اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نظر آیت الله مکارم شیرازی درباره قمه زنی


آیت الله ˈناصر مکارم شیرازی با بیان اینکه برخی افراد به جای قمه زنی که موجب وهن اسلام است، بهتر است اهدای خون داشته باشند، تصریح کرد: راه نشان دادن عشق به امام حسین(ع) قمه زنی نیست و بزرگانی که در گذشته جواز قمه زنی را صادر کردند، اگر امروز حضور داشتند از این کار ممانعت می کردند.

آیت الله ˈناصر مکارم شیرازیˈ از مراجع تقلید گفت: اهدای خون در جامعه اسلامی واجب کفایی است و همواره باید عده ای خون خود را برای نجات جان بیماران اهدا کنند.

وی دوشنبه شب در دیدار مدیر و جمعی از کارکنان سازمان انتقال خون استان قم افزود: اهدای خون با توجه به اهمیت و حساسیت نجات جان انسانها، از مهمترین خدمات در جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه مساله اهدای خون، فراتر از بیماریها بوده و اگر خون به انسان نرسد باعث مرگ انسان می شود، خاطرنشان کرد: مردم ایثارگر ایران اسلامی بر اساس آموزه های دینی، خون خود را بدون هیچ چشمداشتی به نیازمندان اهدا می کنند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت اقدامات و فعالیت های سازمان انتقال خون، اظهار داشت: باید در باره اهمیت اهدای خون و آثار و فوایدی که برای انسان دارد، هرچه بیشتر اطلاع رسانی شود و مردم بدانند که اهدای خون، موجب سلامتی انسان می شود.

وی با بیان اینکه برخی افراد به جای قمه زنی که موجب وهن اسلام است، بهتر است اهدای خون داشته باشند، تصریح کرد: راه نشان دادن عشق به امام حسین(ع) قمه زنی نیست و بزرگانی که در گذشته جواز قمه زنی را صادر کردند، اگر امروز حضور داشتند از این کار ممانعت می کردند.


ویدیو مرتبط :
قمه زنی از نظر آیت الله مکارم شیرازی(از سایت خودشان)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر آیت‌الله مکارم‌شیرازی درباره زنده شدن پس از اعدام/ خسارت ها هم باید پرداخت شود



نظر آیت‌الله مکارم‌شیرازی درباره زنده شدن پس از اعدام

نظر آیت‌الله مکارم‌شیرازی درباره زنده شدن پس از اعدام/ خسارت ها هم باید پرداخت شود

  آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ به استفتایی نظر خود را درباره زنده شدن شخص پس از اعدام اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ متن پرسش و پاسخی که در سایت ایشان منتشر شده، چنین است؛

پرسش: چنانچه فردی به عنوان یکی از جرائم عمومی اعدام گردد و سپس در سردخانه علائم حیات در او مشاهده گردد آیا حکم اعدام به قوت خود باقی است؟ حکم خسارتی که در هنگام اجرای حکم اعدام به او وارد شده چیست؟

پاسخ: دلیلی بر سقوط اعدام وجود ندارد، ولی خساراتی که در نخستین اجرای حکم اعدام بر آن شخص وارد شده باید به نظر کارشناسان تعیین و از بیت المال به ورثه او پرداخت گردد و اگر نحوه اجرا به صورت ناقص بر اثر سهل انگاری انجام شده خسارت‌ها را باید مجریان بپردازند.

گفتنی است پیش از این آیت الله صافی گلپایگانی هم اعدام دوباره را جایز ندانسته بود./خبرآنلاین