اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نقدی: فناوری ما مثل آبگوشت بزباش است؟!


سردار محمدرضا نقدی در همایش استحکام بافت درونی قدرت در جمهوری اسلامی گفت: وقتی می‌گوییم به رشد علمی نیاز داریم اظهار می‌کنند که باید فناوری وارد کنیم و در اوج مذاکرات که باید ژست قدرت برتر را بگیریم گفته می‌شود که دشمن می‌تواند با فشار یک دگمه تمام نیروهای مسلح ما را نابود کند. این تفکر می‌گوید فناوری ما در حد آبگوشت بزباش است و تا جایی پیش می‌رود که استقلال ما راه هم زیر سوال می‌برد.

خبرگزاری ایسنا: سردار محمدرضا نقدی در همایش استحکام بافت درونی قدرت در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه استحکام ساخت درونی قدرت که توسط رهبری بیان شده است در مقابل تفکر وابستگی است، خاطرنشان کرد: تفکر نگاه به بیرون از اول انقلاب وجود داشته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تفکر نگاه به بیرون بیان می‌کند که ما به یک تکیه‌گاه بیرونی نیاز داریم، اما هر بار این تفکر پاسخ مناسبی از انقلاب گرفته و شکست خورده اما از مدار خارج نشده و خود را بازتولید کرده است. این تفکر در مقابل اقتصاد مقاومتی می‌گوید ما باید سرمایه از خارج بیاوریم و وقتی می‌گوییم به رشد علمی نیاز داریم اظهار می‌کنند که باید فناوری وارد کنیم و در اوج مذاکرات که باید ژست قدرت برتر را بگیریم گفته می‌شود که دشمن می‌تواند با فشار یک دگمه تمام نیروهای مسلح ما را نابود کند. این تفکر می‌گوید فناوری ما در حد آبگوشت بزباش است و تا جایی پیش می‌رود که استقلال ما راه هم زیر سوال می‌برد.

نقدی با اشاره به اینکه تفکر وابستگی در دانشگاه‌های ما تدریس می‌شود،‌ افزود: در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود که قدرت نظامی، ثروت و تبلیغات منشأ اصلی قدرت است، اما در دوران انقلاب اسلامی که نیروهای مسلح ثروت و دستگاه‌های تبلیغاتی در دست شاه بود انقلاب اسلامی پیروز شد. در افغانستان، لبنان و فلسطین نیز این مسأله تکرار شد. امام (ره) آمریکا را قدرت پوشالی، مائو آمریکا را ببر کاغذی و سیدحسن نصرالله قدرت صهیونیست‌ها را سست‌تر از خانه عنکبوت ذکر کرده است. در واقع آنها قدرت را به گونه‌ای دیگر تفسیر کرده‌اند که این تفسیر باید در دانشگاه ها تدریس شود.

وی در ادامه افزود: غرب در تفسیر پیروزی انقلاب اسلامی از تعبیر قدرت نرم استفاده کرد و لشکرکشی نظامی خود را به لشکرکشی رسانه‌ای تعبیر کرد و انواع رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را به وجود آورد. با این حال هنوز سیاست ایران است که پیش می‌رود و دشمن پنج سال است که در سوریه گیر کرده است.

نقدی با تأکید بر اینکه به جای نظریه قدرت غربی باید نظریه اسلامی قدرت در دانشگاه‌ها تدریس شود، افزود: ساختار علمی کشور ما بر مبنای سکولاریسم است. در حالی که نظریه اسلامی قدرت می‌گوید منشأ قدرت خداوند است. اکنون نیز می‌بینیم که یک گروه کوچک شیعه در حلب در مقابل دشمن چگونه مقاوم می‌کنند. باید مبنا و منشأ این قدرت شناسایی شود.

وی با بیان این پرسش که اگر قدرت در دست اراده ملت‌هاست پس چرا ملت‌ها مغلوب دشمن می‌شوند، اظهار کرد: فقدان عناصر قدرت در ملت‌ها موجب پیروزی دشمن است نه اینکه توانایی نظامی دشمن موجب پیروزی او شود. بصیرت، بی‌نیازی و شجاعت نیاز ملت‌هاست و طمع، ترس و بی‌بصیرتی و سادگی ملت‌ها را در برابر دشمن تسلیم می‌کند. نقش امام خمینی (ره) این بود که به ملت آگاهی داد و وقتی ملت توانایی خود را باور کرد، شکست ناپذیر شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ایمان، انسجام و وحدت عناصر استحکام قدرت ملی است، خاطرنشان کرد: دشمن هم دنبال ایجاد اختلاف و نفوذ است. نقش بسیج هم همین‌جا روشن می‌شود. یعنی بسیج با تفکر خود ایمان را پایدار می‌کند و با تشکل خود وحدت و انسجام را حفظ می‌کند. هر جا در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تفکر بسیجی حاکم شد ما پیروز شدیم.

نقدی همچنین با بیان اینکه ما امروز مشکل داریم، افزود: ما در عرصه سیاسی، امنیتی و دفاعی از بسیج به خوبی استفاده کرده‌ایم اما نمی‌توانیم از بسیج در عرصه اقتصادی و اجتماعی بهره ببریم. ما می‌گوییم مردم یارانه نگیرند ولی مردم می‌گویند چرا خود مسئولان ثروت اندوخته‌اند؟ برای همین مسائل است که به سراغ مردم نمی‌رویم. برای حل مشکلات اقتصادی به سمت اقشار ثروتمند می‌رویم در حالی که باید به سراغ همه مردم رفت. ما نقدینگی در جامعه کم نداریم اما نمی‌توانیم آن را به سمت تولید هدایت کنیم.

وی در پایان گفت: باید پاسخ داد که چرا نتوانسته‌ایم از بسیج در عرصه اقتصادی استفاده کنیم.


ویدیو مرتبط :
‫آبگوشت بزباش -- Abgoosht Boz Bash‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آبگوشت بزباش



 

آبگوشت بز باش

 

 

مواد لازم :  برای 6 نفر

 

گوشت
0/5 کیلو
سبزی(تره،جعفری,شنبلیله)
750 گرم
لوبیا قرمز(چشم بلبلی)
یک استکان
لیمو عمانی
4 عدد
پیاز 1 عدد
نمک به میزان کافی
فلفل به میزان کافی
زردچوبه به میزان کافی
سیب زمینی 5 عدد

 

 

طرز تهیه :


گوشت را تکه تکه و با پیاز سرخ کنید و بگذارید بپزد . لوبیا را از شب پیش خیس کنید . زردچوبه را در کمی روغن تفت بدهید و به گوشت اضافه کنید . سبزی را خرد و با کمی روغن سرخ کنید . گوشت که نیم پز شد ، لوبیا را بیفزایید . وقتی لوبیا نیم پز شد ، سبزی را اضافه کنید . نمک و فلفل و لیمو عمانی و سیب زمینی را پس از پختن همه مواد اضافه کنید .