اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نماز نشسته احمدی‌ نژاد در آخرین نماز جمعه


اقامه آخرین نماز جمعه دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد به صورت نشسته و بر روی صندلی، پلاکاردهایی با مضمون "ما هنوز حامی احمدی‌نژادیم"، جیغ بنفش کودکان بر سر اسرائیل و حملپرچم حزب الله لبنان توسط راهپیمایان از جمله حواشی راهپیمایی روز جهانی قدس امسال بود.

خبرگزاری مهر: اقامه آخرین نماز جمعه دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد به صورت نشسته و بر روی صندلی، پلاکاردهایی با مضمون "ما هنوز حامی احمدی‌نژادیم"، جیغ بنفش کودکان بر سر اسرائیل و حملپرچم حزب الله لبنان توسط راهپیمایان از جمله حواشی راهپیمایی روز جهانی قدس امسال بود.

 راهپیمایی روز جهانی قدس امسال مردم تهران در زیر آفتاب مردادماه، حاشیه های جالبی داشت که به برخی از آنها اشاره می شود:

* محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان در آخرین روز از دوران ریاست جمهوری 8 ساله خود که برای سخنرانی مراسم روز جهانی قدس در نماز جمعه تهران حضور پیدا کرده بود نماز خود را به صورت نشسته و بر روی صندلی خواند.



* پلاکاردهایی با مضمون ما هنوز حامی احمدی نژادیم در دست داشتیم.

* همچنین تصاویر مربوط به دیپلمات های ربوده شده ایرانی در لبنان بسیار زیاد بود و اغلب تظاهرکنندگان پلاکاردهای آن را در دست داشتند.

* برخی پرچم های کوچک ایران را در دست داشتند و گرمای هوای باعث شده بود برخی از راهپیمایان ترجیح دهند از طریق4 پیاده روها و بخش های سایه خیابان مسیر را طی کنند.

* برخی نوشته های انگلیسی مرگ بر آمریکا در دست داشتند و بر روی برخی پلاکاردها نوشته شده بود فلسطین باید آزاد شود.

* حضور پلیس و نیروهای امدادی در میدان انقلاب و اطراف مسیر راهپیمایی چشمگیر بود و تقریباً پس از ساعت 12 ظهر حرتک تظاهرکنندگان به سمت دانشگاه تهران برای برگزاری نماز ظهر آغاز شد.

* ماکتی ساخته شده از قدس نیز در دست برخی مردم مشاهده شد.

* پرچم زرد رنگ حزب الله و پرچم " نصرمن الله و فتح القریب " حجم عمده ای از پرچم‌هایی بود که در دست تظاهرکنندگان قرار داشت.



* در گوشه ای از میدان انقلاب گروهی مشغول گریم صورت کودکان بودند.

* غرفه هایی از سوی کمیته امداد برای حمایت از کودکان بی سرپرست وجود داشت که با ارایه تصویر و مشخصات کودکان در پی جلب مشارکت مردم برای حمایت از این کودکان بودند.

* آتش زدن پرچم اسرائیل بخش دیگری از این مراسم بود که توسط گروهی از زنان انجام شد. آنها همچنین سرودهایی را در حمایت از مقام معظم رهبری سر می دادند.

* پرچم های "السلام علیک یا ابوالفضل" نیز دیده می شد.

* بر پلاکارد بزرگی که توسط گروهی از زنان حمل می شد به نقل از مقام معظم رهبری نوشته بود "آن چه می تواند سرزمین فلسطین را آزاد کند بیداری ملت های مسلمان و بیداری اسلامی است"

* محوطه جلوی تئاتر شهر میزبان مردمی بود  که در برنامه‌ای که برای روز قدس ترتیب داده شده بود حضور داشتند. هنرمندان در این ویژه برنامه به اجرای برنامه‌هایی از جمله خواندن سرودهای انقلابی پرداختند.



* مجری این جنگ با دعوت از کودکان خردسال از آنها خواست که بر سر رژیم صهیونیستی فریاد بکشند که همه کودکان جیغ کشیدند.

* راهپیمایان تهرانی شعارهایی همچون "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند"، " فریاد هر بسیجی مرگ بر آمریکست" و ... سر می‌دادند.



* پرچم‌های آمریکا، انگلیس و اسرائیل در مسیر راهپیمایی روز قدس زیر پای مردم قرار گرفت که روزه‌داران خشمگین ایرانی با آتش کشیدن پرچم اسرائیل انزجار خود را از این رژیم اعلام کردند.

* یکی از شهروندان تهرانی حاضر در راهپیمایی روز قدس در ابتکاری جالب با یک آب‌پاش دستی روی سر راهپیمایان آب می‌ریخت تا تحمل گرمای بی‌سابقه هوا برای آنان کمی آسان‌تر شود.

* تحریم کالاهای صهیونیستی توسط مسلمانان از جمله درخواست‌های تظاهرت‌کنندگان روز قدس بود که این خواسته را با حمل پلاکاردهایی با این عنوان که "بهای گلوله دشمنان خود را نپردازیم" عنوان کردند.

* راهپیمایان عکس‌هایی از امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، تصاویری از مسجد الاقصی و نیز تصاویری از کودکان فلسطینی و جنایات رژیم صهیونیستی در دست داشتند.


ویدیو مرتبط :
دکتر احمدی نژاد و هاشمی در نماز جمعه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین باری که احمدی​نژاد به نماز جمعه رفت کی بود؟



 

 

 

برخی اعضای هیات دولت به عنوان مستمع یا سخنران پیش از خطبه​ها در نماز جمعه حضور می​یابند.

آخرین نمونه از این دست، سخنرانی پیش از خطبه​های وزیر اطلاعات در نماز جمعه دیروز تهران بود که وزرای ارشاد، راه و شهرسازی و معاون اول رئیس​جمهور نیز مستمعان دولتی آن در صف اول نماز جمعه بودند.

با این حال مدت​هاست که رئیس جمهور شخصا در نماز جمعه حضور نیافته است. این در حالی است که پیش از این او حتی اگر سخنران پیش از خطبه​ها هم نبود، گاهی به عنوان مستمع در میان نمازگزاران دیده می​شد.

محمود احمدی نژاد در حالی به غایب یکساله نماز جمعه​های کشور تبدیل شده است که در این مدت از تریبون نماز جمعه نسبت به برخی مواضع شخص وی و یا نزدیکانش در دولت انتقاداتی شده است. از انتقاد به طرح مکتب ایرانی و بی توجهی به اجرای قانون عفاف و حجاب گرفته تا انتقاد به لغو طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه​ها که در نماز جمعه دو هفته پیش سراسر کشور به نقد کشیده شد.

آخرین باری که احمدی​نژاد سخنران پیش از خطبه​های نماز جمعه بود، 22 بهمن ماه سال گذشته بود. البته سخنرانی وی در میدان آزادی برگزار شد و نماز جمعه به امامت آیتالله صدیقی در دانشگاه تهران اقامه شد. اما ستاد اقامه نماز جمعه رئیس​جمهور را سخنران پیش از خطبه​ها معرفی کرد و او هم با تشریح بخشی از برنامه​هایش برای هدفمندی یارانه​ها گفت که مجددا با مردم در اینباره سخن می‌گوید. رئیس​جمهور همچنین خبر داد که «اولین انسان ایرانی تا قبل از سال‌‌١٤٠٠با پرتابگر ساخت ایران به فضا می‌رود».

البته او دو بار در سال 89، در تریبون نماز جمعه تهران حاضر شد. او در 12 شهریور ماه نیز سخنران پیش از خطبه​ها بود و محورسخنانش را تحولات جهانی قرار داد و گفت: «آمریکا و رژیم صهیونیستی با برگزاری مذاکرات سازش بدنبال جنایات جدید هستند» و «امروز دولت‌های آمریکایی و اروپایی قادر به سرپا نگهداشتن خود نیستند».

حضور رئیس​جمهور در نماز جمعه تهران در سال 88 - سال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم- نیز به دو سخنرانی در شهریورماه (6 و 27 شهریورماه) خلاصه می​شود. او در اولین سخنرانی​اش در این دوره زمانی از تاکیدش بر اجرای عدالت سخن گفته و خواستار رای اعتماد مجلس به تمامی کابینه​اش شد و در دومی هم که به مناسبت روز قدس سخنرانی می​کرد، تاکید کرد که مردم منطقه تسلیم رژیم صهیونیستی نخواهند شد...../تحلیل:عصرایران