اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقویان: چرا سربازان را به اجبار به نمازجمعه و دیگر مراسم مذهبی می کشانید؟



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

نقویان خطاب به یزدی‌ها:

مردم کار خالصانه و درست را می فهمند نیاز به سرو صدای دولت نیست

اردکان - خبرگزاری مهر: حجت‌الاسلام نقویان با بیان اینکه مردم یزد روضه باز هستند و در تمامی ایام سال مراسم روضه را برپا می‌دارند گفت: برای مدتی مالتان را در راه‌های واجب‌تر هزینه کنید.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر نقویان، در جمع مردم اردکان در امامزاده میرشمس الحق اظهار داشت: از برکت تمسک و ارادت به خاندان پیامبر مکرم اسلام است که خوشبختانه بیشتر یزدی ها از وضعیت معنوی و مالی خوبی برخوردار هستند.

این واعظ برجسته کشوری عنوان کرد: باید فضایی فراهم شود که مردم و متمولین پول و مالشان را در جاهای مهمتر و حیاتی تر هزینه و وقف کنند.

وی از واقفین و مردم خواست در اموری چون تامین هزینه تحصیل پسران و دختران مسلمان، آموزش و پژوهش، توسعه کتابخانه ها، کمک به درماندگان و فقرای آبرومند و ... وقف کنند.

نقویان اظهار داشت: نباید در ساخت مسجد و حسینیه ها رقابت ایجاد شود و بدون توجه به لزوم احداث، یک بنای مذهبی را راه اندازی کرد بلکه باید دید درد جامعه اسلامی چیست و مشکلات را برطرف کرد.

حجت‌الاسلام نقویان با بیان اینکه مردم یزد روضه باز هستند و در تمامی ایام سال مراسم روضه را برپا می‌دارند گفت: برای مدتی مالتان را در راه‌های واجب‌تر هزینه کنید.

مردم کار خالصانه و درست را می فهمند، نیاز به غوغاسالاری نیست

این معلم اخلاق در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از غوغاسالاری های دولت گفت: در دولت نهم و دهم سروصدا راه انداختند که چنین و چنان کردیم بدون آنکه درک کنند مردم کار خالصانه و درست را می فهمند و می بینند.

نقویان ادامه داد: وظیفه دولت کار عمرانی و سازندگی کشوری است که سرشار از منابع عظیم زیرزمینی است پس توصیه ما این است که درست کار کنید و با نیت خالص گره از مشکلات مردم باز کنید تا عمر دولتتان تمام شود و دیگری کار شما را دنبال کند.

حجت الاسلام نقویان ادامه داد: مسئولیت در نظام اسلامی امری موروثی نیست، یک لباس است که روزی از تن مان در می آورند.

وی تصریح کرد: هرچیز که انسان را مست می کند حرام است و مستی تنها مستی شراب نیست، یکی مست پول است، یکی مست زیبایی و یکی هم مست قدرت شده است.

نقویان در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد به برخی فرماندهان نظامی گفت: چرا سربازان را به اجبار به نمازجمعه و دیگر مراسم مذهبی می کشانید؟

وی افزود: کجای دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی نوشته که باید سرباز زیردست و دون پایه را به زور به جایی که نمی خواهد، برد و از او استفاده سیاسی کرد که مثلا نمازجمعه شهر ما باشکوه برگزار می شود؟

کارهای نسنجیده جوانان را از ابتدا با دین اسلام دچار مشکل می کند

نقویان اظهار داشت: همین کارهای نسنجیده باعث می شود جوان از همان ابتدا با دین اسلام لج کند و بنای بی دینی و ضعف ایمان را بگذارد.

حجت الاسلام نقویان سخنان خود را با یک انتقاد دیگر به پایان برد و گفت: در تریبون نمازجمعه ها توپ و تشر زیاد است، سران قوا زیاد و بیش از حد به هم توپ و تشر می زنند.

وی ادامه داد: با مردم باید با زبان ملایم حرف زد و چنانچه این روند ادامه یابد، اعتماد مردم به نظام به مرور سلب خواهد شد.

به گزارش مهر، این مراسم با حضور بیش از سه هزار نفر از مردم شهرستان اردکان در محل امامزاده میرشمس الحق و به همت اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان برگزار شد.

برپایی ایستگاه وقف جدید از بخش های جانبی این مراسم بود./مهر

 


ویدیو مرتبط :
توضیح نقویان در خصوص حضور در مراسم ختم پدر زن خاتمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چهره‌های حاضر در مراسم ترحیم مادر‌ همسر روحانی/از حضور عارف و اسماعیلی تا صادق زیباکلام و نقویان



مقامات و شخصیت های نظامی، سیاسی و اجرایی همراه با جمعی از مردم امروز با حضور در مسجد نور در مراسم ترحیم والده همسر رئیس‌جمهور شرکت کردند.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار سیاسی - ایسنا