اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر ظریف در مورد نقش موگرینی در مذاکرات



اخبار,اخبارسیاست  خارجی ,فدریکا موگرینی

یک عضو هیات مذاکره کننده ایرانی به نقل از وزیر خارجه گفت : خانم فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همواره نقش بسیار مثبت و سازنده ای در مذاکرات داشته است.

این منبع افزود: وزیر امورخارجه ایران تاکید کرده همواره احترام متقابل بر روابط ما حاکم بوده و روز چهارشنبه هم ملاقات بسیار مثبت و سازنده ای داشتیم.

عضو هیات مذاکره کننده ایران تصریح کرد: وزیر خارجه کشورمان معتقد است که همین امر در مورد سایر وزرای خارجه نیز صادق بوده و علیرغم اختلافات سیاسی ، روابط کاری همواره بر اساس احترام متقابل بوده است.

رسانه‌ها دیروز به نقل از منابع آگاه خود از جدال لفظی ظریف و وزیران خارجه 1+5 و حتی موگرینی در جلسه دوشنبه شب خبر دادند.

براساس گزارش رسانه ها، در یک جلسه جو مذاکرات تا حدودی تند می شود و خانم «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعداز شنیدن اظهارات مقامات ایرانی می گوید :«اگر شرایط به این منوال است می توانیم مذاکرات را متوقف کنیم و به خانه هایمان بازگردیم».

وزیر امور خارجه ایران نیز در واکنش به سخنان موگرینی با عصبانیت پاسخ می دهد:«هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکنید»

 

 اخبار سیاست  خارجی  -  انتخاب 


ویدیو مرتبط :
اظهارات ظریف و موگرینی - نشست پایانی مذاکرات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر ظریف در مورد تاثیر شعار "مرگ بر آمریکا" بر نتایج مذاکرات ایران



برنامه هسته ای ایران,نظر ظریف در مورد تاثیر شعار مرگ بر آمریکا

نظر ظریف در مورد تاثیر شعار "مرگ بر آمریکا" بر نتایج مذاکرات ایران

وزیر امورخارجه با بیان اینکه انتقاد حق مردم است، گفت: با وجود انتقادات اعتقاد دارم تاکتیک و روش دیپلماسی ایران در مذاکرات هسته‌ای صحیح است.

محمدجواد ظریف در گفت وگو با خانه ملت، درباره تاثیر شعار مرگ برآمریکا بر نتایج مذاکرات ایران با اعضای 1+5، گفت: مذاکرات ایران درباره مسائل هسته ای با مقامات آمریکا نیست، بلکه مذاکرات برای حل موضوع هسته ای با کشورهای عضو 1+5 است.

وی در پاسخ به این سئوال که برخی نسبت به تاکتیک وسبک وزارت امورخارجه در برخورد با کشورهای عضو 1+5 انتقاد دارند، افزود: انتقاد حق مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است اما من اگر اعتقاد داشتم که روش وزارت خارجه در سیاست خارجی صحیح نیست هرگز از این روش استفاده نمی کردم.

ظریف ادامه داد: آنچه هم اکنون در جامعه بین الملل مشاهده می شود، بیان کننده این موضوع است که بدخواهان ایران منزوی شدند و بدون هیچ تنازلی جمهوری اسلامی توانسته نقش خود را به صورت جدی تری در سطح بین المللی ایفا کند.

وی تصریح کرد: قطعا اتفاقات اخیر و تغییر رویکرد غربی‌ها در قبال برنامه هسته ای ایران، معیار قضاوتی است که آیا سیاست وزارت امور خارجه- که در واقع سیاست نظام است- موفق بوده است یا خیر.

وزیر امور خارجه درباره تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و آمریکا، گفت: تصمیم گیری درباره این موضوع با مجلس شورای اسلامی است.

/خانه ملت