اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

نصیحت پادشاه عمان به پادشاه عربستان



اخبار,اخباربین الملل,سلطان قابوس

یک منبع آگاه در ریاض اعلام کرد: سلطان قابوس بن سعید پادشاه عمان چند روز پیش در نامه ای به ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان، جنگ کنونی این کشور علیه یمن را دام آمریکا برای کشور عربستان و تجزیه آن دانست و خواستار توقف این جنگ شد.

به گزارش ایرنا به نقل از  پایگاه خبری الاتحاد پرس، این منبع عربستانی افزود: سلطان عمان در این نامه به پادشاه عربستان توصیه کرده که جنگ علیه یمن را متوقف کند، چرا که این دامی آمریکایی است که کل منطقه را هدف قرار داده است.

این منبع عربستانی خاطر نشان کرده که پیش از این ولید بن طلال شاهزاده میلیاردر عربستانی نیز خواستار متوقف کردن داعیان این جنگ شده، عاملان آن را بی فکران و بی پروا هایی توصیف کرده بود که با آینده و امنیت عربستان بازی می کنند و تاکید کرده بود که چراغ سبز نشان دادن آمریکا به عربستان برای حمله به یمن دامی خطرناک است که هدف از آن تضعیف عربستان و تجزیه آن است.

شاهزاده ولید بن طلال افزوده بود: دامی که آمریکا در حال حاضر برای عربستان در یمن پهن کرده، شبیه به دامی است که قبلا برای صدام (رییس جمهور معدوم عراق)پهن کرده و به وی برای حمله به کویت چراغ سبز نشان داد.

از سوی دیگر شاهزاده متعب بن عبدالله نیز با جنگ علیه یمن مخالفت کرده است.

بر اساس اعلام منابع عربستانی، شاهزاده متعب بن عبدالله نیز تهدید کرده که گارد ریاست جمهوری عربستان اقدامات لازم برای متوقف کردن ماجراجویی خطرناک عربستان در یمن انجام خواهد داد.

منابع عربستانی در خصوص نقشه آمریکا برای عربستان و یمن گفته اند که هدف از این طرح تجزیه عربستان و یمن است و عربستان به سه کشور، یکی در منطقه شرقی، دوم در حجاز و سوم در نجد تجزیه خواهد شد و یمن نیز به دو کشور یمن شمالی و یمن جنوبی تجزیه خواهد شد.

جنگنده های عربستان سعودی با مشارکت 10 کشور از جمله پنج کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس (به استثنای عمان) و حمایت آمریکا از نیمه شب چهارشنبه در تجاوز به یمن حملات خود به مناطق مختلف این کشور بویژه شهر صنعا را آغاز کردند؛ تجاوزی که تاکنون منجر به کشته شدن دهها شهروند یمنی و زخمی شدن شمار زیادی دیگر شده است.


 اخبار بین الملل  -   ایرنا


ویدیو مرتبط :
ترور پادشاه عربستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هواپیمای شخصی پادشاه عربستان / عکس