اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقض حکم قصاص مرد همسرکش



نقض حکم قصاص مرد همسرکش

پرونده مرد جنایتکار که بخاطر سوءظن همسر خود را به قتل رسانده بود با نقض حکم قصاصش برای رسیدگی دوباره به شعبه 79 دادگاه کیفری فرستاده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این پرونده علی 48 ساله در تاریخ 29 فروردین سال 85 همسر خود به نام شهلا را با روسری خفه کرد. کارآگاهان پلیس آگاهی کرج پس از اطلاع از جنایت خود را به محل قتل در خیابان باغستان رسانده و با جسد زن 41 ساله ای در حالیکه آثار کبودی بر روی گلویش مشاهده می شد، روبرو شدند.

پسر مقتول که موضوع را به پلیس اطلاع داده بود، در جریان تحقیقات گفت: امروز ظهر وقتی از مدرسه به خانه آمدم متوجه شدم در آپارتمان باز است به موضوع مشکوک شده و آثار بهم ریختگی در خانه شک مرا بیشتر کرد. چند بار مادرم را صدا کردم اما کسی جواب نداد در کمال ناباوری با جنازه مادرم در حالیکه یک روسری به دور گردنش گره خورده بود، روبرو شدم. پدرم و مادرم با هم اختلاف شدیدی داشته و احتمال می دهم قتل از سوی پدرم رخ داده باشد.

در ادامه دستگیری تنها متهم پرونده به نام علی در دستور کار ماموران قرار گرفت و کارآگاهان پس از تجسس های گسترده او را دستگیر کردند.

علی در بازجویی ها به قتل همسرش اعتراف کرد و گفت: نمی خواسته مرتکب این جنایت شود.

در ادامه پرونده برای محاکمه به شعبه 80 دادگاه کیفری فرستاده شد که اولیای دم خواستار قصاص متهم شدند.

سپس علی در دفاع از خود گفت: من به همسرم سوءظن داشتم و این موضوع آزارم می داد چندبار از شهلا خواستم ارتباطش را با یکی از بستگانمان قطع کند اما او حاضر به این کار نبود. روز حادثه بر سر این موضوع با هم درگیر شدیم که من در یک لحظه عصبانی شده و او را با روسری خفه کردم.

قضات دادگاه پس از آخرین دفاعیات متهم او را به قصاص محکوم کردند که رأی قصاص به دلیل نبود برگه انحصار وراثت از سوی قضات شعبه 15 دیوان عالی کشور نقض شد.

در ادامه پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. قرار بود علی صبح امروز برای دومین بار پای میز محاکمه قرار بگیرد که بخاطر عدم انتقال وی از زندان جلسه تجدید و به هشتم آبان ماه موکول شد./مهر

 


ویدیو مرتبط :
تعویق یک حکم قصاص

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دومین حکم قصاص مرد همسرکش



قصاص,همسرکشی,قتل

دومین حکم قصاص مرد همسرکش

مرد جنایتکاری که در جریان دوئل مرگبار با همسرش او را با ۳۰ ضربه چاقو کشته بود به قصاص محکوم شد.

حوادث - صبح روز دهم فروردین سال 90 مردی در تماس با پلیس ۱۱۰ از قتل همسرش خبر داد. دقایقی بعد تیمی از کارآگاهان همراه بازپرس ویژه قتل در محل جنایت در یکی از روستاهای شهرستان رباط کریم حاضر شدند. آن‌ها پس از ورود به محل مورد نظر با جسد زن جوانی رو به رو شدند که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود.

 

در نخستین بررسی‌ها مشخص شد مقتول ۳۵ ساله که نرگس نام داشت اختلاف شدیدی با شوهرش داشته و چند بار از سوی او تهدید به قتل شده بود. در ادامه همسر مقتول به نام فیصل دستگیر شد که در بازجویی‌ها به قتل نرگس اعتراف کرد.

پس از تکمیل تحقیقات در دادسرا پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

مرد جنایتکار صبح روز ۲۱ دی ماه سال 90  پای میز محاکمه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: «در تعطیلات نوروز برای دیدن خانواده همسرم به شهرستان رفتیم در آنجا او به من تهمت زد که با زنان دیگر ارتباط پنهانی دارم. من هم عصبانی شدم و نرگس را به قتل تهدید کردم. جلوی خانواده‌اش به او گفتم وقتی به خانه برگردیم تو را تکه تکه می‌کنم.

 

شب حادثه تصمیم خودم را گرفته و کاردی را زیر بالشم مخفی کردم. صبح که از خواب بیدار شدم دیدم چاقو در دست نرگس است او مرا تهدید کرد و گفت: «نقشه‌ات لو رفته و حالا من تو را می‌کشم.» به طرفم حمله کرد که چاقو را از دستش گرفته و چندین ضربه به بدنش وارد کردم وقتی از مرگش مطمئن شدم با پلیس تماس گرفته و موضوع را به آن‌ها اطلاع دادم.»

 

قاضی اصغر عبداللهی رئیس شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران و ۴ قاضی مستشار پس از آخرین دفاعیات متهم و با توجه به درخواست قصاص از سوی اولیای دم فیصل را به قصاص نفس - اعدام - محکوم کردند.

 

با اعتراض متهم به حکم مجازاتش پرونده برای رسیدگی نهایی به شعبه ۱۱ دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دادگاه حکم اعدام را به دلیل مطرح نشدن تقاضای پدر مقتول در دادگاه نقص کرده و پرونده را برای رسیدگی دوباره به دادگاه بازگرداندند.

 

هفته گذشته اولیای دم مقتول و متهم به دادگاه احضار شدند تا پرونده با رفع نقص و صدور حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شود . در جلسه محاکمه متهم با قبول اتهامش گفت : زمان قتل دچار جنون ادواری شده بود و هیچ کنترلی بر رفتارش نداشته است.

پس از دفاعیات متهم و درخواست قصاص اولیای دم قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و فیصل را برای دومین بار به قصاص محکوم کردند./مهر