اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نفیس‌ترین جام ایران باستان کشف شد


با تلاش مأموران اطلاعات‌ سپاه مشگین‌شهر از یک قاچاقچی عتیقه‌جات نفیس‌ترین جام ایران باستان کشف و ضبط شد.

خبرگزاری فارس: در جریان کشف این محموله قاچاق باستانی و اشیای تاریخی ‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با زیرکی و هوشیاری نیروهای سپاه پاسداران این محموله اشیای باستانی و تاریخی کشف و ضبط شده و عوامل آن که قصد خروج این اشیا را از استان داشتند، دستگیر شدند.

یحیی نقی‌زاده تصریح کرد: از این گروه قاچاقچی بیش از 300 قلم اشیای تاریخی و فرهنگی به دنبال حفاری‌های غیرمجاز به دست آمد و این قاچاقچیان که اقدام به کشف محموله بزرگ و ارزشمند اشیای تاریخی و فرهنگی در شهرستان مشگین‌شهر می‌کردند، دستگیر شدند.

وی با تقدیر از زحمات عوامل سپاه شهرستان مشگین‌شهر خاطرنشان کرد: مجموعه مکشوفه از سوی کارشناسان میراث فرهنگی مورد کارشناسی قرار گرفته و اهمیت و ارزش آنها مورد تأیید است.

‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: اشیای مکشوفه شامل انواع مختلف ظروف، جام‌های طلایی و نقره‌ای، زیورآلات، ابزارهای جنگی، مفرغ و سفال بوده که مهمترین آنها جام طلایی متعلق به هزاره اول قبل از میلاد است.

نقی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: نفیس‌ترین جام ایران باستان که با جام‌های مارلیک و جام حسنلو مشابهت دارد، کشف و ضبط شده که شامل نقش‌های زربافت است که نشان‌دهنده تمدن کهن و قدمت تاریخی منطقه مشگین‌شهر است.

این مسئول یادآور شد: در این ارتباط دو نفر از قاچاقچیان دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شده‌اند.

مشگین‌شهر از مناطق تاریخی و باستانی استان اردبیل است که چندین دوره کاوش در مناطق پرقدمت این منطقه نظیر شهریری ثابت کرده که این منطقه از دیرباز دارای سکونت‌گاه‌های انسانی بوده است.


ویدیو مرتبط :
کشف باتری در ایران باستان(میان رودان)بسیار جالب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با نکونام از کشف های تازه اش تا حمایت از بازیکنانی که می گوید ایران را به جام جهانی می برند



اخبار,اخبار ورزشی,جواد نکونام

جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی این روزها در کنار بازیگری، روی مدرسه فوتبالش هم تمرکز کرده است.

اولین دوره مدرسه فوتبال نکونام تمام شد و او با خنده در این باره می گوید: «مثل خودم پنالتی زن کشف کردم!» نکونام درباره استعدادهایی که پیدا کرده، می گوید: «استعداد که واقعا زیاد است. چند بازیکن از شهرهای دیگر داشتیم که واقعا خوب بازی می کردند. هدف من این است که کمک کنم تا بچه ها پیشرفت بیشتری داشته باشند. هدفم در دور دوم این است که روی بچه ها بیشتر کار کنیم.

 

خود من هم قطعا در تمرینات فعال تر از گذشته خواهم بود. بعضی از این بچه ها می توانند در آینده به فوتبال ملی ما کمک کنند.» نکونام ادامه می دهد: «از نهم مهر دوباره تمرینات را شروع می کنیم و به امید خدا استعدادهای بیشتری جذب خواهیم کرد.»

تغییر نسل در تیم ملی هم اتفاق افتاده و خیلی از بازیکنان جوان وارد ترکیب ایران شده اند. نکونام در این باره هم می گوید: «این یک چیز طبیعی است. هیچ بازیکنی تا آخر عمرش نمی تواند برای تیم ملی کشورش بازی کند. خود من هم روزی که آمدم می دانستم یک روز این دوره به پایان می رسد. کارلوس کروش واقعا مربی با دانشی است و بهتر از هرکسی می داند چطور تغییر نسل بدهد.

 

فراموش نکنیم خیلی از بازیکنان بزرگ پرتغال کشف او هستند و با کمک کروش در دنیا مطرح شدند. اجازه دهیم کارلوس کارش را در تیم ملی کند. همه چیز را به خودش بسپاریم. تا اینجا به او اعتماد کرده ایم و جواب گرفته ایم. از این به بعد هم اعتماد کنیم.»


نکونام به جوان های تیم ملی انگیزه می دهد: «فکر می کنم نباید آنها را تحت فشار بدهیم. در بازی گوام و هند نشان دادند که چقدر استعداد دادند و می تواند هر روز پیشرفت کنند. تمام آنها با اخلاق هستند و دوست دارند پیشرفت کنند. خوب می دانم که اگر به آنها امکانات بدهیم و بازی های دوستانه داشته باشیم، می توانند تیم ملی را به جام جهانی ببرند.»


شماره 6 سایپا در پایان و درباره بازی حساس تیمش مقابل پرسپولیس می گوید: «برای پرسپولیس و هوادارانش احترام زیادی قایل هستیم. امیدوارم دو تیم یک بازی زیبا و تماشاگرپسند انجام دهند. هر دو تیم هدف شان برد است و قطعا این مسئله بازی را قشنگ می کند.»

 

اخبار,اخبار ورزشی,جواد نکونام


اخبار ورزشی - خبر آنلاین