اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نماینده‎ای که مرخصی نمی‏رود!



 

 

جهانبخش محبی‎نیا تنها عضو هیات رئیسه است که در تمامی جلسات بررسی لایحه برنامه پنجم در مجلس حضور داشته است. به گزارش خبرآنلاین، وی که تا کنون هیچ غیبتی نداشته همه روزه مسئول قرائت مفادی است که به رای گذاشته می‏شود و گاهی هم به نمایندگان نوبت ارائه تذکر و اخطار می‏دهد. البته مزاح‏های گاه و بیگاه وی با نمایندگان اغلب باعث خنده نمایندگان می‎شود.

محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در خلال ارائه یک پیشنهاد اصلاحی بر لایحه برنامه پنجم، از محبی‏نیا به دلیل آنکه اصلا مرخصی نمی‏رود، تشکر کرد.

وی که به عدم رعایت آیین‏ نامه داخلی مجلس در برخی مواد از بررسی لایحه برنامه پنجم منتقد بود، خطاب به صدر که ریاست جلسه امروز را بر عهده داشت، گفت: یا باید آیین‏نامه داخلی مجلس ملاک عمل هیات رئیسه باشد یا اینکه آیین نامه را ببوسیم و بگذاریم کنار!... / خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
مرخصی احمدی نژاد برای همراهی مشایی برای ثبت نام ریاست جمهوری!/بگو که من مرخصی گرفته ام امروز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی‌نژاد دوباره به مرخصی می‌رود؟



احمدی نژاد,احمدی نژاد دوباره به مرخصی می رود

احمدی‌نژاد دوباره به مرخصی می‌رود؟

همچنانکه اکثریت قریب به اتفاق نامزدهای ریاست جمهوری اعلام کرده بودند بعد از رد صلاحیت به نظر شورای نگهبان احترام می گذارند، در عمل همین رویکرد را در پیش گرفته اند،اما اسنفدیار رحیم مشایی نامزد رد صلاحیت شده انتخابات گفته که خودش جدا و آقای احمدی نژاد به صورت جداگانه پیگیر رد صلاحیت وی خواهند شد. احمدی نژاد پیش تر یک بار برای ثبت نام مشایی مرخصی گرفته است.

بعد از پایان مهلت ده روزه  بررسی صلاحیت ها، بسیاری از نامزدهای رد صلاحیت شده همچنانکه پیش تر گفته بودند تمکین به قانون و احترام به نظر شورای نگهبان را به عنوان مسلک سیاسی خود برگزیدند، تنها نامزدی که اعلام کرد نظر شورای نگهبان را ظلم به خود می داند اسفندیار رحیم مشایی بود.

البته صادق واعظ زاده هم گفته که ضمن تمکین و احترام به شورای نگهبان نسبت به عدم تایید صلاحیت خود،  از راه قانونی اعتراض خود را پیگیری خواهد کرد.

اسفندیار رحیم مشایی رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد و کاندیدای رد صلاحیت شده یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور شب گذشته بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان در پاسخ به این سئوال که واکنش شما در قبال رد صلاحیت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چیست، گفت: من پیش از این درباره این مسئله صحبت کرده ام. من رد صلاحیت خود را ظلم می دانم و حل آن را از طریق مقام معظم رهبری پیگیر خواهم بود.

این کاندیدای رد صلاحیت شده یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: البته من خودم هنوز خبر رد صلاحیت خود را نشنیده‌ام، اما برخی از دوستان به من اطلاع داده‌اند که تلویزیون اسم من را جزو کاندیداهای تایید صلاحیت شده ذکر نکرده است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا رییس جمهور هم در این باره رایزنی خواهد کرد و یا نه افزود: من به صورت جداگانه و آقای احمدی‌نژاد نیز به صورت جداگانه در این باره با رهبری عزیز رایزنی خواهیم کرد.

21 اردیبهشت ماه محمود احمدی نژاد وقتی به همراه اسفندیار رحیم مشایی در وزارت کشور حضور پیدا کرد، در مواجهه با پرسش خبرنگاران که از او پرسیده بودند آیا این حضورش شائبه ورود قوه اجرایی به انتخابات به نفع یک نامزد خاص را ایجاد نمی کند گفته بود که آن روز را مرخصی گرفته است. 

محمود احمدی نژاد در طول ده روزی که شورای نگهبان مشغول بررسی صلاحیت ها بود سه بار سفر خود را لغو کرد که گفته می شد ترجیح داده است در تهران بماند و پیگیر وضعیت صلاحیت مشایی باشد. محمود احمدی نژاد هم گفته که بنده جناب آقای رحیم مشایی را به عنوان فردی مومن، صالح و مفید برای كشور می دانم و با شناخت ویژگی ها و توانمندی هایشان، ایشان را معرفی كردم اما مظلوم واقع شده است او تاکید کرده که این موضوع را از طریق مقام معظم رهبری تا لحظه آخر تعقیب خواهم كرد و امیدوارم مشكل حل شود و البته مشكلی نخواهد بود.

حالا باید دید او که پیش تر برای ثبت نام مشایی در انتخابات یک روز را به مرخصی رفته است آیا بار دیگر برای پیگیری رد صلاحیت مشایی از مرخصی استفاده می کند یا خیر؟

علیرضا زاکانی دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی نیز در بیانیه ای از شورای نگهبان تشکر کرد و نوشت که  «لازم است از حمایتهای بی دریغ خانواده های معزز شهدا و همرزمانم در دوران دفاع مقدس، رزمندگان، جانبازان، آزادگان عزیز و همچنین استادان محترم حوزه و دانشگاه، جوانان، دانشجویان و طلاب انقلابی و نخبگان فرهنگی و سیاسی کشور و به ویژه «جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی» که در این مدت از هیچ کوششی برای حمایت از اینجانب دریغ ننمودند، سپاسگزاری نمایم و امیدوار باشم بدون هیچ کاستی نسبت به تکلیف و وظیفه جدیدی که فراروی مان در تقویت جبهه گفتمانی انقلاب اسلامی و حمایت بی‌دریغ ازنامزدهای پیش گفته است اقدام نماییم».

محمد سعیدی‌کیا دیگر نامزد رد صلاحیت شده نیز گفت: عمیقا بر این باورم که منافع نظام و کشور را با زیر پا گذاشتن قانون و اخلاق به قیمت رئیس جمهور شدن از بین نخواهم برد.

درباره رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی هم، مشاور آیت الله هاشمی واکنش نشان داده است. محمد صادق گفته که  آقای هاشمی همواره در خدمت نظام و انقلاب و همراه امام و رهبری بوده و خواهد بود، ایشان همواره به عنوان امین امام و رهبری در مسئولیت‌های مهم خدمت کرده و اکنون نیز در مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور دارد و لذا در چارچوب مصلحت نظام عمل می‌کند.

صادق اظهار داشته قطعا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نظرشان را در خصوص نظر شورای نگهبان اعلام می‌کنند اما سابقه ایشان نشان داده که در چارچوب قانون و مصالح ملی حرکت می‌کنند.

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با اشاره به سخن حضرت امام(ره)‌ که فرمودند هاشمی زنده است تا نهضت زنده است به کسانی که خود را حامی ایشان می‌خوانند توصیه کرد در مسیر قانون و مسیری که آقای هاشمی حرکت می‌کند، حرکت کنند.

مسعود پزشکیان وزیر بهداشت دولت هاشمی و خاتمی هم از ردصلاحیت شده‌های این دوره از انتخابات است. او درباره رد صلاحیت خود و هاشمی اظهار نظرکرده است. مسعود پزشکیان گفته که بنده از نظر شورای نگهبان تمکین می‌کنم و مشکلی با نظر این شورا ندارم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا هاشمی رفسنجانی نیز به نظر شورای نگهبان تمکین می‌کند، اظهار داشت: طبیعی است که هاشمی رفسنجانی از نظر شورای نگهبان تمکین می‌کند، چرا که با آنها دعوا ندارد.

رئیس ستاد انتخابات حزب مردم سالاری هم درباره رد صلاحیت مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردمسالاری گفته است مصطفی کواکبیان و حزب متبوعش مطیع قانون هستند.

میرزابابا مطهری نژاد گفته است کواکبیان پیش از این گفته بود که به قانون تمکین می‌کند و این کار را هم انجام خواهد داد و براساس قانون عمل خواهد کرد.

وی البته تصریح کرده که ما اعتراضمان را در مسیر قانون دنبال می‌کنیم. از این رو کواکبیان اقدامات غیر قانونی انجام نمی‌دهد./مهر