اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقویان: قرار نبود انقلاب کنیم تا نتوانیم انتقاد کنیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

قرار نبود انقلاب کنیم تا نتوانیم انتقاد کنیم
نقویان: حجاب اجباری جواب تربیتی نمی‌دهد

حجت‌الاسلام نقویان گفت: قرار نبوده که ما انقلاب کنیم که نتوانیم انتقاد کنیم، اگر هم کسی انتقاد کرد بگویند ایشان منظورش رهبری بوده است، در صورتی که من بارها خودم از مقام معظم رهبری در منبرهایم اجازه گرفتم که انتقاد کنم و ایشان در پاسخ فرمودند که «تضعیف‎شان نکنید اما انتقاد اشکالی ندارد».

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام نقویان در همایش «مسوولیت جوان منتظر» که به همت انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی در دانشکده الهیات برگزار شد به سوالات دانشجویان نیز پاسخ داد.
نقویان در ابتدای این برنامه در پاسخ به این سوال که نظر شما در خصوص حجاب اجباری و اختیاری چیست؟ اظهار کرد: ما باید تابع قانون باشیم، اما با مبانی تربیتی، تربیت یعنی در فضای آزاد محدود باشید نه در فضای محدود آزاد باشید؛ باید بدون ترس، به دختر نامحرم نگاه نکنید نه از ترس کمیته انضباطی، گشت ارشاد یا حتی از ترس جهنم. وی با اشاره به اینکه حجاب اجباری جواب تربیتی نمی‌دهد، افزود: منتهی قانونی وجود دارد که باید مراعات شود اما اگر خواستیم کار تربیتی بکنیم روش دیگری دارد.

نقویان در پاسخ به سوال دوم مبنی بر اینکه اگر قرار باشد همواره حرف ما حق بوده و از طرف مقابل عذرخواهی کنیم، آیا این امر منجر به پررویی طرف مقابل نمی‌شود، تصریح کرد: روی دسته شمشیر پیغمبر سه جمله نوشته بود «هر که از تو برید تو از او نبر، کسی که به تو ظلم کرد تو از او بگذر، وقتی تو قدرت پیدا کردی جبران نکن»؛ برخی مواقع همانی که دشمنت بوده زمانی دوستت می‌شود.
دانشجوی دیگری از نقویان پرسید بسیاری از اوقات درس به ما انگیزه لازم را نمی‌دهد و با خود می‌گوییم این درس چه تاثیری برای ظهور دارد، نقویان در پاسخ به این سوال گفت: دو گونه درس داریم یک نوع درس در راستای وظیفه انسانی انگیزه‌دهنده است و یک نوع درس را فقط می‌خوانیم تا مدرک بگیریم و انگیزه‌ای نیز نداریم، حتی دیده می‌شود که خیلی از دانشجویان به رشته خود علاقه‌ای هم ندارند و فقط به زور خانواده و اطرافیان درس می‌خوانند؛ در صورتی که رشته، رشته خوبی باشد و در راستای آن گره‌ای از کار خود یا جامعه باز شود، خوب است.

وی اظهار کرد: در زمان ظهور امام زمان(عج) یک زندگی بسیار طبیعی، اما در اوج انسانیت ادامه پیدا می‌کند و به همه کارها و امور نیاز است. دانشجوی دیگری درباره وظیفه متقابل جوانان و حکومت برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) سوال کرد که نقویان گفت: اجازه دهید من موضوع دیگری را مطرح کنم. وی اظهار کرد: از سوی برخی مطرح شد که کلیپی از من پخش شده و افراد گفته‌اند که من ضد انقلاب و ضد رهبری هستم، من جوابی برای این کلیپ داده‌ام که در اینترنت نیز موجود است و با جستجوی واژه «شکواییه نقویان» می‌توانید آن را پیدا کنید، متاسفانه برخی این کلیپ را به صورت تقطیع شده ساخته و مونتاژ کرده‌اند.

نقویان اظهار کرد: این کلیپ بعد از صحبتی که سه ساله و نیم پیش در دانشگاه تربیت مدرس تهران علیه بخوربخورهای بعضی‌ها داشتم ساخته و پخش شد، در صورتی که من بارها به شخص خود مقام معظم رهبری نیز با صراحت و شجاعت گفته‌ام که حاضرم اگر ۲۰ سال دیگر به عمر من اضافه شود و آن را فدای یک روز از عمر شما کنم. وی اضافه کرد: زیرا اگر من نباشم یک نفر بهتر از من سخنرانی می‌کند، اما اگر یک روز رهبر نباشد همان طور که از جوی‌ها آب می‌کشید، خون خواهید کشید زیرا نمی‌دانیم بعد از مقام معظم رهبری چه خواهد شد. در این لحظه به دلیل درخواست یکی از دانشجویان برای سلامتی مقام معظم رهبری صلوات فرستاده شد.

نقویان در ادامه سخنان خود عنوان کرد: اما در کنار این اعتماد راسخ، انتقاد هم داریم که این‌ها را نباید با هم اشتباه گرفت. وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری سال‌هاست که داستان مبارزه با فقر، فساد و تبعیض را می‌گویند و واقعا ریشه همه مشکلات همین سه مورد است، آقایانی که خیلی سنگ مقام معظم رهبری را به سینه می‌زنند و همواره چفیه روی دوش‌شان به همه مجالس نیز می‌روند و در خیلی از مراکز بزرگ کشور مشغول هستند و بودجه‌های چند میلیاردی خرج می‌کنند، بیایند گزارش دهند که چقدر با فقر، فساد و تبعیض مبارزه کردند.

وی تصریح کرد: به نام این نظام، در درون این نظام، با رهبری این نظام با عمامه‌ای که روی سر خیلی از مسوولان این نظام هست یا ادعایی که ما داریم و از دین مایه می‌گذاریم، این همه درد بی درمان داریم، در صورتی که این انتقادها هم نباشد این پنبه‌ها از گوش‌ها برداشته نمی‌شود، حدود ۶ ماه گذشته سران سه قوه راجع به مشکلات اداری صحبت کردند که از آن یک نیم خط در خبرها آمد، آقا فرمودند مگر آقایان نمی‌دانند در ادارات چه خبر است، با این سمینارها و نشست‌ها چه اثری برخواسته خواهد شد، کار عملی کنید.

وی ابراز عقیده کرد: کدام اداره جمهوری اسلامی ایران است که آنجا بروید و اگر مقداری کارتان بازده مالی بیشتری داشته باشد از شما درخواست رشوه نکنند، تازه من چیزهایی می‌دانم که نمی‌توانم بگویم چون واقعا، هم خجالت می‌کشم هم آدم شرمش می‌آید خیلی چیزها را بگوید. وی ادامه داد: یک انتقاد دلسوزانه به صرف اینکه شما چنین حرفی را زدید و بی بی سی هم پخش کرده دلیل نمی‌شود، خیلی از مطالب مقام معظم رهبری نیز در بی بی سی پخش می‌شود، امام خمینی(ره) وقتی بنی صدر را عزل کرد بی بی سی پخش کرد؛ به دلیل اینکه من حرفی زدم و بی بی سی پخش کردند پس بگویند که شما طرفدار آن‌ها هستید، «لعن و نفرین به بی ‌بی سی و طرفداران بی بی سی».

وی اضافه کرد: من گله از دوستان خود دارم، سر سوزنی هم ناراحت نیستم که الان مدتی است از من در رسانه‌ها چیزی پخش نشده، اما یک سخنرانی از من بیاورید که در آن گله‌ای کرده باشم؛ اگر گله‌ای هم دارم به این دلیل است که خودم بازخورد کارهای خودم را در کوچه و خیابان می‌بینم.
نقویان افزود: بارها شده که یک زن فوق‌العاده بدحجاب من را دیده و گفته که می‌دانم با این وضع خوب نیست با شما صحبت کنم، اما فقط آمدم از شما تشکر کنم زیرا فرزندان من صحبت‌های شما را گوش می‌دهند.

وی اضافه کرد: اما خیلی از هم‌لباس‌های ما در تلویزیون هستند که تا مردم آنان را می‌بینند بدون معطلی کانال تلویزیون را عوض می‌کنند و می‌گویند اگر تام و جری ببینیم بهتر است، زیرا اصلا نمی‌فهمیم که این فرد چه می‌گوید. نقویان با بیان اینکه با یکدیگر تعارف که نداریم، تصریح کرد: نمی‌خواهم کسی را ملامت یا از خودم تعریف کنم، اما این نگرانی را دارم که اگر قرار است این دین با یک بیانی برای مردم جذاب و دلنشین باشد و تصویرهای غبارآلود را از چهره این دین باز کند و شما اجازه ندهید، خودتان هم بازخورد آن را دریافت می‌کنید.

وی عنوان کرد: حدود چهار سال پیش خود صدا و سیمایی‌ها آمار دادند که در نظرسنجی بنده به عنوان دومین مبلغ کشور بعد از حجت‌الاسلام قرائتی شناخته شدم که من هم به آقای قرائتی گفتم شما در بهترین شبکه، در بهترین ساعت و به صورت مرتب سخنرانی دارید و تنها کسی هستید که همیشه بالا هستید وگرنه چرخ و فلک صدا و سیما همه را پایین آورده است؛ سخنرانی‌های من را ۶ صبح، یک ظهر و ساعت ۱۲ شب پخش کردند. نقویان خاطرنشان کرد: پس از اینکه علیه برخی از فرمایشات مسوولان دولت قبل حرفی زدم از طرف دولت قبل فشار آوردند که ایشان نباید باشد، چرا به ما انتقاد کرده است؟

وی اظهار کرد: قرار نبوده که ما انقلاب کنیم که نتوانیم انتقاد کنیم، اگر هم کسی انتقاد کرد بگویند ایشان منظورش رهبری بوده است، در صورتی که من بارها خودم از مقام معظم رهبری در منبرهایم اجازه گرفتم که انتقاد کنم و ایشان در پاسخ فرمودند که «تضعیف‎شان نکنید اما انتقاد اشکالی ندارد».
نقویان اظهار کرد: اگر خود ایشان این روش، منش و سماحت نظر را دارند باید گفت که شاه می‌بخشد، اما شاه قلی‌ خان نمی‌بخشد. این انگ‌ها(برچسب‌ها) جز اینکه ما هر روز از دامنه طرفداران خود بکاهیم و به اردوی آن طرف اضافه کنیم چه تاثیری داشته است، خود حضرت آقا در سخنرانی دانشگاه تهران در آن نماز جمعه سرنوشت‌ساز فرمودند که البته روش ما جذب حداکثری است.

نقویان افزود: من هم گفتم آنانی که خود را خیلی طرفدار مقام معظم رهبری می‌دانند و آنانی که ذوب در ولایت هستند بیایند بگویند که حتی یک نفر را تا به حال جذب کرده‌اند یا فقط در طرد و دفع رکورد دارند. اگر من جایی سخنی به خطا گفتم با همین صراحت عذرخواهی می‌کنم چراکه ما معصوم نیستیم. وی افزود: دو مرتبه فقط به دلیل اینکه من گفتم در فلان وزارتخانه رشوه گرفته‌اند و اسم وزارتخانه ها بردم دولت قبل دو بار من را به دادگاه ویژه روحانیت احضار کرد، پس من خیلی آدم خوبی هستم که راهپیمایی راه نینداختم، مصاحبه‌های سنگین با داخل و خارج نکرده‌ام، زیرا ما که نمی‌خواهیم دشمنان را شاد کنیم؛ در همین دولت تا پیشنهاد معاونت ریاست جمهوری به من شد، اما نپذیرفتم و گفتم من یک معلم هستم و گاهی این طرف و آن طرف (با مزاح) مردم را شست‌وشوی مغزی می‌دهم.

وی گفت: مسوولیت سیاسی نمی‌خواهم در حال حاضر هم برخی به من اصرار می‌کنند که کاندیدای مجلس شو، زیرا حتما رای می‌آوری من هم در جواب گفتم «هر کسی را بهر کاری ساختند» و من کارم چیز دیگری است. این استاد حوزه و دانشگاه گفت: بعضی تصور می‌کنند که اگر خواستم در دفاع از مقام معظم رهبری نیم ساعت صحبت کنم ۳۰ دفعه نام مقام معظم رهبری را بیاورم خیال می‌کنند این دفاع است در صورتی که به قول مرحوم دکتر شریعتی این بد دفاع کردن است.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری دو سال گذشته در سخنرانی‌ مشهد خود گفتند من هر سال که سال را به نامی اعلام می‌کنم منظورم این نیست که شما عین آن کلمه را در بیلبوردها بگذارید، بنده نیز سه سال قبل این موضوع را به دوستان شهرداری تهران گفتم؛ بعد به من می‌گویند شما ضد انقلابید، پس معلوم می‌شود که یک عده فقط بادمجان دور قاب‌چین و فقط یک عده متقلب و چاپلوس هستند، از این افراد میزشان را بگیریم، ببینید هنوز هم طرفدار نظام‌اند؟، بعد هم به آنان بگویید تو تا آخر عمر در این نظام پستی نخواهی داشت آن وقت ببینید فردا با بی بی سی مصاحبه نمی‌کنند یا نه.

وی افزود: من به اندازه کافی در کشور مشهور شدم و اگر می‌خواستم از شهرتم استفاده سیاسی کنم تا حالا این کار را کرده بودم و یک پست و مقام سیاسی نیز می‌گرفتم. نقویان افزود: اگر نگاه کنید متوجه می‌شوید که از نظر روان‌شناختی نیز این انتقاد به نفع نظام است که یک شیخ منتقد در بالاترین رسانه حرف بزند، اما اگر تمام دهان‌ها را بستیم، قلم‌ها را شکستیم و همه روزنامه‌ها را توقیف کردیم به این دلیل که آن‌ها انتقاد کردند آنجاست که دشمن به اهداف خود می‌رسد و خدایی نکرده ظلم به یک عده می‌شود و باید گفت «الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم».

وی اظهار کرد: خدا ما را از شر ظلم، ظالمان و مظلومان ظلم‌پذیری که می‌توانند در برابر حرف ظلم سخنی بگویند و هیچ نمی‌گویند نجات بدهد. نقویان با بیان اینکه امروزه وظیفه ما در راستای تربیت است، عنوان کرد: بخشی از تربیت اقتصادی و بخشی از آن خبری است، به این معنا که خبر درست بدهیم، مردم را ناامید نکنیم و دروغ به مردم آمار ندهیم. وی اظهار کرد: در یک سخنرانی گفتم بعضی‌ها خیال می‌کنند این کشور با پیشرفت‌های تسلیحاتی حفظ می‌شود، در صورتی که این اشتباه بزرگی است، اینکه خیال کنیم پهپادهایی داریم که رادار‌گریز هستند یا رادارهایی داریم که پیشرفته‌ترین پهپادها را می‌توانند ردیابی کنند، شوروی سابق این‌ها را داشت، اما چرا فروپاشید؛ امروز دل و جان جوانان‌مان را داریم از دست می‌دهیم، روزی نیست که یک دختر به جرگه از حجاب دورشدگان نپیوندد.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: ما مانند آدم‌هایی هستیم که فعلا خوابیم و ممکن است ناگهانی بمبی بگذارند و با انفجار از خواب بیدار شویم، امروزه صدای موشک را شنیدن خیلی هنر نیست، امروز صدای موش را شنیدن هنر است، موش‌هایی که آرام آرام دارند پایه‌های میز را می‌جوند، امروز دیگر نیاز نیست دشمن موشک بپراند بلکه موش‌ می‌دوانند. انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود و دقیقا هم از همین طریق فرهنگی لطمه می‌خورد، امام (ره) یک کلمه در دفاع از گروه‌های چریک ندارند، چون اعتقادی به آن سیستم نداشت و می‌گفت که مردم باید بصیر و آگاه باشند.

وی افزود: امروزه اگر کسی خواست به این نظام لطمه وارد کند حتما از طریق بمب و موشک نخواهد بود، زیرا هشت سال صدام جنگید و یک قدم از خاک ما را نتوانست بگیرد، امروزه از طریق این لطمه می‌زند که مسوولان را به فساد و تبعیض و امتیاز‌خواهی بکشاند. وی افزود: من با اینکه وسط صف نماز جمعه میله می‌کشند به شدت مخالفم، مگر این طرف میله افراد با شخصیت و آن طرف بی‌شخصیت‌ها هستند، ما در اسلام میله نداریم در این مورد هر که برای نماز زودتر آمده بیاید جلوتر بنشیند، در اسلام احترام داریم، اما امتیاز نداریم.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: خدا از کسی که امتیاز می‌طلبد بدش می‌آید؛ امروز با یک تلفن مشکل خیلی‌ها حل می‌شود که اگر ما آن مشکل را داشته باشیم باید سه سال برای رفع آن بدویم در صورتی که همه مقابل قانون مساوی‌اند و اگر این اتفاق بیافتد این انقلاب بیمه می‌شود. وی عنوان کرد: امیدواریم با کمک عقلا و دلسوزان نظام که فراوانند و در راس‌شان مقام معظم رهبری است بتوانیم این فسادهایی که مانند موریانه یا جویدن موش دارد آرام آرام زیر پایه‌های نظام را می‌جود و خدای ناکرده روزی ستون را ویران می‌کند را بشناسیم و جلوی نفوذ آن‌ها را بگیریم.

 

اخبار سیاسی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
انتقاد نقویان از دولت ____ استاد نقویان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس سابق موساد: ایران در حساس ترین شرایط تاریخی پس از انقلاب قرار دارد



 

رییس سابق موساد: ایران در حساس ترین شرایط تاریخی پس از انقلاب قرار دارد

 

مئیر داگان رییس سابق سازمان جاسوسی اسراییل (موساد) كه در ماه های گذشته اظهارات او مورد انتقاد جدی برخی مقامات رژیم اسراییل قرار گرفته بار دیگر درباره برنامه های هسته ای ایران و موضع اسراییل در قبال آن اظهار نظر كرد.

داگان در اظهارات جدید خود در این باره گفت كه حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران از گزینه های ترجیحی اسراییل نیست و هنوز ابزارها و روش های موثرتری از برخورد نظامی وجود دارد.

داگان در ادامه افزود كه ایران هنوز تا رسیدن به نقطه غیر قابل بازگشت در برنامه های هسته ای خود فاصله دارد ولی موقعیت این كشور در پیچیده ترین شرایط خود پس از انقلاب اسلامی است.

رییس سابق دستگاه جاسوسی اسراییل در ادامه با اشاره به اینكه موقعیت استراتژیك كنونی رژیم اسراییل در بدترین شرایط تاریخی خود قرار دارد ، اذعان کرد كه  تل آویو خود مسبب به وجود آمدن چنین شرایط خطیری است .

وی به عنوان نمونه به اقدام دانی آیالون معاون وزیر خارجه اسراییل در سال گذشته برای تحقیر عامدانه سفیر تركیه در تل آویو با نشاندن وی در یك صندلی كوتاه تر از صندلی خود اشاره كرد و با نابخردانه خواندن چنین اقداماتی گفت كه هیچ ضرورتی نداشت تا اسراییل به دست خود روابطش را با تركیه دستخوش آسیب كند.

اظهارات داگان روز دوشنبه انجام شد یعنی همان روزی كه لئون پانه تا وزیر دفاع آمریكا در اسراییل بود تا با مقامات این رژیم درباره موضوع هسته ای ایران و شرایط پیچیده منطقه و موضوع تشكیل كشور فلسطین بحث و گفتگو كند.

پانه تا در اسراییل در یك كنفرانس خبری با اشاره به مخالفت واشنگتن نسبت به حمله احتمالی اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران به مقامات تل آویو در این باره هشدار داد.

پانه تا كه در كنفرانس خبری مشترك با همتای اسراییلی خود سخن می گفت افزود كه هر گونه اقدام برای مقابله با برنامه های هسته ای ایران باید با موافقت و اجماع جامعه جهانی صورت بگیرد.

رییس سابق موساد پیش از این نیز با احمقانه خواندن ایده حمله نظامی به ایران واكنش گسترده برخی مقامات تل آویو را برانگیخته بود و حتی برخی گزارش ها از توقیف پاسپورت دیپلماتیك او خبر داده اند..../تحلیل:عصرایران