اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر احمدی نژاد درباره ریشه کن کردن بیکاری


احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه می‌توان بیکاری را ظرف کمتر از 2 سال در کشور ریشه‌کن کرد، گفت: باید تک تک روستاها و شهرهای کشور را آباد کرد و این نیازمند همدلی، هماهنگی، همراهی و کار است.

خبرگزاری ایلنا: رییس جمهور گفت:انتظار مردم از دولت و مجلس این است تا در راستای پبشرفت ایران اسلامی، کارهای انقلابی انجام دهند.

محمود احمدی‌نژاد  در جمع منتخبان مجلس نهم در محل مجلس قدیم شرایط بین‌المللی، تعامل مجلس و دولت، موضوع اقتصاد، اشتغال، تولید،‌کشاورزی و صنعت را از مسایل مهم کشور ذکر کرد و گفت: اگر مجلس و دولت و همه مسئولان دست به دست هم دهند، می‌توانند کارهای بزرگ و اقدامات موثری انجام دهند.

رییس‌جمهور با اشاره به ظرفیت و امکانات موجود در کشور خاطر نشان کرد: همه امکانات در ایران وجود دارد و می‌توان با استفاده از این امکانات و استعدادها به قله رفیع پیشرفت و تعالی دست یافت و ملت ایران این ظرفیت رشد و پیشرفت را داراست.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه می‌توان بیکاری را ظرف کمتر از 2 سال در کشور ریشه‌کن کرد، گفت: باید تک تک روستاها و شهرهای کشور را آباد کرد و این نیازمند همدلی، هماهنگی، همراهی و کار است.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه نباید ایران را با کشورهای منطقه و حتی برخی کشورهای اروپایی مقایسه کرد، افزود: ایران در شرایطی قرار دارد که از نظر اقتصادی قابل مقایسه با کشورهای بزرگ دنیا است و مقایسه کردن ایران با کشورهای منطقه و حتی برخی از کشورهای اروپایی درست نیست. چرا که آنها در حد ایران نیستند.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: می‌توان با عزم جدی، همت، همدلی، کار و تلاش همه مسئولان و مردم فقر را به طور کامل از کشور ریشه‌کن کرد.

رییس‌جمهور خطاب به منتخبان مجلس نهم افزود: بالاترین و بهترین پشتیبان مجلس دولت است، دولت با همه بدنه کارشناسی و قدرت اجرایی حامی مجلس شورای اسلامی است دولتی که رییس‌جمهورش به عنوان یک خادم شخصاً نامه‌های مردمی را دریافت می‌کند، می‌خواند و دستور می‌دهد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه مشکلات کلان اقتصادی از جمله کشاورزی و صنعتی به همان اندازه حائز اهمیت است که مشکلات یک ایرانی اهمیت دارد ، گفت: می‌شود همه اینها را انجام داد شبکه و اطلاعات کارشناسی دولت که پشتوانه نظام است حامی مجلس است.

رییس‌جمهور به اهمیت قانون‌گذاری در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر بناست عدالت و ارزش‌های الهی در کشور اجرا شود در مرحله اول باید به قانونگذاری، بعد به‌قضاوت و در نهایت در اجرا درست عمل کرد. قانونگذاری مساله بسیار مهم و پایه کار در کشور است و به فرموده امام راحل قانون اساسی میثاق ملی و میراث گرانقدر ملت ماست.

رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دولت به معنای واقعی دولت، هیچ‌وقت در کار مجلس شورای اسلامی دخالت نخواهد کرد، گفت: دولت نهم و دهم هیچ‌وقت در کار مجلس شورای اسلامی دخالت نکردند و کار مجلس از جمله انتخاب کمیسیون‌ها‌، هیات رئیسه کمیسیون‌ها و هیات رییسه مجلس به خود نمایندگان مرتبط می‌شود.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه همه ما یک ماموریت داریم و آن رساندن ماموریت الهی به سرانجام خود است، گفت: انقلاب اسلامی ادامه و دنباله راه انقلاب پیامبر اسلام(ص) است و هدف انقلاب رساندن بشریت به اهداف خلقت و موعود می‌باشد.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه پست و مقام فاقد هرگونه ارزش است، گفت: ما باید پیگیر آرمان‌های بزرگ و زمینه‌ساز حکومت جهانی باشیم چرا که دنیا نیازمند یک نظم و اندیشه جدید است.

رییس‌جمهور با طرح این سوال که رمز موفقیت در انجام این ماموریت بزرگ چیست و معیار حرکت در این مسیر کدام است؟، گفت: معیار خودمان هستیم چرا انقلاب شد تا انسان‌ها به کمال و تعالی برسند از این‌رو هیچ‌کس بیشتر از انسان شایسته رسیدن به کمال و سعادت نیست.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه زمینه رشد معنوی انسان‌ها باید فراهم گردد، افزود: بزرگترین خسارت یک انسان آن زمانی است که یک فرصت تعالی و کمال در اختیارش باشد و از آن استفاده نکند از این‌رو باید دست به دست هم دهیم و شرایط اعتلای انسان را فراهم نماییم و لازمه آن حرکت و رشد خودمان است.

رییس‌جمهور تاکید کرد: اگر انسان از نظر معنوی و آرمانی رشد نکند، هرگز نمی‌تواند جامعه را به رشد و تعالی برساند افراد باید مرتب میزان اعمال خود را بسنجند و بدانند آنچه را که باعث اعتلا و رشد آنها می‌شود، همان معیارها به رشد و پیشرفت جامعه منجر خواهد شد.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: ائمه و پیامبران همه وجودشان برای خدمت به ملت بود و امام (ره) نیز با همین نگاه دل همه مردم را متحول می کرد از این رو ما نیز باید مراقب باشیم تا این پست و جایگاه موجب ضرر و زیان ما نشود.

رییس‌جمهور منتخبان مجلس نهم را افرادی مومن، انقلابی و دلسوز نظام دانست و گفت: انتظار مردم از دولت و مجلس این است تا کارهای انقلابی در راستای پبشرفت ایران اسلامی انجام دهند.

احمدی‌نژاد افزود: باید تعصب حق، انقلاب، خدا، پیامبر اسلام(ص)، امام عصر(عج) و ولایت را داشته باشیم و طوری رفتار کنیم که در عمل نماینده کرامت و عظمت ملت خود باشیم چرا که ملت از همه چیزش برای این انقلاب گذشته است.

رییس‌جمهور به منتخبان مجلس نهم توصیه کرد که هر کجا بی‌عدالتی دیدند مقابل آن بایستند چرا که مسئولان تعهد دارند تا اینگونه عمل کنند و همه مسئولان باید در مدار عدالت، پاکی، انصاف و خدا و پیامبر اسلام(ص) رفتار کنند.

احمدی‌نژاد ضرورت تعامل دولت و مجلس را یادآور شد و گفت: فاصله‌ای بین مجلس و دولت وجود ندارد و برخلاف دولت‌های گذشته نمایندگان در بسیاری از جلسات دولت شرکت کرده و تصمیمات مشترکی گرفته می‌شود.

در ابتدای این دیدار محمدرضا رحیمی معاون اول رییس‌جمهور، محمدرضا میرتاج‌الدین معاون پارلمانی رییس‌جمهور، سیدشمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و مهدی غضنفری وزیر بازرگانی به نمایندگی از هیات وزیران در سخنانی ضمن تاکید بر ضرورت همکاری و تعامل میان مجلس و دولت به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های اقتصادی و سیاسی دولت پرداختند.

همچنین سه منتخب مجلس نهم نیز در این جلسه به نمایندگی از منتخبان به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص همکاری هر چه بیشتر بین قوه مجریه و مقننه پرداختند.   


ویدیو مرتبط :
ریشه اختلاف احمدی‌نژاد و لاریجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی نژاد: ریشه کن ایران به دنیا نیامده است


محمود احمدی نژاد صبح یكشنبه در آیین رونمایی از گنجینه تمدن جیرفت در محل موزه ملی ایران با تاكید بر قدرت فرهنگ ' اندیشه و منطق ملت ایران افزود: كسی كه بخواهد ریشه ایران را بزند' هنوز به دنیا نیامده است و به دنیا نخواهد آمد' .

محمود احمدی نژاد صبح یكشنبه در آیین رونمایی از گنجینه تمدن جیرفت در محل موزه ملی ایران با تاكید بر قدرت فرهنگ ' اندیشه و منطق ملت ایران افزود: كسی كه بخواهد ریشه ایران را بزند' هنوز به دنیا نیامده است و به دنیا نخواهد آمد' .

وی خطاب به بدخواهان ملت ایران افزود :‌ ملت ایران صدها مثل شما را با فرهنگ اندیشه و منطق در خود هضم می كند.

رییس جمهوری تاكید كرد : كسانی كه امروز می خواهند دنیا را یكجا ببلعند تاریخ را خوب مطالعه كرده اند و به خوبی می دانند كه اگر ملت ایران بار دیگر خود را پیدا كند تمام دنیا را فتح خواهد كرد.

رییس جمهوری در ادامه با طرح این سوال كه چرا غربی ها تا این حد با ملت ایران مخالف هستند؟ گفت : اگر سرزمینی چیزی برای غارت و چپاول نداشته باشد آیا دیگران بیكار هستند كه همواره به فكر تجاوز و چپاول آن باشند ؟ و این تلاش ها به خاطر آن است كه ملت ایران از تاریخ و تمدنی كهن و بسیار غنی برخوردار است.

** میراث فرهنگی، ركن هویت ملی

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت میراث فرهنگی یك كشور اشاره كرد و با بیان این كه میراث فرهنگی از اركان هویت یك ملت است، آن را همچنین نشان دهنده قابلیت های یك كشور و جامعه دانست.

رییس جمهوری دعواهای اصلی امروز در جهان را در عرصه فرهنگ دانست و گفت: این فرهنگ و تمدن است كه عامل اصلی ساختن آینده است و بمب و فناوری ربطی به ساختن آینده ندارد.

احمدی نژاد افزود: عده ای مخالف پیوستگی تاریخ و تمدن بشری هستند و معتقدند تاریخ و تمدن گذشته بشر نقشی در ساختن آینده ندارد، اینها كسانی هستند كه خود ریشه و سابقه تاریخی ندارند و می گویند باید گذشته ها را كنار گذاشت.

رییس جمهوری در ادامه اظهار داشت: معلوم است كسانی كه سابقه و گذشته تاریخ و تمدن آنها حتی كمتر از قدمت یك خانه دوران زندیه در ایران است، از این كه تاریخ و تمدن كهن و غنی ملت ها مطرح باشد راضی و خرسند نیستند.

وی در ادامه با بیان این كه ایران پنج هزار سال تمدن دارد، گفت: كسانی كه مدعی تمدن هستند و تمدن ندارند نمی خواهند تاریخ كهن ایران باز شود كه البته پشت سر این قضیه صهیونیست ها هستند كه به دروغ تاریخ دو هزار و پانصد ساله برای خود ساخته اند و می خواهند هویت ما را قیچی كنند چرا كه می دانند اگر ملتی بی هویت شود به راحتی می توان آن را تحت تاثیر قرار داد.

رییس جمهوری گفت: اگر یك ملت خط سیر تاریخی و تمدنی خود را دنبال كند راحت تر و سریع تر به قله های پیشرفت خواهد رسید و اگر ما نگاهی به تاریخ گذشته خود داشته باشیم درمی یابیم فناوری هایی در آن زمان داشته ایم كه امروز بسیاری از مسایل جهان با استفاده از آن فناوریها حل می شود.

** تخریب میراث فرهنگی خودكشی است

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با تاكید بر اهمیت و ضرورت حفظ میراث فرهنگی، تخریب میراث فرهنگی را خودكشی دانست و گفت: باید كارهای فراوانی برای صیانت از میراث فرهنگی انجام دهیم.

احمدی نژاد با تاكید بر این كه نمی شود رابطه را با گذشته قطع كرد، گفت: قطع رابطه با تاریخ و گذشته ها هویت ها را از بین می برد و نیاز به فرهنگ، تاریخ و تمدن یك نیاز ثابت و انكارناپذیر است و نمی توان آن را نادیده گرفت.

وی تصریح كرد: باید با قدرت و استحكام كار بازیابی، شناسایی و صیانت از فرهنگ را دنبال كنیم و این كار یك كار انسانی و انقلابی است.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به نقش برجسته تمدن ایران، گفت: اگر ایرانی ها نبودند از تمدن های بشری خبری نبود و امروز در تمام موزه های جهان نام ایران در صدر می درخشد و اگر آثار تمدنی ایران و برخی آثار تمدنی مصر و یا عراق را از موزه های جهان حذف كنیم جز ویترین های خالی در این موزه ها تقریبا دیگر چیزی باقی نمی ماند.

رییس جمهوری در ادامه با انتقاد از كسانی كه ارزش میراث فرهنگی را آن گونه كه باید ارج نمی گذارند، گفت: برخی متوجه ارزش میراث فرهنگی نیستند و شاید اگر به چنین كسانی میدان داده شود تمام كتاب ها و آثار شعرای قدیمی را از بین می برند.

رییس جمهوری خطاب به كسانی كه اهمیت میراث فرهنگی را پایین می دانند گفت: چنین افرادی از یك حقیقت و بلكه چند حقیقت غفلت كرده اند. نگاه چنین افرادی به انسان، نگاه فیزیكی است و جریان تاریخ انسان را یك جریان پیوسته نمی دانند و فكر نمی كنند كه منحنی تاریخ بشری پیوسته است و آینده بشر با ادامه همین منحنی ساخته خواهد شد.

** معماری، تجلی فرهنگ

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان امروز خود گفت: معماری هم تجلی فرهنگ و هم شكل دهنده اصلی آن بوده و هم تاثیرگذار بر فرهنگ و هم تاثیرپذیر از آن است.

احمدی نژاد با اشاره به وضع موجود ساختار شهری در كشور گفت: اگر ما منحنی تكامل فرهنگی خود را ترسیم كنیم و براساس آن ساختار شهری خود را اصلاح نماییم بسیاری از مشكلاتی كه امروز در جامعه وجود دارد از بین خواهد رفت.

وی با بیان این كه یك دوره انقطاع و غفلت در ارتباط ما با تاریخ گذشته خود اتفاق افتاده است، گفت: امروز باید مدل شهرسازی خود را اصلاح كنیم. مدل های شهرسازی كه در زمان قدیم در ایران رواج داشت امروز هم می تواند نیازهای زندگی را پاسخ دهد.

رییس جمهوری تاكید كرد: اگر شهرسازی و روابط اجتماعی را اصلاح كنیم بسیاری از مشكلاتی كه امروز داریم حل خواهد شد.

** یك اتفاق مهم

احمدی نژاد با اشاره به بازگشت تعدادی از اشیاء تاریخی سرقت شده به كشور گفت: در این انتقال یك اتفاق مهم افتاد چرا كه ما توانستیم برای اولین بار از طریق حقوقی حقانیت خود را ثابت كنیم.

وی به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیشنهاد داد: با تشكیل یك تیم حقوقی برای پس گرفتن تمام آثار باستانی به سرقت رفته از كشور اقدام كند.

احمدی نژاد گفت: اگر بتوانیم از طریق حقوقی اثبات كنیم كه این آثار متعلق به ایران است می توانیم آنها را پس بگیریم و در مواردی هم كه نمی توان آثار را به كشور بازگرداند كاری كنیم كه نام ایران در كنار آثار باستانی متعلق به آن در موزه های مختلف جهان ثبت شود و قرار گیرد.

وی با تشكر از اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی كه در دو دوره گذشته ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را برعهده داشتند گفت كه در زمان ریاست آقای مشایی تحولات بزرگی در زمینه دستاوردهای این سازمان صورت گرفت.

احمدی نژاد گفت: ما ادامه تاریخ گذشته هستیم و باید همان مسیر تاریخ گذشته را دنبال كنیم.

وی تاكید كرد: البته نباید در گذشته یا حال متوقف شویم چرا كه این كار تحجر است بلكه باید ضمن حفظ تمدن و فرهنگ گذشته به دنبال جذب زیبایی ها نیز باشیم.

در آیین رونمایی از گنجینه تمدن جیرفت كه امروز با حضور رییس جمهور انجام شد 18 قطعه از آثار باستانی ایران با قدمت حدود 5 هزار سال یا به عبارتی سه هزار سال قبل از میلاد مسیح كه تقریبا هفت سال پیش از كشور سرقت و به انگلیس قاچاق شده بود رونمایی شد.

این اشیاء شامل دو كوزه ، پنج جام ، شش گلدان، یك كاسه ، یك ظرف و سه وزنه است كه در سالهای 2001 تا 2004 میلادی در حفاری های غیرمجاز به دست قاچاقچیان عتیقه افتاده بود.

پس از صدور حكم دادگاه تجدید نظر به نفع سازمان میراث فرهنگی این اشیاء تاریخی كه كارشناسان جدای از ارزش فرهنگی و تاریخی برای این آثار ارزش مادی 30 میلیارد دلاری را تخمین زده اند به كشور بازگردانده شد.

این اشیاء تاریخی ارزشمند سیزدهم آبان ماه جاری به كشور بازگردانده شد.

منبع: ایرنا