اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر حداد عادل درباره «من روحانی هستم»


حداد عادل در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری درباره مستند «من روحانی هستم» گفت: من این مستند را ندیدم و چون ندیده‌ام اظهارنظری پیرامون آن نخواهم کرد، بعد از تماشای مستند اظهارنظر خواهم کرد اما در مجموع معتقدم حفظ حرمت رئیس‌جمهور در جمهوری اسلامی امری است که همه باید آن را مراعات کنند.

خبرگزاری فارس: غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون اصولگرایان خانه ملت عصر امروز دوشنبه در حاشیه مراسم ختم فاطمه توکلیان والده حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که در مسجد حجت‌ بن الحسن عسکری تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا برای انتخابات هیأت رئیسه مجلس کاندید خواهید شد، گفت: هنوز در این زمینه تصمیم نگرفته‌ام.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه‌ آیا جلسات شما با آقای علی لاریجانی ریاست مجلس همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: هر چند هفته یک بار یا 2- 3 ماه یک بار ممکن است با یکدیگر صحبت کنیم؛ این گفت‌وگوها پیرامون مسائل مشترک از جمله مسائل مجلس و کل نظام است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال دیگری درباره تشکیل فراکسیون حامیان دولت در مجلس اظهار داشت: اگر عده‌ای از نمایندگان بخواهند این اقدام را انجام دهند کسی نمی‌تواند جلوی آنها را بگیرد، البته ما با هرگونه تفرقه و تکثر در کل انقلاب موافق نیستیم اما اگر عده‌ای تصمیم بگیرند خودشان می‌‌دانند و ما نیز در آن دخالتی نخواهیم کرد.

حداد عادل در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری درباره مستند «من روحانی هستم» تصریح کرد: من این مستند را ندیدم و چون ندیده‌ام اظهارنظری پیرامون آن نخواهم کرد، بعد از تماشای مستند اظهارنظر خواهم کرد اما در مجموع معتقدم حفظ حرمت رئیس‌جمهور در جمهوری اسلامی امری است که همه باید آن را مراعات کنند.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره برنامه‌های آیت‌الله جنتی، آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مهدوی‌کنی برای وحدت اصولگرایان  اظهار داشت: می‌توانید پاسخ این سؤال را از خود آقایان سؤال کنید اما در کل وحدت چیز خوبی است و همه برای آن تلاش می‌کنیم.


ویدیو مرتبط :
صحبت آقای حداد عادل با دکتر روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عارف: عمل‌کننده به قانون نیازی به مصونیت ندارد/حداد عادل:‌ در صورت ائتلاف عارف و روحانی...



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

روحانی: اینکه من لقب «امام» را برای امام (ره) برگزیده‌ام و به مردم پیشنهاد کردم یک الهام الهی بود

حسن روحانی در اولین سفر انتخاباتی خود به اهواز در نشستی با نخبگان و عشایر استان خوزستان حضور یافت. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به فداکاری و ایثار مردم خوزستان و حضور قومیت‌های مختلف در این استان گفت: اگر بخواهیم به فارس و عرب و بختیاری با فاصله نگاه کنیم، کفران نعمت الهی است و خوشحالیم خوزستان قهرمان ما گلستانی از انواع گلهای زیبا دارد و از همه گلهایش بوی عطر به مشام می‌رسد.

وی با اشاره به ایام سالگرد ارتحال امام (ره) با بیان اینکه "همه زندگی‌ام به عشق امام گذشت و خواهد گذشت"، افزود: اینکه من لقب «امام» را برای بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزیده‌ام و به مردم پیشنهاد کردم یک الهام الهی بود. چون نه کسی به من گفته بود و نه با کسی مشورت کرده بودم و وقتی در مراسم وفات فرزند امام(ره) حضور یافتم خطاب به مردم گفتم این آخرین امتحان الهی برای آیت‌الله خمینی یعنی تقدیم اسماعیلش در راه خداوند بوده است و در نتیجه لقب امام شایسته ایشان است و اعلام کردم از این به بعد از لقب امام خمینی استفاده کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با طرح این پرسش که "مردم ما از 24 خرداد چه می‌خواهند؟" گفت:‌ مردم ما ثبات امنیت و زندگی آرام می‌خواهند.

روحانی با بیان اینکه "جنگ و جهاد افتخار دارد اما آثار و تبعات آن را نیز می‌دانم"، تاکید کرد: کردم آرامش و امنیت و رشد می‌خواهند تا وقتی به کشورهای همسایه سفر می‌کنند سرشان را پایین نیاندازند چون ما ایرانی هستیم و تمام اقوام زیر چتر اسلام و ایران هستیم و ما به مسلمان بودن و ایرانی بودنمان افتخار می‌کنم و مفتخریم به اینکه از عشایر و اقوام مختلف هستیم و این تنوع را نعمت و زیبایی می‌دانیم.

این کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری همچنین گفت: مردم ما در عمل عدل می‌خواهند، نه در شعار؛ چون کشور ایران متعلق به تمام افراد ایرانی است.

روحانی در جواب صحبتهای یکی از عشایر حاضر در جلسه در مورد مظلوم واقع شدن بختیاری‌ها و اعراب خوزستان گفت: پیمان من با شما این باشد که میثاق ما عدل است و عدل است و عدل.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: من حقوق شهروندی را تدوین و تبدیل به سند و قانون در مجلس شورای اسلامی خواهم کرد که در آن حقوق شهروندی، تمام مردم ایران دارای حقوق برابر و مساوی شهروندی خواهند بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ ان‌شاء‌الله در دولت تدبیر و امید، اقتصاد ایران و اخلاق در این سرزمین احیا خواهد شد چون باید دروغ و دورویی از این سرزمین رخت بربندد و البته با کشورهای جهان تعامل سازنده داشته باشیم.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

عارف در شبکه سه: عمل‌کننده به قانون نیازی به مصونیت ندارد

هیچکس نباید احساس مصونیت کند. اگر در جهت اجرای قانون عمل کنیم نیاز به مصونیت ویژه نیست. رئیس‌جمهور باید با تعامل با سایر بخش‌ها به وظایف خود عمل کند.روحانی خواستار آزادی بازداشت‌شدگان شد

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هیچکس نباید احساس مصونیت داشته باشد، گفت: اگر در جهت اجرای قانون عمل کنیم نیاز به مصونیت ویژه نیست.

به گزارش فارس، گفت‌وگوی ضبط شده محمدرضا عارف با مردم در برنامه «پاسخ به پرسش‌های جوانان» از شبکه سوم سیما پخش شد.

عارف گفت: بنده به دلیل شغل استادی، حشر و نشرم با جوانان بوده و از آنان انرژی می‌گرفتم و در طول سه دهه مدیریت اجرایی‌ام هیچگاه ارتباطتم با دانشجویان قطع نشده است.

وی در ادامه تصریح کرد: هیچکس نباید احساس مصونیت کند. اگر در جهت اجرای قانون عمل کنیم نیاز به مصونیت ویژه نیست. رئیس‌جمهور باید با تعامل با سایر بخش‌ها به وظایف خود عمل کند.

عارف با بیان اینکه در تمام عمر سه دهه مدیریتم به دنبال تعامل حداکثری هستم، اظهار داشت: بنده در موارد اختلافی، تعامل را مد نظر قرار داده‌ام و همین روش را ادامه می‌دهم.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه در بودجه سنواتی 40-50 آئین‌نامه باید در دولت به تصویب برسد، گفت: گاهی این آئین‌نامه‌ها به دلیل اختلافات سازمان‌ها دو سه ماه طول می‌کشد تا به دولت ارائه شود.

وی ادامه داد: اما بنده برای اولین‌ و آخرین بار زمانی که رئیس‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودم در اسفند سال 79 منتظر آئین‌نامه سازمان‌ها نشده و در سازمان مدیریت، آئین‌نامه‌های سال قبل را برای سال جاری نیز توسط کارشناسان آماده کردم.

عارف تأکید کرد: این آئین‌نامه‌ها را خدمت آقای حبیبی بردیم و با هماهنگی ایشان آئین‌نامه‌ها غیر از یکی دو مورد تا پایان سال به تصویب رسید و کشور از اول سال با آئین‌نامه‌های تصویب شده روبرو بود.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ما به خاطر اختلاف 10 درصدی سازمان‌ها، 90 درصد کار را معطل نگذاشتیم. بنده از موضع حاکمیت تا آنجا که بتوانم کوتاه می‌آیم تا کارها پیش برود.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

حداد عادل:‌ در صورت ائتلاف عارف و روحانی تصمیم مناسبی می‌گیریم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ضرورتی ندارد در ائتلاف پیشرفت دو نفر به نفع یک نفر کنار بکشند؛ هم‌چنین در صورت ائتلاف روحانی و عارف تصمیم مناسبی خواهیم گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه سخنرانی خود در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ضرورتی نیست که از ائتلاف پیشرفت دو نفر به نفع یک نفر کنار بکشند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر آقای روحانی و عارف اجماع کنند شما چه می‌کنید، گفت: ما حتماً تصمیم مناسب را خواهیم گرفت.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره دانشگاه و دانشجویان نیز گفت: دانشجویان سرمایه‌های کشور هستند و استادان و دانشجویان تاکنون دستاوردهای خوبی داشتند بنابراین معتقدم برای داشتن یک اقتصاد بنیادی باید پژوهش‌های خود را تقویت و ارتقا دهیم.

حداد عادل اضافه کرد: در آموزش و پرورش نیز کار و مهارت باید ارتقای سطحی یابند.

غرضی در شبکه 4 سیما: ملت ایران فرهنگ شرق و غرب را نمی‌پذیرند/ دولت‌های قبلی نتوانستند تولید را سامان دهند

غرضی خاطرنشان کرد:‌ دولت در صورتی مورد تایید قرار می‌گیرد که جیب فقرا را به نفع اغنیا خالی نکند. بهترین راه برای اداره کشور این است که دست کسی که به جیب فقرا می‌رود قطع شود. دولت من دولتی است که در مقابل همه گرفتاری‌هایی که دولت‌های قبلی به وجود آورده‌اند، می‌ایستد. من دو شعار دارم، توسعه جمهوریت که مردم خود تصمیم بگیرند و توسعه اسلامی بدین معنی که هیچ دولتی در کشور نتواند دست در جیب فقرا بکند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه فرهنگ غرب در برابر ملت ایران شکست خورده است، گفت: ملت ایران آن فرهنگی که از شرق و غرب باشد را نمی‌پذیرند.

به گزارش فارس،‌ سید محمد غرضی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برای پاسخ به سوالات کارشناسان در برنامه «ویژه انتخابات» که از شبکه چهارم سیما پخش می‌شود، حضور پیدا کرد.

غرضی با بیان اینکه من نماینده نسلی هستم که جنگید، انقلاب کرد و سازندگی کرد، گفت: حال امروز این نسل جوان هستند که باید بتوانند وظایف خود را به خوبی ایفا کنند.

وی پیرامون سوالی در رابطه با وحدت کلمه که مورد تاکید امام(ره) و رهبری است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر وحدت بین مردم سازمان یافته است. مردم متحد و متدین هستند و در بستر اداره زندگی، این مردم هستند که توانسته‌اند وحدت را بین خودشان به وجود بیاورند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود، خاطرنشان کرد: در طول صد سال گذشته برخی می‌خواستند مردم را تحت سیاست‌های خودشان بکشانند و وحدت بین مردم را از بین ببرند اما امروز خودشان از بین رفته‌‌اند.

وی افزود: در سی سال گذشته گروه‌‌های مختلفی خواهان این بودند که مردم دولت را به آنان بسپارند و حال که اختلاف نظر بین آن گروه‌های سیاسی بوجود آمد، می‌گویند وحدت وجود ندارد. در حقیقت وحدت در بین مردم وجود دارد و نقطه آسیب در نوع نگاه آنان است که انتزاعی است و در طول صد سال گذشته شکست خورده است.

غرضی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه شعار من، دولت ضدتورم است، تصریح کرد: در دوران وزارت من ارزش پول ملی افت چندانی نکرد و ما شاهدیم که در دولت حاضر ارزش پول ملی نسبت به دلار سه هزار و پانصد تومان شده است. این دست در جیب مردم فقیر کردن است. به جای اینکه دولت‌ها متن مردم را اداره کنند به حواشی پرداختند.

وی افزود: دولت در صورتی مورد تایید قرار می‌گیرد که جیب فقرا را به نفع اغنیا خالی نکند. بهترین راه برای اداره کشور این است که دست کسی که به جیب فقرا می‌رود قطع شود. دولت من دولتی است که در مقابل همه گرفتاری‌هایی که دولت‌های قبلی به وجود آورده‌اند، می‌ایستد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که بارزترین مشکل فرهنگ را چه می‌دانید و اولویت فرهنگی دولت شما چیست، خاطرنشان کرد: حکومت هر وقت، بخشی به مسائل نگاه کرد در اداره آن بخش شکست خورد. فرهنگ جامعه آن چیزی است که مردم توانسته‌اند به وسیله آن بر مشکلات فایق آیند.

غرض افزود: آنچه که در غرب رواج دارد، در برابر ملت ایران شکست خورده و ملت ایران آن فرهنگ که از شرق و غرب باشد را نپذیرفتند و نخواهند پذیرفت.

وی با بیان اینکه فرهنگ زاییده زندگی مردم است، گفت: مردم ایران، دشمنان را با همین فرهنگ بومی شکست دادند. در حقیقت ملت‌های مسلمان فرهنگ‌های تزریقی را نمی‌پذیرند ما باید فرهنگ را مقوله‌ای از زندگی بدانیم. فرهنگ آن چیزی است که متن زندگی مردم را اداره می‌کند.

غرضی افزود: جوانان اگر می‌خواهند فرهنگ خودشان را نگه دارند، باید به دولتی رای بدهند که تورم را به وجود نیاورد زیرا اگر تورم نباشد، تولید زیاد می‌شود و جوان شغل پیدا می‌کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه در این چند سال اخیر انواع و اقسام روش‌های تخریبی فرهنگ به کشور وارد شده است، تصریح کرد: هیچ کدام از این فرهنگ‌ها در مقابل فرهنگ مردم ایران دوام نیاورده است. من معتقدم ایجاد شغل، فرهنگ را نیز به وجود می‌آورد. همچنین معتقدم که در اداره کشور نباید بخشی فکر کنیم.

غرضی در ادامه در رابطه با سیاست داخلی دولت احتمالی آینده‌اش، اظهار داشت: تعریفی که می‌توان از سیاست ارائه داد، انعکاس استعداد ملت است، یعنی اگر دولت استعداد ملت را انعکاس دهد، در سیاست داخلی و خارجی موفق می‌شود و اگر در درب‌های بسته عمل کند، شکست می‌خورد.

وی افزود: سیاست داخلی من توسعه جمهوریت است به طوری که تعیین استاندارها را بر عهده مردم قرار می‌دهم.

غرضی ادامه داد در 33 سال گذشته 330 استاندار عوض شده است و هر دولتی استانداری را که با آن دولت همراه نبوده است، اخراج کرده و بدین ترتیب سیاست داخلی ضعیف شد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: در سال‌های گذشته همه استعدادهای استان‌ها به تهران آمدند و نمایندگان مجلس نیز در تمام دوره‌های گذشته نیز تهران‌نشین شدند و در نهایت از طریق جمهوریت استعدادها را گسترش دهیم.

وی گفت: استانداری که 2 سال در این پست است چطور می‌تواند کارها را سامان دهد؟‌برخی استان‌ها در این 33 سال 21 استاندار داشته‌اند و این مسئله جمهوریت را تخریب می‌کند.

وی با اشاره به وجود کارتن‌خواب‌ها در پایتخت، گفت: تهران بزرگ شده است ولی در این شهر کارتن‌ خواب وجود دارد، شهری که باید ام‌القراء باشد، کارتن خواب دارد و این مسائل به این دلیل است که افراد بدون تخصص از کنج روستاها به پایتخت می‌آیند و کارتن خواب می‌شوند.

غرضی وجود کارتن خواب‌ها در پایتخت را تقصیر دولت و سیاست داخلی عنوان کرد و گفت: دولت باید جوانان را تشویق کند تا اشتغال و تولید افزایش یابد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: من اگر رأی بیاورم تمام اختیارات رئیس جمهور را اگر برخلاف قانون اساسی نباشد در اختیار استانداران قرار می‌دهم.

وی در رابطه با سیاست خارجی دولت احتمالی آینده‌اش، تصریح کرد: سیاست خارجی یک کلمه بیشتر نیست، ما با آمریکا درگیریم ولی با هیچ کشوری جنگ و دعوا نداریم و اسرائیل هم کشور نیست، بلکه یک پادگان است.

وی با بیان اینکه بر اساس گفته سیاستمداران اروپایی ایران کشور آرامی است، اظهار داشت: مسئله سیاست خارجی انعکاس استعداد داخلی است و سیاست خارجی ما در این شعار خلاصه می‌شود که «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی»؛ که آمریکا با این شعار سازگار نمی‌شود.

غرضی ادامه داد: مصدق با آمریکا مذاکره کرد، ولی هنوز به ایران نرسیده کودتا شد که ملت ایران مقاومت کردند ولی آمریکا تحمل نکرد.

وی افزود: دلیل اینکه آمریکا با ما دشمنی دارد، این است که ما یک درصد جمعیت جهان و یک درصد زمین جهان را در اختیار داریم ولی 15 درصد منابع دنیا در اختیار ماست و ذهنیت آمریکا این است که تمام منابع جهان باید در اختیار آنها باشد و به همین دلیل چشم‌شان از ایران برداشته نمی‌شود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: آنها صدام را تحریک کردند و جنگ را به راه انداختند که ما جواب دادیم و پس از آن با تصرف افغانستان و عراق قصد داشتند کشورهای پیرامون ایران را بگیرند، فکر کردند صدام را برمی‌دارند و کسی را که صدام‌تر است قرار می‌دهند ولی اسلام در عراق نیز پیروز شد.

وی تعامل را به عنوان سیاست خارجی خود اعلام کرد و گفت: من در میدان عمل با تعامل رفتار می‌کنم و مذاکره خارج از دید مردم را قبول ندارم.

غرضی افزود: سیاست ایران، سیاست پشت میزی نیست، بلکه سیاست ملی و تعاملی است، ملت نمی‌پذیرد که ما برای فروش 2 بشکه نفت با آمریکا سازی کنیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت:‌ آمریکا اگر فکر می‌کند در سوریه موفق می‌شود، اشتباه می‌کند، ‌حدود مرز سیاسی جغرافیایی ما فراتر از مرز‌ها است.

وی با اشاره به ارتباط آمریکا و اسرائیل، گفت: اسرائیل نیز دست‌نشانده آمریکاست که برای اجرای طرح‌ها به آمریکا تعارف می‌‌کند و آمریکا نیز به اسرائیل، این دو لشکر شکست خورده با همدیگر تعارف دارند.

غرضی در ادامه خود را از نسل جنگ و کار معرفی کرد و اظهار داشت: یک روز در اهواز اعلام کردم که عراق به اهواز نزدیک شده است، 200 هزار نفر از مردم حضور یافتند و لشکر عراق را به عراق راندند. اگر ما در مسائل اقتصادی نیز محکم بایستیم، دشمن عقب می‌رود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با چگونگی پرداخت یارانه‌ها در دولت احتمالی آینده‌اش، افزود: یارانه‌پردازی بار اول نیست که اجرا می‌شود، زمانی که وزیر نفت بودم، بنزین یک تومان به 3 تومان افزایش یافت و 2 تومان را به مردم فقیر دادیم که پول فقرا بخشی از معاش آنها را تأمین کرد، ولی نباید به صورت بخشی عمل کنیم، زیرا در این صورت بخش‌های دیگر آسیب می‌بینند.

وی سیاست بخشی را سبب ایجاد تورم دانست و گفت: اگر به صورت بخشی عمل کنیم، تورم به شکل سرسام‌آور افزایش می‌یابد، زیرا وقتی یارانه به بخش پائین تعلق می‌گیرد، پول آنها تبدیل به ارزاق عامه می‌شود و ما نیاز به تولید داریم که اگر از قبل تولید نداشته باشیم، تورم افزایش می‌یابد.

غرضی اظهار داشت: دولت‌های قبلی نتوانستند تولید را سامان دهند و به همین دلیل شکست خوردند.

وی گفت: من ابتدا ترمز تورم، تولید فعال و اشتغال فعال را صورت می‌دهم زیرا باید اول دست در جیب جوانان نکنیم و پس از آن آنها را برای تولید آماده کنیم.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: نخستین محموله گندم با عنوان خشکسالی در سال 43 وارد کشور شد و در حال حاضر 50 سال است که هر سال دولت‌ها گندم وارد می‌کنند و همیشه دولت گندم را به قیمت ارز آزاد از مردم ارزانتر خریده است و به این ترتیب واردات بر دولت چیره می‌شود.

وی گفت: دولت‌ها تصور می کنند اگر به صورت بخشی عمل کنند، مسئله حل می‌شود در صورتی که گرفتاری بیشتر می‌شود.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: بر اساس استعدادهای داخلی، ابتدا وضع فقرا و جمعیت حقوق‌بگیر را تثبیت می‌کنم و پس از آن طرح یارانه را نیز انجام می‌دهم، زیرا اجرای طرح یارانه‌ها جزو متعهدات دولت است.

وی ادامه داد: من اگر رأی بیاورم به اندازه درآمدم هزینه می‌کنم.

محمد غرضی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: شما اگر توان این را داشته باشید که 55 میلیون رأی را به صندوق بیاورید و منطق شما را فقرا بپذیرند، این موجب اجرایی شدن شعارها خواهد شد. اگر رأی 20 میلیونی پای صندوق‌های رأی آمد دولت‌های متورم سر کار می‌آیند و وضع بدتر خواهد شد.

وی ادامه داد: صدا و سیما باید این منطق را از طریق شخصیت‌های معتبر در بین مردم به وجود بیاورد که به دولت‌های تورم‌زا رأی ندهند و یا در برابر تورم بایستند. چرا باید دولت‌ها ارزش پول را پائین بیاورند.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه اگر تعداد آرای دولت کم باشد، مخالفان علیه دولت فعال می‌شوند، خاطرنشان کرد: دولت با رأی کم کشور را نمی‌تواند اداره کند باید دولتی سر کار بیاید که متن مردم آن دولت را قبول داشته باشد.

غرضی در جواب به این سؤال که چه طرحی برای رفع مشکل گرانی و دارو دارید، اظهار داشت:‌ حقیقت آن است که دارو با جان مردم سروکار دارد. چه تعداد زیادی مردم که درآمدشان کفاف هزینه زندگیشان را نمی‌دهد و برای رجوع به دکتر مأیوس می‌شوند. وقتی جامعه بخشی اداره شود مشکلات حل نخواهد شد. بخشی کار کردن، باعث می‌شود پول به جیب رانت‌خواران برود. در قضیه دارو نیز همینطور است.

وی ادامه داد: تمام سعی‌ام را می‌کنم که از رانت‌خواری و باج‌خواری که صد سال است بر بازار دارو مسلط هستند، جلوگیری کنم.

غرضی در ادامه و در جواب به این سؤال که برای هماهنگ کردن برنامه‌های کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت چه طرحی دارید، خاطرنشان کرد: در ایران بدین خاطر که ارزش پول ملی روز به روز کاهش می‌یابد دولت‌ها نمی‌توانند این اهداف را با هم هماهنگ کنند. مسئله اصلی کنترل پولی و مالی است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، دغدغه اصلی خود را موضوع بورس عنوان کرد و گفت: وقتی دلار 3500تومان شد بورس نیز بالا رفت و بسیاری خوشحال شدند در حالیکه حقیقت این است که تورم به وجود آمده است. در حقیقت امکان برنامه‌ریزی کوتاه،‌ میان و بلندمدت با وضع فعلی کشور وجود ندارد.

غرضی درباره کنترل قیمت مسکن و مسکن مهر نیز اظهار داشت: وقتی درآمد نفتی بالا برود و همچنین تورم ایجاد شود قیمت مسکن نیز افزایش پیدا خواهد کرد و بیش از تورم بالا می‌رود و آن بدین خاطر است که مردم می‌خواهند مالشان را حفظ کنند. در هیچ حوزه‌ای تورم مانند مسکن نیست. مسکن یک واجب اجتماعی است که باید برطرف شود. مسکن در این دولت آخر معضل اصلی شد چون اشتغال کم شد.

وی خاطرنشان کرد: در دولت فعلی طرح تولید مسکن انبوه را در پیش گرفتم اگر این کار با تورم بالا برود متقاضی نیز زیاد می‌شود در این راه سرمایه بانک‌ها را تبدیل به مسکن مهر کردند اما به جای اینکه ضد تورم باشد تورم‌زا شدند. این بدین خاطر است که کشور را بخشی اداره می‌کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری درباره وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ما باید به سنت‌هایمان برگردیم ما جوانانمان را باید برای زندگی آماده کنیم و نباید برای محفوظات. در حقیقت محفوظات و داشتن مدرک لازمه اشتغال و زندگی نیست.

غرضی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد:‌ من دو شعار دارم، توسعه جمهوریت که مردم خود تصمیم بگیرند و توسعه اسلامی بدین معنی که هیچ دولتی در کشور نتواند دست در جیب فقرا بکند.

فارس/ایسنا