اگر قرار بود پرونده ای تشكیل شود، پارسال تشكیل می شد

آقای احمدی نژاد در ادامه در پاسخ به سووالی درباره تشكیل پرونده برای موسوی و كروبی در ایران گفت : اگر درباره این افراد قرار بود پرونده ای تشكیل شود باید این كار پارسال انجام می شد بنابراین آنها هم آزاد هستند البته تخلف هایی را مرتكب شدند كه باید دراین باره قوه قضاییه اظهار نظر كند و ما دخالت نمی كنیم .

وی افزود : این افراد رقبای من در دوره انتخابات هستند و نشریه و سایت هایی در اختیار دارند كه مدام از طریق آنها اطلاع رسانی می كنند.

** دیدگاه ضد یهود نداریم

رییس جمهور كشورمان در پاسخ به سووالی درخصوص اظهارت اخیر فیدل كاسترو گفت : ما هیچ گاه دیدگاه ضد یهود نداریم زیرا افراد بسیاری از این اقلیت ها در ایران زندگی می كنند و ما فقط درباره هولوكاست دو سووال مطرح كردیم و هیچ گاه از كسی پاسخی نشندیم .

وی افزود : اینكه در این باره كسی اظهار نظری كرده برای ما مهم نیست زیرا مردم ایران دیدگاه نژادی هیچ زمانی نداشته و امروز بدترین نژاد پرستی در فلسطین اتفاق افتاده تا جایی كه رسماً اعلام می كنند كه ما نژاد برتر هستیم و ما معتقدیم كه آنها یهودی نیستند و فقط به دنبال آواره كردن بیش از یك میلیون نفر هستند.

** ایران جامعه ای چند صدایی است

رییس جمهور كشورمان در پاسخ به سووالی درباره مسائل داخلی ایران نیز گفت: ملت رشید ایران در سی سال گذشته با یكدیگر متحد است و این اتحاد در سخنان امام و رهبری همواره متبلور شده است.

وی افزود: ایران جامعه ای آزاد است و هركس حق اظهار نظر دارد، بنابراین جامعه ای چند صدایی است، برخلاف جامعه آمریكا كه به تك صدایی عادت كرده است.

آقای احمدی نژاد همچنین درباره اظهار نظر اخیر وزیر امور خارجه آمریكا درباره امور داخلی ایران نیز گفت: من به این خانم توصیه می كنم قبل از صحبت درباره هر موضوعی، ابتدا مطالعه و پس از فكر كردن، اظهار نظر كند.

وی افزود: بودجه نظامی آمریكا در سال جاری میلادی ، 1003 میلیارد دلار تصویب شده است، در حالیكه این بودجه در ایران از رقم ده میلیارد تومان تجاوز نمی كند.

رییس جمهور كشورمان در ادامه این مطلب تصریح كرد: بودجه نظامی آمریكا با كل بودجه نظامی جهان برابری می كند و این به آن معناست كه تلقی آمریكایی ها از نظامی بودن ایران ، درست نیست.

آقای احمدی نژاد افزود: چگونه می شود ادعا كرد كه در ایران نظامی ها حاكم شده اند در حالیكه در انتخابات اخیر حدود هشتاد و پنج درصد واجدان شرایط ، مشاركت داشتند، آیا همه این افراد نظامی هستند؟

وی تصریح كرد: ادعا مشكلی را حل نمی كند، اگر تفكر جدید در آمریكا آمده است تا دوران بوش را نجات دهد، باید روش قبلی را كنار گذارد و اكنون توضیح دهد كه در افغانستان، عراق و آفریقا چه كار می كند.

** آماده گفت و گو در شرایط عادلانه هستیم

رییس جمهور كشورمان درباره مباحث اخیر در خصوص موضوع گفتگوهای ایران و آمریكا نیز گفت: این من بودم كه از اوباما برای گفتگو دعوت كردم، حتی به وی نامه نوشتم، اما پاسخی دریافت نكردم و حتی اعلام آمادگی كردم برای صبحت با وی در حضور دیگران در سازمان ملل متحد و در تازه ترین اقدام نیز سارا شورد آزاد شد، اما پاسخ چندانی دریافت نشد.

آقای احمدی نژاد در پایان تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی گفت و گو و مذاكره را در شرایط عادلانه دارد...../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
عملکرد پلیس نپال برای نقض مقررات رفت و آمد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرکت نماینده ایران در جلسه توجیهی آژانس



 

 

 

نماینده ایران

 

همزمان با تلاش جدید جامعه بین الملل برای اعمال فشارهای بیشتر بر ایران در ارتباط با برنامه هسته یی اش، نمایندگی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست توجیهی آژانس که چهارشنبه شب برای اعضای شورای حکام برگزار شد، تاکید کرد؛ گزارش یوکیا آمانو مدیرکل جدید درباره برنامه هسته یی ایران و اجرای پادمان ها در جمهوری اسلامی «سنجیده و مبتنی بر واقعیت نیست».

به گزارش ایسنا علی اصغر سلطانیه تنها موضوع جدید در این گزارش را اعلام غنی سازی ۲۰ درصدی در ایران دانست و در عین حال گفت این گزارش «به رغم برخی نقایص یک بار دیگر بر همکاری ایران با آژانس تاکید می کند». اما چهارشنبه هفته گذشته نشست دیگری نیز برگزار شد که ایران باز محور آن بود. در این نشست که در کمیته سنای امریکا برای بررسی بودجه سال ۲۰۱۱ این کشور برگزار شد، هیلاری کلینتون گفت؛ من فکر می کنم ما «پیشرفت زیادی» را در ارتباط با جلب حمایت چینی ها از تشدید تحریم ها (علیه ایران) داشته ایم. به گفته وزیر امور خارجه امریکا ایران در زمینه پذیرش پیشنهادهای دولت باراک اوباما برای تعامل و همچنین ثابت کردن ماهیت صلح آمیز فعالیت های هسته یی اش ناکام بوده و همین امر سبب شده است امریکا و سایر شرکای آن برای اعمال فشار بر تهران به منظور همراهی با خواست بین المللی، تحریم های تازه یی را مد نظر قرار دهند. البته او ادعایی را با عنوان اینکه ایران در تلاش است در انتخابات پارلمانی ماه آینده عراق نفوذ کند نیز مطرح کرد.به گزارش ایلنا در خبری دیگر در این راستا کلینتون و ویلیام برنز معاون سیاسی وزارت خارجه امریکا قرار است برای گفت وگو درباره ایران به برزیل سفر کنند. این سفر با هدف همسو کردن این کشور با غرب صورت می گیرد.در خبری دیگر وزیر خارجه امریکا اعلام کرد ایران در صدر برنامه های وزارت خارجه امریکا قرار دارد.در کنار این اظهارنظرها اولگ روژکف معاون رئیس بخش امنیتی و خلع سلاح وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت؛ مسکو از تحریم هایی که هدف آن نا امن کردن ایران باشد، حمایت نمی کند.در همین حال به گزارش دویچه وله آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در مصاحبه یی با روزنامه فراکفورتر آلگماینه (چاپ پنجشنبه ۲۵ فوریه) گفت؛ «من خواستار آنم که روسیه و چین و البته تا جایی که ممکن است سایر کشورها نیز در مورد ایران مسوولیت پذیری نشان دهند و همکاری کنند.»