اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نفیر گلوله ی اسلحه یی كه قرار بود خالی باشد، نفس «سردار» را گرفت؛



 

نفیر گلوله ی اسلحه یی كه قرار بود خالی باشد، نفس «سردار» را گرفت؛

 

پس از اتمام کار روزانه همراه دوستش «سردار» روانه خانه شد، بعد از چند قدم «سردار» اظهار تشنگی کرد، هر دو برای  نوشیدن آب به آشپزخانه امور عشایری رفتند در آنجا شوخی های همیشگی، پس گردن هم زدن و خنده!

پس از اتمام کار روزانه همراه دوستش «سردار» روانه خانه شد، بعد از چند قدم «سردار» اظهار تشنگی کرد، هر دو برای نوشیدن آب به آشپزخانه امور عشایری رفتند در آنجا شوخی های همیشگی، پس گردن هم زدن و خنده! برخورد نگاه «پوریا» با تفنگ همیشه خالی نگهبان...! آن را برداشت و یک بار رو به زمین امتحانش کرد، خالی بود! سپس لوله تفنگ را به طرف دوستش گرفت اما این بار نفیر گلوله در فضا پیچید. «سردار» به زمین نخورده بود که «پوریا» زیر بغلش را گرفت و با صدای بلند کمک خواست، نگهبان پاركینگ به یاری اش شتافت، با وجود تقلای بسیار نتوانستند مجروح را سوار موتور کرده به بیمارستان برسانند و ...!

به گزارش سرویس حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «پوریا قبادی» در یک خانواده پنج نفر در روستای کلیایی ماهیدشت سکونت دارد، پدرش راننده کمباین است و تنها دو ماه از سال را کار و درآمد دارد. وضع مالی شان خوب نیست و در زیر خط فقر قرار دارند. حدود شش ماه قبل از حادثه پوریای ۱۵ ساله برای اینکه کمک خرج خانواده باشد در امور عشایری شهید بروجردی ماهیدشت مشغول به کارگری شد. تا اینکه آن حادثه رخ داد.

... او اکنون ۲۵ ماه است که در کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه به سر می برد، که یکی از اعضاء کمیسیون حقوق بشر کانون و کلای دادگستری استان های کرمانشاه و ایلام که مسوول روابط عمومی این کانون نیز است، وکالتش را برعهده گرفته است.

این عضو کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری استان های کرمانشاه و ایلام در گفت و گویی با خبرنگار حقوقی ایسنا، با اشاره به روند دادرسی این پرونده، اظهاركرد: زمانی که من از عدم تمکن مالی و موقعیت حساس پرونده پوریا خبردار شدم، باتوجه به وظیفه انسانی ام وکالتش را پذیرفتم. کیفر خواست برای «پوریا قبادی» صادر شده بود و در صورت محکومیت، حکم قصاص در انتظار وی بود. با توجه به محتویات پرونده و دلایل قانونی، دادگاه را مجاب کردیم که عمدی و سوء نیتی در کار نبوده و اهمال کاری و کنجکاوی و تفکر خالی بودن اسلحه بنابر اظهارات شاهد، موجب این پیشامد شده است. درنتیجه دفاعیات من این موارد برای دادگاه محرز شد.

«علی اسدی» جریان رسیدگی را در رضایت بخش و مثبت ارزیابی کرد و خاطرنشان كرد: قضات در رسیدگی به این پرونده با دقت بسیار عمل كردند و طی حکمی ۱۰ صفحه ای «قبادی» از قتل عمد تبرئه شده و اتهامش در ردیف شبه عمد قرار گرفت. اما براساس حکم صادره وی ملزم به پرداخت دیه کامل یک مرد مسلمان به اولیا دم و گذراندن سه سال حبس تعزیری با احتساب مدت سپری شده در کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه شد.

وی سپس به سابقه فعالیت های کمیسیون حقوق بشر در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این کمیسیون از چند سال قبل در کرمانشاه تشکیل شده بود ولی از دو سال پیش به صورت جدی فعالیتش را آغاز کرده و براساس اساسنامه، اتهام زندانی ملاک کمک به آنها نیست و فارغ از نوع اتهام زندانی ها در دو زمینه مشاوره و حقوق دفاعی زندانی که در نظام های حقوقی همه دنیا نیز پذیرفته شده و همچنین کمک حقوقی به خانواده های زندانیان فعالیت می کند و پرونده های نظیر پرونده «پوریا قبادی» و یا نظیر آن، اگر به کمیسیون و یا کانون وکلا ارجاع داده شود، مورد رسیدگی و پیگیری خاص قرار خواهد گرفت..... / گزارش : خبرگزارى ایسنا 


ویدیو مرتبط :
8 شیشه ضد گلوله در برابر اسلحه BFG 50a با گلوله 50BMG

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش ماشین سردار را به رگبار بست و چشم او مورد اصابت گلوله قرار گرفت / کنترل ماشین از دست رفت و ماشین واژگون شد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,حسین همدانی

با رگبار بستن ماشین توسط داعش چشم چپ ایشان مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و راننده نیز کنترل ماشین را از دست می دهد در نتیجه ماشین واژگون می شود و سردار همدانی به شهادت می رسد.»

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه نحوه شهادت سردار همدانی ر تشریح کرد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران پیش از ظهر امرو در مراسم ختم سردار شهید حسین همدانی که در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد، بیان داشت: در زمانی که کفر در مقابل اسلام قرار گرفته و تمام استکبار برای نابود کردن فرهنگ اهل البیت منسجم شده و تمام مظاهر دنیا ما را به سمت خودش می کشد نام شهادت مانند باران رحمت الهی بر سرزمین خشکیده دل می تابد و آن را سرزنده می کند.

وی با بیان این که اگر فرهنگ شهادت نبود اسلام و فرهنگ اهل بیت به ما نمی رسید، خاطرنشان ساخت: تفاوت شیعه با سایر مکاتب در انتظار و شهادت است که خط سبز انتظار افق را روشن  می کند و خط سرخ شهادت شیعیان را به سمت آن افق حرکت می هد.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به مبارزات شهید همدانی قبل از انقلاب بیان کرد: شهید همدانی در مبارزات قبل از انقلاب نقش مؤثری داشت و بعد از انقلاب اسلامی در تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار شهیدان متوسلیان، همت و سایر شهدایی که هسته اولیه لشکر 27 محمد رسول الله بودند تلاش شبانه روزی داشت.

وی ادامه داد: اخلاص شهید همدانی زبانزد همگان بود و در کنار اخلاص قاطعیت ایشان به عنوان یک صفت برجسته به چشم می خورد؛ حضور شهید همدانی در دفاع مقدس روح پر تلاطم ایشان را اقناع نکرد و بعد از دفاع مقدس در جنگ نرم و مبارزه با جریان های انحرافی نقش مؤثری داشت.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که اکنون در فضای مجازی یک جریان پلید نسبت به شهید همدانی فعالیت می کند اظهار داشت: فتنه گرانی که در سال 88 از شهید همدانی ضربه خورده اند در فضای مجازی مطرح کرده اند ایشان در عملیات و سوریه شهید نشده است بلکه تصادف کرده است.

وی در مورد طریقه شهات شهید همدانی بیان داشت: با رگبار بستن ماشین توسط داعش چشم چپ ایشان مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و راننده نیز کنترل ماشین را از دست می دهد در نتیجه ماشین واژگون می شود و سردار همدانی به شهادت می رسد.

حجت الاسلام ذوالنور خاطرنشان ساخت: شهید همدانی در دوران جنگ نرم در امید دادن به نیروهای خودی بسیار مؤثر بود؛ از زمانی که جنگ نیابتی آغاز شد استکبار به دلیل این که از نظریه جنگ تمدن ها نتیجه نگرفتند این نظریه را به جنگ درون تمدنی تغییر دادند.

اخبار سیاست خارجی - انتخاب